E, ovako treba... > Elektronika
Digitalni Voltmetar i Ampermetar
Bakara:
Merili smo napon, motor na leru daje 9V a kad se dodaje gas, voltaža skače do 30V, što sigurno nije OK.
Što se jačine struje tiče, kreće se od 1.5A do 2.5A....
MiletaStamat:
Hvala vam na upustvima. Bakara sve si ti to lepo premerio. Iz svega iznetog biće da je crkao regler, jer iz više izvora sam čuo da ne sme da daje toliku struju, jer opterećuje akumulator, greje kablove i šta sve ne još. Duduk sam za struju, dobro je da znam, sada ću paziti, akumulator će mi služiti samo da upalim motor, onda ću skidati glavni ključ jer on prekida plus kabal, tako da struja iz motora neće dolaziti do njega, nadam se da time ne oštećujem šta drugo. U medjuvremenu ću tražiti regler ili videti sa stručnjacima da li se postojeći može remontovati, a možda neko negde u garaži ima neku rashodovanu Yamahu a da je regler ostao na njoj, pa ga ponudi na forumu za neke pristojne pare. Evo fotografija reglera koji se nalazi na mojoj Yamahi sa oznakama.
Da ne pišem drugu poruku, i da ovde pitam poznavaoce elektronike, da li mogu da skinem regler, dok ne nabavim ispravan. da ne razmišljam daje ili ne daje višak struje, remeti li to šta rad motora ili normalno radi i bez njega.
Jova:
Teško da će alternator dati napon od 30v.Napon punjenja se meri sa prikljucenim akumulatorom i ne sme da pređe 14.4v.Voltmetar je dovoljan istrument za praćenje punjenja.AGM akumulatori su pogodniji od obicnih mokrih akumulatora jer im je kiseelina absorbovana u stakleni mat (lici na fatu) pa se ne mucka i ti akumulatori su otporniji na sulfitizaciju.GEL akumulatori su jos bolji ali i nekoliko puta skuplji.
Bakara:
Kad smo merili sa priključenim klemama na akumulator, voltaža je bila nepromenjena, tačnije, ista kao i kad je ugašen motor, 12,7v. Sa skinutom plus klemom, dobio sam one vrednosti koje sam napisao.
Koja je pravilna procedura za proveru punjenja, ako nije ovo kako smo mi radili?
Jova:
Digitalni merni istrument (kod kineza 500 din ),postavite ga na podrucje merenja jednosmernog napona od 20v,spojite pipalice paralelno akumulatoru izmerite napon pre paljenja motora,zatim upalite motor i izmerite napon najpre na leru pa zatim pod gasom.Napon na akumulatoru ne bi trebao da pređe
14.4v.Ako je regler neispravan pa puni vise napon ce porasti do 15-16v,tada dolazi do pojacanog "gasiranja" celija akumulatora i oseca se ostar miris kiseline.Ukoliko napon na polovima akumulatora po startu motora i na gasu ostane isti kao isa ugasenim motorom to je siguran znak da se akumulator ne puni.Tada treba izmeriti i napon direktno na izvodu reglera da bi se isklucila mogucnost neispravnosti kablova,i treba proveriti sve kablove oko reglera.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju