E, ovako treba... > Elektrika
Solarni paneli
mossi:
A i zasto solar da puni dok alternator puni?
Alternator je dinamo i prilikom opterećenja dok proizvodi "struju" stvara otpor u zavisnosti od potrošača.
Samim tim povećava potrošnju goriva na osnovnom motoru koji pokreće alternator.
Primetili ste da kad upalite svetla na kolima, a ono na momenat padnu obrtaji!
Solarni panel to ne radi, tako da je uvek bolje da on prvi dopunjuje, a alternator da bude taj koji pokriva nedostatke.
yg
marke:
--- Citat: mossi 03, 10, 2012, 10:19:52 pre podne ---A i zasto solar da puni dok alternator puni?
Alternator je dinamo i prilikom opterećenja dok proizvodi "struju" stvara otpor u zavisnosti od potrošača.
Samim tim povećava potrošnju goriva na osnovnom motoru koji pokreće alternator.
Primetili ste da kad upalite svetla na kolima, a ono na momenat padnu obrtaji!
Solarni panel to ne radi, tako da je uvek bolje da on prvi dopunjuje, a alternator da bude taj koji pokriva nedostatke.
yg
--- Kraj citata ---
To je tacno u potpunosti, ali uzmimo dva slucaja:
1. Pun akumulator:
Ako je solar (stalno uljucen) vec napunio akumulator onda ni alternator nece puniti pa ni opterecivati motor.
2. Prazan akumulator:
Ako solar nije napunio akumulator do pokretanja motora nije lose da se brzo i efikasno dopuni alternatorom jer ako ste krenuli negde trebace vam puni akumulatori a solaru za to treba dosta vremena.
Jos par napomena:
*Alternator sa reglerom obicno napuni do 14v i iskljuci se a onda ne puni sve dok se akumulator ne isprazni do 11,8v ili slicno.
Kad se iskljuci prva tura punjenja alternatorom jer se dostigne tih 14V solar preuzma vec na 13,8V i ne dozvoljava da napon opadne do tacke kad se alternator ukljucuje ako potrosnja ne prelazi maximalnu struju punjenja solarnog napajanja. A u tom slucaju pomoc alternatora je opet dobrodosla.
*Ponekad kiselinu treba uskovitlati i zagrejati akumulatore jakim punjenjem da se smanji sulfatizacija i talozenje u celijama a to alternator uradi.
Pozdrav.
Kapetan:
a sta fali da se stavi jaci regler i da se na njegov ulaz paralelno spoje i alternator i solar ??? onda se nista ne gubi ...
ako recimo plovite 5 sati ... alternator vam daje recimo 10 ampera a solari 4 ampera... pa zar nije bolje da posle tih 5 sati imate 70 ampera a ne 50 ?
marke:
Poenta je sto i jedno i drugo pune akumulator do zadatog napona oko14V. Nista se ne gubi. Kad dostigne taj napon akumulatora kontroler sprovodi struju iz solarne celije na masu da ga ne prepunjava a regler se iskljuci dok napon ne padne na 11,8V. Ukoliko ima ukljucenih potrosaca kontroler neda da napon padne i pusta struju da ih podmiri. Alternator se ukljucuje tek ako napon i pored solarne celije padne na 11.8V.
Sa kontrolerom uvek se drzi napon na 14V ako moze solar da podmiri potrosnju.
novajlija:
Resio sam problem tako sto sam nove konektore vezao za konetkore panela, ujutru ih iznosim da probam merenja. PRikljucicu panel na grejac i meriti napon, otpor grejaca je 4oma, pa cu tako videti i struju koju dobijam. nego, dal treba neka specijalna izolacija za merenje, merenje radim unimerom, kontam nije neki napon i struja sajkaca pa samo fiknem + i - na kraj i pocetak grejaca
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju