E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Elektro Motori na nasim plovilima

<< < (27/43) > >>

Kapetan:

--- Citat: ladjaVlajko  19, 03, 2010, 16:14:38 posle podne ---Dule ima jaku želju ali mi se čini da nema dovoljno znanja. Sa druge strane 99% nazovi "majstora" kod nas su goli prevaranti koje će to iskoristiti da mu uzmu pare. Kakva korist od cele priče ako čovek povadi dizelaše i ugradi neke krnjave elektromotore koji neće moći da mu poteraju brod brže od 7-8km/h i to ne duže od par sati ?

Dule, samo napred ali pažljivo. Pamet u glavu i ... znaš ostalo.
 :good:

--- Kraj citata ---

a jel imas neku ideju sta bi pomoglo da recimo dobije vece iskoriscenje ?

odissej:
Kep,ovde se ne radi o tome da li predlozene varijante daju dovoljno ili nedovoljno iskoriscenje.Ako poslazemo pocetne uslove:brod poznatih dimenzija i mase,potrebu da elektropogonom bezbedno vozi odredjeni broj sati ili kilometara zadovoljavajucom brzinom, do sada komercijalno raspolozivi sistemi to u ovom trenutku ne nude.Dakle,takav sistem ne bi bio odrziv.Medjutim,predlazem Duletu da ako vec ne moze da odoli izazovu elektropgona,neka izgradi losiji od dva dizela i na njegovo mesto ugradi elektropogon.Onda bi mogao da koristi sve prednosti oba pogona naizmenicno, a da povremeno zaobilazi njihove mane.Tada bi i potrebne banke baterija bile manje,a mogle bi se dopunjavati u "dizel"voznji.Vremenom bi uvideo da li ima smisla vracati drugi dizel,ili ubaciti drugi elektro pogon.Mislim da bi ova varijanta mogla pomiriti tvrde glave i neumoljive tehno-ekonomske cinjenice. :smile:

ladjaVlajko:

--- Citat: Kapetan  19, 03, 2010, 17:25:55 posle podne ---a jel imas neku ideju sta bi pomoglo da recimo dobije vece iskoriscenje ?
--- Kraj citata ---

Ako misliš na motor od viljuškara, ne može tek tako da se "dobije vece iskoriscenje". Ne ide to tako ...

Po meni ima dve varijante:

Varijanta 1 (majstorska):

1. Dobro korito koje ima mali otpor. Što lakše i što duže to bolje.
2. Dobri elektromotori min 10 kW, min 40 Nm, min 3000 obrta/min. Gotovo svi axial flux motori imaju iskorišćenje > 90% neki čak i do 97%. Već sam dao par linkova gde se to može naći u inostranstvu. Ovde u zemlji to još nisam video da negde/neko ima.
3. Idealno 2 kW (minimum pola od toga) u solarnim panelima. To je oko 10 kvadratnih metara.
4. Obavezno u kombinaciji sa klasičnim motorom za duže relacije.

Varijanta 2 (inženjerska):

Uraditi ceo posao projektovanja/proračuna kao da je u pitanju novi brod. Niko ne može da tvrdi kako će se taj brod ponašati kada se makne tona-dve opreme, kada se promeni kompletan pogon, propeleri i šta ja znam šta još. Da li će moći da ide 6, 8, 10 ili 12 km uzvodno po Dunavu kad krene košava ? A stabilnost ? Upravljivost ? Ko to može da kaže ?

marke:

WOW, marke proglasi skoro celu automobilsku industriju, pola fabrika elektro opreme i par proizvodjaca camaca i motora za camce i naravno mene za entuzijaste i ljude koji prave nepromisljene korake :)
Marke, daj malo optimizma i neko pametno  resenje.
[/quote]


Posto me prozvaste da razjasnim:: Ko pazljivo cita jasno mu je da nisam rekao da su nepromisljeni u auto industriji vec da su potrosili enormne sume para, ulozili jako puno vremena najgenijalnijih ljudi i rezultati te svemirske tehnologije tek pocinju da dostizu OTO motore po karakteristikama. A i ti projekti su uglavnom hibridni. Iako nasi ljudi imaju jaku volju mislim da se to ne moze meriti sa ovakvim projektima.


Kakve to slicnosti ima sa akumulatorima i DC motorima o kojima vi ovde uporno pricate??

Ne znam kako ce se regulisati brzina tih motora niti karakteristike motora jer jos lutate od jednog do drugog pa ne znam kakvu bih ideju i mogao da dam.


zorter:
Još malo uporedjivanja snage, veličine, brzine...






Ipak nije nemoguće...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju