E, ovako treba... > Motori i oprema

Brojac obrtaja za vanbrodske motore

<< < (11/12) > >>

Dora:
Benzinski obrtomeri obično koriste impuls sa bobine kad baci varnicu. Signal se deli sa brojem cilindara, ako nema da se bira onda je sprava za deljenje u samom obrtomeru i to je fiksirano. Radiće i sa dva cilindra ali će pokazivati duplo obrtaja. Kači se na "minus" pol bobine i to je to. Naravno treba da ima i napajnje da bi radio. Ako je na tom principu a verujem da jeste onda niste nešto dobro spojili, mora pokazivati makar strane sveta :) 

Zaboravih da pitam (nisam pratio na času) Honda je kakav motor?

Bakara:
Honda je vanbrodski četvorotaktni sa tri cilindra. Raniji brodski motor je imao bar 4(a možda i 5) cilindara, ali isto je benzinski.
Spojili smo i plus i minus gde treba, sve što uradi je da malo mrdne kazaljku kad se da kontakt, tj, kad dobije napajanje. Na signal ne reaguje...

Dora:
Ako je ispravan mora da pokazuje obrtaje, lagaće zbog razlike u broju cilindara ali će pokazivati. U svakom slučaju neće raditi korektno ako je bio za 4 ili 5 cilindara na motoru koji ima 3 cilindra.

Lako se proveri na nekom karburator autu da je ispravan. treba da ima najmanje 3 žice, dve za napajanje (obično sa kontakta) i jedna za signal koja ide na bobinu, eventualno još jedna ako ima lampicu za displej.

Problem, može da pravi "slab" signal sa bobine jer impuls nije dovoljan da pokrene brojač a stvarno nemam pojma kakav je sistem bobina kod tog motora. Ako ima tri komada onda nema šanse da radi jer je to 600 obrtaja podeljeno sa tri pa umanjeno za dva cilindra manje... oko 80 obrtaja, tromi pokazivač neće mrdnuti kazaljku...

Šta god da je sve ispod 400 obrtaja taj obrtomer sa slike neće pokazivati...

Bakara:
E tako je, ima sve od kontakata koje si pomenuo i to je sve povezano dobro. Jedino ne znam kako proveriti da li od motora stvarno stiže signal? Da li signal stiže u vidu promenljive voltaže koja se povećava paralelno sa obrtajima? To za obrtaje je moguće, da ne sabira dobro ....

Dora:
Da bi bobina napravila varnicu nešto treba da joj ukine struju, to nešto je razvodnik paljenja ili neka elektronika. Signal je ima ili nema struje a u obrtomeru je glupo integralno kolo koje broji to ima nema struje. Kad nije univerzalan on će brojati i deliti sa brojem cilindra ako ima jedna bobina.

Na 800 obrataja bobina napravi 3200 paljenja za sva 4 cilindra a podeljeno sa 4 dobije se 800 obrtaja što je ralan broj okretanja radilice. Ako ima cilindar manje ili više neće biti dobar rezultat.

Ako ima 4 bobine, po jedna za svaki cilindar onda obrtomer radi totalno pogrešno jer 800 obrtaja deli sa 4 što je 200 a to nije korektno i većina obrtomera to teško da pokazuje, bar ne ta ekonomska klasa.
Ako motor ima 3 cilindra i svaki ima svoju bobinu onda će biti i manje od 200 i tek to neće pokazati... Ukratko, ako ima 3 bobine a verujem da ima jer bi trebalo da je savremeniji motor onda ste džaba krečili.
Ne znam da li sam razumljivo napisao ali poenta priče je da mu treba obrtomer koji je za 3 cilindra ili da ima preklopnik za izbor broja cilindara i to pod uslovom da ima jednu bobinu.

Da li ima uopšte klasičnu bobinu?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju