E, ovako treba... > Vanbrodski motori

Saveti pri kupovini vanbrodskog motora

<< < (4/9) > >>

barbanesa:
Neka je sa srecom,odlican motor samo biraj servisera da ne ostanes bez njega. :drinks: :drinks:

Ljuba:
Šta mislite o ovom motoru?

http://www.kupujemprodajem.com/HONDA-7-5KS-hitno--226678-oglas.htm

Vuk:

--- Citat: skipper  24, 02, 2009, 01:36:57 pre podne ---Saveti pri kupovini vanbrodskog motora


Odlučili ste se koji čamac kupiti, a sada sledi vrlo važno pitanje za koji motor se odlučiti...

Za vanbrodske (krmene) motore dolaze u obzir 2-taktni ili 4-taktni benzinski vanbrodski motori. Iako postoje i diesel vanbrodski motori na našem tržištu ih je gotovo nemoguće dobiti. Zadnjih nekoliko godina 4-taktni motori brzo i sigurno preuzimaju tržište. Kao alternativa 4-taktnim motorima ostaju 2-taktni sa direktnim ubrizgavanjem, dok se motori sa karburatorom  polako ali sigurno povlače sa tržišta. Razlog tome je u prvom redu zaštita okoline, a zatim znatno manja potrošnja, tiši rad itd. Ipak  da li se uvek isplati kupiti baš 4-taktni motor,  pitanje je koje katkada može biti vrlo važno, naime, sve zavisi o nameni broda.

Kako bi vam olakšao odluku evo nekih pozitivnih strana  2-taktnih motora:
 
Pozitivne strane  2-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja cena
-manja masa
-veći interval servisa
-jeftiniji servisi

Pozitivne strane kod 4-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja zagađenja okoline
-tiši režim rada
-veći okretni momenat
-manja potrošnja

   Dakle, što to znači u praksi... Dvotaktne motore bi preporučili za manje gumenjake. Naime, ne treba zaboraviti jednu od mana 2-taktnih motora, a to je cena ulja. Veći motori na visokom režimu rada, a pogotovo kada su brodovi jače opterećeni troše znatno više ulja. Kako svaki proizvođač motora nudi svoje ulje, specijalno razvijeno za određeni  motor, ulja su postala vrlo skupa. Lepa vremena kad je postojao samo  2-taktol odavno su iza nas, a osim toga pitanje je i ponuda baš vama potrebnog ulja u obližnjoj trgovini.

   Kako 2-taktni motori po pravilu imaju manji okretni moment od 4-taktnih, te ukoliko je opterećenost broda velikim težinama manja, dvotaktni motor će vam priuštiti sve kvalitete pravoga sportaša, no kod većeg broja osoba, kod vuče skijaša ili „banane“, može doći do poteškoća u izglisiravanju.

   4-taktni motori nisu toliko „brzinci“ kao 2-taktni (osim performansi tu podrazumevam i zvuk dvotaktaša i onaj dragi miris izgorenog ulja na koje su se već neki i „navukli“), međutim pod većim opterećenjem lakše izglisiraju. Nemaju onih nekih „mušica“ koje imaju dvotaktni kod paljenja, a nova generacija je toliko tiha da u praznom hodu uopšte ne prepoznajete da li motor radi ili ne.

   Kod većih gumenjaka moguća je ugradnja i unutrašnjih motora. Ovde postoji mogućnost dizela ili benzinca. U principu su dizelski motori puno skuplji i teži. Za cenu jednog dizelskog motora od 300 KS dobijete gotovo dva benzinska, svaki po 300 KS. Dizelski motori su osetljiviji. Kao prvo, morate ga zagrejati, tj. pustiti ga da radi na malom gasu dok ne dobije svoju radnu temperaturu. Motor ne reaguje toliko brzo na dodavanje gasa kao benzinski motor. Servisi su skuplji. Prednost dizela je nešto manja potrošnja, što je kod današnjih cena goriva gotovo zanemarivo. Benzinski su motori tehnički jednostavniji, a moguć je i tuning. Sa posebnim otvorenim izduvnm sistemom  dobijate na snazi 10-15%, a za one zahtevnije moguća je ugradnja i kompresora, tako da je moguće iz motora od 425 KS izvući i 650 KS. Ovde se ne radi o HIGH PERFORMANCE motorima, nego običnim. HIGH PERFORMANCE motori se rade isključivo po narudžbnii, cene stižu do nebesa, a garancije u principu nema.

--- Kraj citata ---
Ispravi me ako grešim, 2 taktni imaju VEĆI obrtni moment od 4 taktnog i MANJI interval ili nikakav servis. Sta tu ima da se servisira? Zamena ulja u menjaču jednom godišnje kao kod 4 taktnog, a svećice oho posle mnogoo godina. Naravno u zavisnosti od broja radnih sati ali za većinu korisnika je to vrlo retko, na par godina. Impeler na 3 god. iz iskustva može i više 5-6 god. bez oštećenja istog. Da se odmah ogradim, nemam nov 2 taktni motor, moj je 79 god, kako je sa novim motorima verujem slična situacija kako i kod starijih ipak je to 2 taktni motor koji se servisiraju redje i lakše nego 4 taktni motori. Rekao sam da me ispravite ako grešim!

Outboard Master:
naravnod da i 2 taktni ima da se servisiraju kao i 4 taktni postupci su slicni i mora da se radi bar trebalo bi.
kod svakog motora je ovako: ulje dali menjac ili 4t motorno trbalo bih svake godine pred sezonu, svecice ajd da kazem svake 2-3 godine posto nisu ni skupe toliko,termostat kontrola (ako ga ima), dali kapak svecice baza lepu varnicu (neznam bolje da objasnim) impeler ja licno menjam svake godine pred sezonu netreba se saliti tako vaznim stvarima kao sto je to, i nikada neznas dali ce impeler da rikne posle mesec dana ili 8 godina niti kakav kvalitiet impelera si dobio u ruke i ugradio zato netreba stditi na pogresnim mestima kao na tim osnovnim stavrima. u servisiranje spada i stelovanje karburatora kao i paljenja po potrebi, menjanje ili ciscenje filtera za gorivo (mnogo vazno). vizualna kontrola celokupnog motora na ostecenja i pukotine, nezaboraviti i krajnju kontolu funkcije pre nego sto se vrati vlasniku ili sto ga nakacite na camac.
e sad kod ovih skroz novih ima i sa laptopom da se radi malo stelovanje ali to sad nije ovde interesantno.

 :drinks:

Arsa:

--- Citat: pingvin44  08, 04, 2010, 18:03:24 posle podne ---Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!

Ziveli!! :drinks:

--- Kraj citata ---

Čestitam na kupovini. Neka je sa srećom.  :drinks:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju