E, ovako treba... > Motori i oprema

Хидро-крила

(1/6) > >>

Профа:
Doel Fin je ime za hidro-krila odnosno ekstenziju koja se lako montira na anti-kavitacijsku ploču te djeluje kao hidro-krilo koje kontroliše mlaz. Za razvoj ovog korisnog proizvoda zaslužna je američka firma Davis Instruments, koja ova hidro krila proizvodi i razvija već 30 godina.
   Zanimljiv je podatak da ovaj proizvod smanjuje potrošnju goriva i do 30, a uz to stabilizuje brod i omogućuje glisiranje kod manjih brzina što je izuzetno bitno skijašima i ostalima koji vuku kojekakve naprave.
   Doel Fin se sastoji od 2 hidro-krila oblikovana od vrlo čvrste plastike čija montaža zahtjeva svega 15-tak minuta vremena i ne previše alata i znanja. Svako od ovih hidro-krila djeluje zasebno povećavajući stabilnost u plovidbi, a posebno u uslovima lošeg vremena. Jedna od karakteristika je i činjenica da Doel Fin drži pramac broda nisko i to cijelo vrijeme pa je na taj način lakše kontrolisati vožnju iz sjedećeg položaja. Još jedan podatak je i to da ova hidro-krila povećavaju i brzinu pri istom broju okretaja.
   Ugradnja Doel Fina ide na sve vanbrodske motore jače od 5 KS, a također i na Z noge i koristan je kako za male glisere i gumenjake tako i za velike kruzere.
   I da na kraju spomenem cijenu koja se kreće od 32-50 $ za original proizvod, a ukoliko vam odgovara zamjenski proizvod ( Lalizas ), a cijene  tog proizvoda kreću se od 15-30 E.
Извор:www.naucat

Kapetan:
ja sam se razmisljao da stavim na moju Yamahu 8 hp na ribu ... ali nikako da cujem od nekoga da ima i da je zadovoljan

Vuk:
Večita tema, bilo je o ovome i ranije, neko kaže radi neko kaže ne radi. Valjda zavisi od kombinacije čamac-motor. Ko će znati ako se ne proba. Samo mi nije jasno kako može imati efekta na deplasmansku vožnju? LOgično gledano ako povećava brzinu, recimo max, onda povećava i obrtaje motora, jel tako, pa treba paziti da motor ne udje u crveno. Trebalo bi da radi tako što izdiže čamac iz vode nešto više nego obično, manji otpor vode veća brzina pa i otuda i veći obrtaji. Ili radi na principu da smanjuje luftiranje elise tako da vezduh ne dolazi u kontakt sa elisom pa otuda i nešto veća brzina, ko će znati. Cena od 50e nije toliko strašna ali šta ako nema efekta :-/ bačene pare! Gde ima da se kupi kod nas?

SALE NB:
Pojave se tu i tamo u nautičkim radnjama, ali o ovim cenama možemo uglavnom sanjati.
Kad se naši trgovci ugrade, onda platiš jeftinu Lalizasovu kopiju 50-60 evra, a za bilo koji Hydrofoil sa imenom te 'ladno oderu sa 100 evrića!

Naravno, Hydrofoil funkcioniše samo na gliserima, tako što povećava površinu oslanjanja na kavitacionoj ploči motora, time se povećava efekat podizanja, smanjuje oplakana površina korita pri glisiranju, čime se smanjuje otpor, a time i potrošnja, a dobija se i nešto veća brzina. Efekti dosta ovise o tipu i veličini korita i o pravilnom trimu.
Česte su zablude oko Hydrofoila, kao i negativni komentari, zato što ljudi uglavnom očekuju čuda.
Osnovni prigovor mnogih je da nema smanjenja potrošnje, a pritom potrošnju mere na sat. :taunt:
Motor troši koliko troši, tu Hydrofoil ne menja ništa, ali kroz veću brzinu se dobija niža potrošnja po pređenom kilometru.
I jasno, ako celo vreme voziš punim gasom, neke primetne uštede baš i neće biti.

Ipak, za nekoga ko se dosta vozi, uložene pare će vratiti kroz manju potrošnju za 1-2 sezone. Ako znamo da plinski uređaji na autima postaju isplativi tek nakon 4-5 godina, a masovno se ugrađuju, onda Hydrofoil nije loša investicija.

LSI:
Ovo je veoma zanimljivo za sve nas.

Bilo bi dobro kada bismo imali medju nama nekog stručnjaka za hidrodinamiku, jer verujem da se samo o tome radi.

Naime, postavljanje ovih krilaca samo po sebi ne bi moglo da utiče na povećanje broja obrataja motora. Obrtaji su posledica količine gasa i mehaničkih prenosa (valjda sam ovo dobro rekao?).

Mislim da se radi o strujanju vode u području u kojem se elisa obrće i dodatak krilaca bi, po mom mišljenju, mogao samo da na neki način vrši usmeravanje vode i spreči povlačenje vazduha, pa na taj način dolazi do poboljšanja performansi, povećanja brzine i smanjenja utroška goriva.

E, sad - ako je stvarno tačno da se dobrim izborom krilaca (verujem da je tu važan odnos uglova i površina sa karakteristikama elise) može uštedeti do 30% goriva i povećati brzina, kako to da do sada proizvodjači motora nisu došli na ideju da kavitacionu ploču urade sa izmenjenom geometrijom?

No, ovo su samo moja razmišljanja zasnovana na elementarnom poznavanju fizike fluida, pa bi bilo dobro da nam komentar da neko ko je stručnjak za ovu oblast.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju