E, ovako treba... > Motori i oprema

Сигурни Пропелер

(1/2) > >>

Профа:
Сигурни Пропелер – пропелер који спашава живот

Сигурни Пропелер је пропелер који неће посјећи, озлиједити или усмртити људе или ријечно-морски свијет. Скоро је исти као и нормални пропелер по својој конструкцији  и са истим својствима погона. Но, међутим пресудна је његова обликовна варијација која омогућује да његови рубови нимало не озлијеђују особу која дође с њим у контакт.

Овај пропелер изгледа и ради као нормални пропелер. Направљен је из истих материјала и ради једнако учинковито у смислу брзине. Наиме, пресудна промјена дизајна кракова омогућује особи да дословно стави руку у крак без било каквих озљеда. Пропелер наставља нормално радити, а људи или ријечно-морски свијет остају неозлијеђени. Пропелер се не престаје окретати када дође у контакт са човјеком или животињом због редизајнираних крајева пропелерских кракова.

Сигурни пропелер има заобљену или тупу ударну површину, за разлику од стандардног који има оштар руб који се сам оштри при употреби. Заобљени руб има тенденцију затупљивања за вријеме употребе, чиме постаје још мање опасан када дође у контакт са човјеком или морском животињом. Овакав дизајн не може порезати или одрезати екстремитете или друге дијелове човјека или морских животиња. Једноставан редизајн рубова кракова пропелера може се једноставно направити незнатном измјеном стандардног пропелерског калупа и исплатив је. Такав је дизајн примјењив на комплетан опсег пропелерских дизајна од мотора од 2 КС до мотора за контејнерске бродове.

Изум такође помаже при смањењу другог по живот опасног проблема, а то је кавитација. Кавитација произлази из настајања парних мјехурића око пропелера, који могу узроковати потпуни престанак рада мотора и потенцијално може довести до превртања брода. Код уобичајених пропелера кавитација узрокује потпуни губитак снаге или порива брода. Овај губитак поривне снаге уобичајен је узрок превртања брода и губитак многих живота и бродова.

Сигурни Пропелер има прорезе на краковима пропелера. То је такођер један додатни дио патентираног изума. Прорез помаже пропелеру да се ослободи претјераног притиска воде на површину крака, омогућујући да тај притисак прође кроз отвор. Сигурни Пропелер тестиран је на губитак брзине и показао је да има занемарив утицај на брзину брода уз огромну предност у односу на пропелерску заштиту.

                                                                                                                                          Извор:nauCAT.
 

http://www.abc.net.au/tv/newinventors/txt/s2736928.htm

LSI:
Profo,

Ovo izgleda toliko dobro da ne mogu a da se ne upitam da li to ima negde da se kupi?
Da li je uopšte neko kod nas čuo za ovo i zašto svi proizvodjači propelera to ne prave?

Kapetan:
nije losa stvar, ali ne vidim je u masovnoj upotrebi mora da ima neka fora...

skipper:
Safety Propeler

Safety Propeller izgleda i radi kao i normalni propeler. Napravljen je od istog materijala kao i regularni propeler, a efekti vezani za potisak i brzinu ostali su isti. Propeler je dizajniran bez pokretnih elemenata, ne zaustavlja se u dodiru sa ljudima ili morskim životinjama već se bitna izmjena odnosi na dizajn oštrice krila propelera koji više nije oštar već obal ili okrugao.
   Slijedeća inovacija na Safety Propeleru odnosi se na smanjivanje kavitacije koji katkada prijeti motoru ili potapanju broda. Uzroci nastanka kavitacije su vodeni mjehurići koji se stvaraju vrtnjom, a katkada rezultiraju potpunim gubitkom potiska ili potapanjem plovila. Safety Propeler ima utore na krilcima koji propuštaju pritisak nadolazečeg mora te tako sprečavaju nastanak kavitacije.
   Ovako redizajniran propeler stavljen je na usporedni test sa normalnim propelerom nakon kojeg se utvrđeno da Safety Propeler nema nikakvog učinka na gubitak brzine, ali svakako ima prednosti pred normalnim propelerom.
   Redizajn potisnih krila propelera može se napraviti vrlo jednostavno od standardnog propelera uz vrlo mali trošak. Učinak ovako modificiranog propelera učinkovit je u cijelom rasponu snaga motora, počevši od 2 KS pa nadalje do največih tankera ili kontejnerskih brodova.
   Mislim da je vrijeme da zasučemo rukave te napravimo ovaj korak naprijed sa našim propelerima ( a za one koji nemaju vremena preporučujemo kupnju i izmjenu ), kako bi ubuduće sa više mira u duši kretali na more.

Na kraju kažimo nešto i o inovatoru koji nam je svojim upornimm radom donio jedan vrlo koristan proizvod. Ime mu je Colin Chamberlain. Colin uz svoj regularan posao nalazi puno vremena za ljubav prema moru i brodovima, a strast za inovacije drži ga več 20 godina. Inspiraciju za svoj rad na Safety Propeler-u dobio je nakon što je godine 2000-te u vijestima čuo o djevojčici koja je bila iskidana brodskim propelerom. Sistemom loših i malo boljih pokušaja ( Colin navodi 600 raznih konstrukcija svih mogučih kombinacija u kojima je bilo i vrlo čudnih uradaka ) trabalo je ustrajati dok izumitelj i sam nije bio spreman staviti ruku na svoj izum u punoj vrtnji.
   Nevjerojatno jednostavno i vrlo učinkovito, a učinak ovog propelera te ostatak inovacija ovog jednostavnog ‘čovika od mora’,u koji je teško povjerovati, možete vidjeti na ...





http://www.abc.net.au/tv/newinventors/txt/s2736928.htm


www.gumenjaci.com

djedaj:
Kapetane u pravu si pregledao sam snimku desetak puta i vidim da je broj obrtaja elise veoma mali .a i motor se čuje da radi na leru što je pri prenosu 2.2:1 otprilike 350 okretaja elise i u kombinaciji sa tupim krakovima ovo je APP. Što ne leže gdje u Jezero i malo zaroni pa da ga strefi prvo mjenjač motora pri brzini
od 50-ak kmh !!!! Vjerujem da bi mu elisa bila najmanji problem????

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju