Autor Tema: MEŠAVINA - šta, kako......  (Pročitano 53228 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
MEŠAVINA - šta, kako......
« poslato: 16, 04, 2010, 07:28:52 pre podne »
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.

1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?

Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).

Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #1 poslato: 16, 04, 2010, 10:23:56 pre podne »

     Najbolje je mesavinu praviti od 20l benzina.Greska fakticki i ne postoji.Ne treba
 povecavati kolicinu ulja od propisane.Onda dolazi do problema na svecici hvata se
 kamenac.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže drpop

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • PA-058A, PA-650D & PA-129E
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #2 poslato: 16, 04, 2010, 10:49:57 pre podne »
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.

1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?

Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).

Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".

LSI,
najpristupacnija stvar za merenje zapremine, a koju svako ima u kuci je dozer (casa) za prasak za ves kojeg imas u svakoj vrecici praska za ves masinu. Mislim da maksimalno staje nesto oko 230ml i lepo je gradiran na po 10ml podeoke, pored toga ima i malu rucku (kao mini bokal).

Pozdrav!

 

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #3 poslato: 16, 04, 2010, 11:07:13 pre podne »
LSI jedan bitan savet , nikad ne pravi mesavinu u kanisteru jer nikada ne znas koliko ima benzina sa starom mesavinom a koliko si tacno sipao cistog benzina da dopunis...

znaci treba da imas dva kanistera,
prvi koji se veze za motor i u kome je "uvek" mesavina ,
i
drugi kanister sa kojim kupujes benzin ,

neposredno pre sipanja u drugom kanisteru napravi mesavinu i onda tek dopunjuj kanister koji je na motoru ... tako ces uvek imati dobru mesavinu

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #4 poslato: 16, 04, 2010, 11:14:35 pre podne »
Motor je iz 1986-e.

Što se ulja tiče, Johnsoni se voze na 1,5-2% mešavini. Ja sipam uglavnom 1,5% ulja.
Doduše, desilo mi se na regati da sam morao da kupim neki domaći dvotaktol, njega sam sipao 2,5%, za svaki slučaj.
Svaka, ali baš svaka kantica dvotaktola sa kojom sam se do sada sreo ima dozer na sebi.
Čak i ovi domaći. 
Treba pripaziti da se sipa najmanje 1%, manje od toga bi moglo napraviti štetu, ako se duže vozi.
Previše ulja ne može da škodi, barem ne na kratko.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže sLLayer

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 181
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #5 poslato: 16, 04, 2010, 14:52:15 posle podne »
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.

1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?

Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).

Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".

najbolje je prvo nasuti ulje u kanister pa onda na bezinskoj benzin jer se pravilno izmjesa, ja kad kupujem kupim dva dvotaktola i na njima pise da je za 12,5l ali ja stavim na 11 (jer sam primjetio da mi motor bolje radi) i znaci 22l benzina, cuo sam da motoru visak ulja ne moze naskoditi vec moze samo malo otezati paljenje

usput da pitam koje vi koristite gorivo? da li je motor mirniji sa bezolovnim od 98 oktana ili je 95 ok?

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #6 poslato: 16, 04, 2010, 16:11:06 posle podne »

     Najbolje je mesavinu praviti od 20l benzina.Greska fakticki i ne postoji.Ne treba
 povecavati kolicinu ulja od propisane.Onda dolazi do problema na svecici hvata se
 kamenac.

ako je motor stariji (80 tih i ranije) i vozi se svaki dan i non stop onda mozes smanjiti mesavinu od npr: 1:50 na 1: 65 ali ako ga normalno upotrebljivas onda se treba drzati propisanog. tod tog gore navedenog motora je 1:50  mesavina. najbolje sto kaze kapetan mesaj sa vise kanistara , ja npr. imam jedan od 20 l za mesanje prvo sipan ulje pa onda idem na benzisku i sipam tacno 20 l benzina tu nema sta se pogresi. ali ako malo vise sipas nije ni to problem onda ce da dimi puno vise , to ako se desi desi ali netreba to stalno raditi mozda posle zime malo vise ulja u prvi rezervar a posle normalno.
P.S kamenac na svecici to jos nisam video ni cuo ili mozda nesto drugo mislis sa time da kazes ???

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #7 poslato: 16, 04, 2010, 16:14:54 posle podne »
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.

1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?

Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).

Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".

najbolje je prvo nasuti ulje u kanister pa onda na bezinskoj benzin jer se pravilno izmjesa, ja kad kupujem kupim dva dvotaktola i na njima pise da je za 12,5l ali ja stavim na 11 (jer sam primjetio da mi motor bolje radi) i znaci 22l benzina, cuo sam da motoru visak ulja ne moze naskoditi vec moze samo malo otezati paljenje

usput da pitam koje vi koristite gorivo? da li je motor mirniji sa bezolovnim od 98 oktana ili je 95 ok?

95 okt je normalan i to je to sto njemu treba , 98 je super ja sam sipao i necu vise nikad nije radio motor nesto okruglo nego nekako ponekad stenje to mu je previse oktana bilo.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #8 poslato: 18, 04, 2010, 21:06:23 posle podne »
Tablica mešanja ulja by Outboard Master
« Poslednja izmena: 18, 04, 2010, 21:54:03 posle podne zorter »

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #9 poslato: 19, 04, 2010, 18:16:37 posle podne »
Ja dozu ulja (2%) odmeravam erlenmajerom od 300 ml. preciznost 100%. Uvek sipam ulje u rezervoar pa na pumpi tacno onoliko goriva za koliko sam sipao ulja. Lično, benzin koji ne potrošim uvek izvadim iz rezervoara i ostavim za kosačicu. Ponovicu, mešavina koja stoji 7 dana i više potpuno gubi mazivna svojstva, motor samo dimi, a nema nikakvu zaštitu. Ovo sam pročitao na nekom forumu, a poruku je ostavio mašinski inženjer koji je radio u NIS-u ili Modriči nisam siguran.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #10 poslato: 19, 04, 2010, 18:25:44 posle podne »
Što se tiče benzina, opet sam pročitao na internetu. Motori starije generacije sa kompresijom 10 bar i više ne smeju da koriste bezolovni benzin kao gorivo jer moze doći do slepljivanja karika. Iz tog razloga motori novije proizvodnje imaju manji stepen kompresije. Ja sam uvek koristio super kao gorivo, a ovo za bezolovni ako su mene slagali lazem i ja vas.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #11 poslato: 19, 04, 2010, 18:43:29 posle podne »
Što se tiče benzina, opet sam pročitao na internetu. Motori starije generacije sa kompresijom 10 bar i više ne smeju da koriste bezolovni benzin kao gorivo jer moze doći do slepljivanja karika. Iz tog razloga motori novije proizvodnje imaju manji stepen kompresije. Ja sam uvek koristio super kao gorivo, a ovo za bezolovni ako su mene slagali lazem i ja vas.

vuce, moje misljenje nije tako pogotovo to sa kompresijom neverujem. reci mi kako mi ovde po evropskim (EU) zemljama sipamo svi bezolovni?? posto vec dugo godina nema NE bezolovni ni da se kupi uopste.
A motor npr. 70 tih godina koji ima preko 10 bari kompresije je velika retkost, barem ja nijedan nisam imao u rukama do sada.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #12 poslato: 19, 04, 2010, 18:47:30 posle podne »
Ja dozu ulja (2%) odmeravam erlenmajerom od 300 ml. preciznost 100%. Uvek sipam ulje u rezervoar pa na pumpi tacno onoliko goriva za koliko sam sipao ulja. Lično, benzin koji ne potrošim uvek izvadim iz rezervoara i ostavim za kosačicu. Ponovicu, mešavina koja stoji 7 dana i više potpuno gubi mazivna svojstva, motor samo dimi, a nema nikakvu zaštitu. Ovo sam pročitao na nekom forumu, a poruku je ostavio mašinski inženjer koji je radio u NIS-u ili Modriči nisam siguran.
Bio bih vrlo zahvalan ako neko ovo moze da potvrdi??

ta ideja za kosacicu je odlicna , a 7 dana nece benzinu nista smetati mozda pola godine ili vise ali 7 dana ne. Da gubi  mazivna svojstva a dimi se je nelogicno , posto to sto dimi toliko je ulje u benzinu koje usput podmaziva.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #13 poslato: 19, 04, 2010, 19:00:44 posle podne »
Masteru zdravo, sve sam ja to pročitao tamo negde, znači nisam ni ja 100% siguran.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: MEŠAVINA - šta, kako......
« Odgovor #14 poslato: 19, 04, 2010, 19:47:49 posle podne »
Vuce, ne veruj svemu sto pise.  :nono:

I na tarabi pise p........ , al ne pokusavaj nista, bolece. :diablo: