E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Nailazak na talase !!!

(1/4) > >>

skipper:
Brodski talasi – ti dugi, penasti talasi V-oblika koji se povlače od krme broda dok prolazi kroz vodu – imaju i svoju mračnu stranu. Kada se sa njima sretnu drugi brodovi (posebno manja plovila), oni mogu i ozbiljno povrediti ljude na njima. Najčešće ljute ljude zbog povrede pravnih normi, sa dobrim razlogom.

Prema istraživanju osiguravajućih zahteva američkog udruženja vlasnika brodova, pronađeni su mnogi tipični slučajevi u kojima ima puno poplava brodova, razbijenih zubi i povreda leđa, uzrokovanih nailaskom na brodske talase. Takve bi se nesreće mogle izbeći samo da skiperi ( ako su u opšte i skipperi, ili samo imaju dozvolu ) većih i jačih brodova budu malo više razumniji i bolje vaspitani. To znači da bez glisiranja ulaze u zonu bez talasa (marina, luka) ili bilo gde drugd gde bi njihovi talasi mogli ugroziti sigurnost drugih (brodova).

Nekoliko saveta koji će sprečiti da brodski talas povredi  vas ili druge nautičare:

Usporite na vreme: Brodski talasi putuju, pa usporite pre nego što uđete u zonu spore plovidbe, a ne tek kad prođete znak.

Samo malo usporavanje broda nije dovoljno: Nakon ulaza u zonu malih brzina, neki nautičari reaguju samo sa malim usporenjem broda i plove sa uzdignutim pramcem i spuštenom krmom, čime zapravo još više povećavaju talase. Potrebno je sasvim prestati glisirati.

Uravnotežite brod: Bez upotrebe trim peraja, usporen brod takođe stvara talase. Kod malih brodića razmeštaj putnika isto pomaže, jer prevelika težina na krmi povećava veličinu talasa.

Promatrajte plićake: Plitka voda povećava visinu talasa.

Maleni brodovi nisu nevini: Talasi nisu rezultat samo velikog broda – manji brodići (gliseri posebno) sa uronjenom krmom mogu napraviti začuđujuće velike talase.

Kada se takav talas približava usporite, ali nemojte stati: Motorni brodovi su mnogo stabilniji dok plove, pa zaustavljanje može samo pogoršati situaciju. Izbegavajte da talasu budete okrenuti bokom ili čistim pramcem. Najbolji prolaz je pod manjim uglom , čime će te zadržati svoje putnike da ne popadaju.

Pazite na starije članove posade. Istraživanje pokazuje da je najviše povreda kod osoba starijih od 50 godina, većinom kada su sedili blizu pramca kada je brod ušao u takav talas. Najbolje je da putnici, posebno oni stariji, sede u sredini ili na krmi.

Upozorite posadu: Jednostavno "Drž´te se, dolazi talas" upozorite posadu pre onog ozbiljnog upozorenja kada takav tal dođe u neposrednu blizinu broda.

Kapetan:
kako deplasmanac najbolje da "predje" talas? da li vazi onih cuvenih 45 stepeni u krmu i pramac?

Vlada 69:

--- Citat: Kapetan  10, 05, 2010, 01:10:34 pre podne ---kako deplasmanac najbolje da "predje" talas? da li vazi onih cuvenih 45 stepeni u krmu i pramac?

--- Kraj citata ---


Tabanas ,da,ali opet moras racunati na udare i drmusanja....Naravno,neces uvek skretati "s kursa" kada prodje :) neko plovilo koje pravi velike talase ali tu je uvek procena dali treba ici u njih ili ostati na kursu pa nek ljulja...

mossi:
Tabanaš 1.42m u tabanu 5.5m dužina preko svega.

Male talase do 30cm preglisiram.
Veće od 50-70cm vozim skoro u leru skoro direktno na talas.
Zašto u leru!? Sve brže dovodi do toga da imam prebacivanje preko talasa i pramčani udar o vodu.
Jeste da je Varalica II jaka, ali udari su baš jaki, a Dunava ništa ne boli.
Rizikujem: od pucanja varova pa do krivljenje konstrukcije.
Pametniji popušta.

Napred V, nazad taban - kao LSI-jevo korito je optimum.  :good:

 :drinks:

PS. Ako sam usidren, talasi me uopšte ne interesuju ma koliki da su.
Do sad nisam čak ni sesti morao. 1.4 taban - 1.9m širine, stranica 56cm.
Bitno je samo da nisi kruto vezan u obali.

Kapetan:

--- Citat: mossi  10, 05, 2010, 14:01:22 posle podne ---PS. Ako sam usidren, talasi me uopšte ne interesuju ma koliki da su.
Do sad nisam čak ni sesti morao. 1.4 taban - 1.9m širine, stranica 56cm.
Bitno je samo da nisi kruto vezan u obali.

--- Kraj citata ---

drugara je  u svaleraciji i sa tudjim brodom bela ladja izbacila na suvo... camac od 1,5 tona pa sad vidi ...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju