E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Blizu smo ...

<< < (3/7) > >>

Kapetan:
dule

4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah

ladjaVlajko:
Ljudi,
Ajd malo obrazujte se po pitanju fizike ...


--- Citat: Kapetan  14, 05, 2010, 11:52:28 pre podne ---4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah
--- Kraj citata ---

- solarni paneli ne daju ništa što se meri u Ah.
- 4 panela od 120W mogu da zajedno daju 480W a ako odatle vučeš 88V, maksimalna struja ti je nešto preko 5A (480W/88V).
- da bi punio akomulator od 80V treba ti malo veći napon od 88V
- da bi napunio akomulator od 200Ah strujom od 5A (ako zanemarimo sve gubitke prilikom punjenja) treba ti najmanje 40 sati


--- Citat: Dule  13, 05, 2010, 23:30:04 posle podne ---I kad ih ugradim svaki od njih će na elisi imati potisak od 4 tone. Ukupno 8 tona.
--- Kraj citata ---

Snaga na propeleru je potisak puta brzina vode. Potisak je sila i izražava se u Njutnima ... 8 tona je masa i nije potisak. Potisku od "8 tona" bi odgovarao potisak od skoro 80 kN (8tona * 9.81 m/s^2). Za brzinu broda od oko 10km/h, uz proklizavanje od 30% brzina vode na propeleru je cirka 15 km/h ili oko 4 m/s.

Snaga na propeleru za "8tona" je u tom slučaju negde oko 320 kW (80 kN * 4 m/s) ili skoro 500 konja ....

Ispada da ja stalno kenjam ali zaista ... kada već iznosite neke tvrdnje, tehničke karakteristike ili proračune, neka budu realni.

LSI:
LadjaVlajko,

Dobro je da medju nama ima onih koji znaju više od ostalih.
NIko od nas ne zna sve.
U otme i jeste vrednost ovog i sličnih foruma - što postoje ljudi koji su voljni da svoje znanje podele sa nama koji ne znamo.

Samo Vi ispravljajte i otvarajte nam oči ako zante o čemu pišete. A na nama je da upijamo i usvajamo.

ladjaVlajko:
Dule,
Moja procena je da je podatak o "potisku od 4 tone" u stvari potisak od 4 kN. Moj savet je da sa karakteristikama motora (broj obrtaja - moment - snaga) popričaš sa nekim ko poznaje proračun propelera. Motor ne gura brod nego vrti propeler, a propeler gura brod.

20kW u motorima je puna kapa i garant će gurati brod tom brzinom ... samo pogledaj da neko ko to zna proračuna odgovarajuće propelere u zavisnosti od momenta motora i prenosnog odnosa kopče. Sa dobro proračunatim propelerima imaćeš veću efikasnost, manju potrošnju struje i duže vreme plovidbe na jedno punjenje akomulatora.

A za baterije ... moj savet je Sunlight - imaš još danas sajam tehnike pa pogledaj kako izgledaju industrijske baterije predviđene da rade bez održavanja i do 15 godina.

Kapetan:
Vlajko ovako pise :
Vršna snaga (Wp)  120w
Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A
Napon otvorenog kruga(Voc) 21,4 V
Maksimalni napon sistema 1000v

u pravu si ne moze i napon i amperaza... ako se redno vezu onda ce samo da skoci napon a amperaza ostaje ista ...

ali ako se vezu paralelno amperaza skace ...znaci 21Ah defininitivno ... da racunamo da moze da puni 13 -15 sati dnevno i da u proseku puni recimo 13 ampera (sumrak , jutro nize u toku dana na maximumu) ... ipak ce napuniti sve zavisi kako ce ta duletova elektronika da dize spusta napon...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju