Nautika opšta... > Galerija - Gallery
SVAŠTARA
MiletaStamat:
Zox, ovo je stvarno lepo. Svaka im čast. Verujem da ćeš tamo uživati sa svojim čamcem.
Dule, šta je ovo u Banovcima. Jel to neka šarena laža, ili će stvarno biti tako. Nema meni i tebi mrdanja sa mesta gde smo sada :)
LSI:
На месту где се спајају Стари и Нови Бановци, тамо где су они мостићи, увелико се раде земљани и бетоњерски радови.
У пределу испод мостова праве се две уставе а између њих биће пумпе за регулацију нивоа воде у каналу.
На месту мостова биће кружни ток саобраћаја.
Даље низ поток, где је сад шљункара, биће марина.
Дакле, прва фаза радова је почела. Кад ће почети радови на изградњи марине не знам а кад ће почети хотел - то тек не знам. Али чињеница је да су радови почели. А оно што се почне, најчешће се и заврши. Нисам истраживао ко је иза тог пројекта и ко су инвеститори али већ само регулисање те раскрснице је добар знак и биће допринос безбедности у саобраћају.
Волео бих да за мог живота видим ту марину. За хотел - мање више.
DuleN:
--- Citat: LSI 12, 09, 2017, 17:29:44 posle podne ---
Дакле, прва фаза радова је почела. Кад ће почети радови на изградњи марине не знам а кад ће почети хотел - то тек не знам. Али чињеница је да су радови почели. А оно што се почне, најчешће се и заврши. Нисам истраживао ко је иза тог пројекта и ко су инвеститори али већ само регулисање те раскрснице је добар знак и биће допринос безбедности у саобраћају.
Волео бих да за мог живота видим ту марину. За хотел - мање више.
--- Kraj citata ---
Nista Laki nije pocelo... Zemnjiste na kome je to planirano (cela leva strana) je privatno vlasnistvo, mog drugara, koji nece da ga prodaje.
A hotel sa 5 zvezdica u Banovcima !!!!????
Ovo su politicki projekti koji nikada nece biti realizovani, na zalost...
MiletaStamat:
Da se malo udaljimo od marina, naleteh na ovu zanimljivu priču o potopljenom brodu u Skadarskom jezeru
(function(d, s, id) {var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];if (d.getElementById(id)) return;js = d.createElement(s); js.id = id;js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.12";fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, "script", "facebook-jssdk"));s
--- Kraj citata ---
Iz Skadarskog jezera izronio ratni parobrod “Skenderbeg”
12/09/2017 13:30
Izvor: CdM
Zbog niskog vodostaja Skadarskog jezera prije neki dan je na površinu izronio potopljeni ratni brod iz Drugog svjetskog rata “Skenderbeg” i to u blizini Karuča ispod Crne Glavice.
Tako je najveće jezero na Balkanu skrivalo tajanstvenu olupinu putničkog parobroda Skenderberg potopljenog još 1942. godine.
Za vrijeme najnižeg vodostaja i najbolje vidljivosti, obično u septembru, olupina se mogla vidjeti i s površine, a ovo je prvi put da je kompletan brod izronio iz Skadarskog jezera, što i ne čudi jer je “ležao” na svega 11 metara dubine.
Ovaj parobrod je u Trstu 1916. godine izgradila brodarska kompanija Austrian Lloyd Trieste. Odmah po izgradnji parobrod kupio ga je Stefan Curani iz Skadra. Od 1924. do 1927. godine bio je u vlasništvu „Jadransko-skadarske plovidbe“, kada ga otkupljuje A.D. „Boka“, a od 1934. godine je pripao A.D. „Zetska plovidba“.
Skoro tri decenije prevozio je putnike i hranu na svakodnevnoj relaciji Rijeka Crnojevića – Skadar. U Prvom svjetskom ratu služio je Austriji, zatim Kraljevini Jugoslaviji, da bi ga početkom 1941. godine Italijani pripojili svom plovnom parku.
Dimenzije Skenderbega su 21.10 metara dužine i 5.30 metara širine. Nosivost mu je 20 tona, posadu je sačinjavalo šest članova, a pogonio ga je parni stroj od osamdeset konjskih snaga.
U partizanskoj akciji 12. februara 1942. godine, u karučkom zalivu borci bataljona ”Carev Laz” su nakon kraće borbe zarobili parobrod i potopili ga bez oštećenja, otvaranjem ventila.
Poslije rata, bila su dva pokušaja izvlačenja Skenderbega (1946. i 1952. godine), ali zbog slabe tehničke pripremljenosti, oba puta je izvlačenje bilo bezuspješno.
Ekspedicija Kluba podvodnih istraživača “Akvanaut” 1999. godine je vršila ispitivanje broda, kada je utvrđeno da se nalazi na 11 metara dubine, zaronjen u mulj. Tada je utvrđeno da je u dobrom stanju, okrenut na bok.
Tokom istraživanja mogli su se prepoznati pojedini dijelovi brodske opreme i inventara, a najzanimljiviji su bili kormilo, parni stroj i sastav ventila regulacije pare. Nadgrađe s komandnim mostom je takođe potpuno očuvano, a jasno se raspoznavao i oveći dimnjak.
Istraživanja ranijih godina otkrila su, pak, da osim ovog parobroda u jezeru ima još starih olupina.
Tako su ekipe sektora za hidrografiju (SHO) Hidrometeorološkog zavoda Crne Gore iz Lepetana otkrile prije šest godina više olupina potopljenih brodova oko 30 kilometara dužine plovnog puta između Virpazara i Donjih Murića.
Između ostalog, u jezeru su pronađeni i bager, teretna barža za koju se nije znalo da je tu, kao i jedan potopljeni čamac koji je na dno Virpazarskog kanala dospio godinu prije, nakon okončanja bagerisanja i produbljivanja tog plovnog puta.
Ratni parobrod bio je posebna atrakcija za turiste koji su obilazili Skadarsko jezero, a bio je i česta “meta” stranih novinara i istraživača.
stvlada:
...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju