E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Elektro Motori na nasim plovilima

<< < (24/43) > >>

Kapetan:

--- Citat: Dule  18, 03, 2010, 14:27:50 posle podne ---Vest, Micubisi sledece godine ce proizvoditi automobile na elektro pogon. I to 20 %.  Znaci, za pet godina 90 %

--- Kraj citata ---

Zastava vec proizvela onaj 100% na struju al ucutase se povodom toga...

Arsa:

--- Citat: Kapetan  18, 03, 2010, 14:38:50 posle podne ---
Zastava vec proizvela onaj 100% na struju al ucutase se povodom toga...

--- Kraj citata ---

Pa zar ne pratiš situaciju? Radnici daju otkaze pošto moraju da rade 7 sati i imaju samo pola sata za pušenje. Uzimaju program (pare), i vraćaju se u drdžavne firme. Tamo će opet da štrajkuju što nemaju plate, pa privatizacija... i tako do penzije. Nije loš recept, ali onda ič ne računaj na solarni auto, ma ni biciklu iz Kragujevca.

Ja se ipak uzdam u mlade.  :drinks:

ladjaVlajko:

--- Citat: Dule  18, 03, 2010, 00:27:24 pre podne ---... Zato je ovaj od 5KW ili 6,7 HP sasvim dovoljan. Kad mu dodam i rekuciju od 1:5 dobijam na osovinskom vodu snagu od 30 HP.
--- Kraj citata ---

Pazi ovako ...

snaga = ugaona brzina (srazmerna broju obrtaja) X ugaoni momenat (srazmeran opterećenju)

Ako reduktorom 1:5 smanjiš broj obrtaja (brzinu) na petinu, moment sa kojim raspolažeš je pet puta veći. Ali je snaga ostala ista.

Ako grešim, onda ti lepo stavi reduktor 1:5000 pa ćeš moći da povučeš celu marinu za sobom.
 :smile:

budens72:

--- Citat: ladjaVlajko  18, 03, 2010, 17:13:39 posle podne ---
--- Citat: Dule  18, 03, 2010, 00:27:24 pre podne ---... Zato je ovaj od 5KW ili 6,7 HP sasvim dovoljan. Kad mu dodam i rekuciju od 1:5 dobijam na osovinskom vodu snagu od 30 HP.
--- Kraj citata ---

Pazi ovako ...

snaga = ugaona brzina (srazmerna broju obrtaja) X ugaoni momenat (srazmeran opterećenju)

Ako reduktorom 1:5 smanjiš broj obrtaja (brzinu) na petinu, moment sa kojim raspolažeš je pet puta veći. Ali je snaga ostala ista.

Ako grešim, onda ti lepo stavi reduktor 1:5000 pa ćeš moći da povučeš celu marinu za sobom.
 :smile:

--- Kraj citata ---

Pa dobro Dule, ti si bar bio biciklista (kao i ja ), znaš i sam da uvek istom snagom voziš bicikli, a menjaš prenose u zavisnosti od toga da li voziš po ravnom, uz brdo ili niz brdo...noge treba uvek isti otpor da imaju ....primeni to isto i ovde...  :good:

odissej:
Malo da pomognem,ne ide nam dobro citanje dijagrama elektromotora Iskra AMV 30V, 5 KW.
Iz dijagrama se vidi sledece:Napon (U) je konstantan i iznosi 48 V.Jacina struje (I) ide od 50-300 A. Snaga (P) ide od 2-9 KW,broj obrtaja (n) ide od 1500-4600 u minuti.Stepen iskoriscenja od 70-85 %. I ono sto je najvaznije, obrtni moment (M) maksimalno 60 Nm, vrlo mali. Kad dodate gas u kolima,i kad vas zalepi za sediste,kazete da dobro vuce.To je zasluga dobrog momenta u odredjenom rasponu broja obrtaja.To sto je Azimut sa jednim dizel motorom na odredjenom broju obrtaja isao odredjenom brzinom, nikako se ne moze projektovati na ovaj motor.Uzeo sam za primer jedan Volvo motor iste snage (130 KS) doduse poslednje generacije i njegov "dijagram snage"
http://www.volspec.co.uk/Products/Marine_Leisure_Engines/D3-130sx.pdf
Jasno se vidi da je snaga na radilici od 55-130 KS raspoloziva u rasponu obrtaja vec od 1300-4000 u min.A obrtni moment je 240 Nm na istih tih 1300 o/min,pa ide sve do 290 Nm.Vrednosti koje su mnogo povoljnije od prethodnog motora.
Da se vratimo dijagramu Iskrinog motora .Recimo da uzimamo srednji rezim rada tog motora.Na dijagramu povucemo vertikalnu liniju na 30 Nm.Dobijamo: struja 210 A, snaga 7 KW, broj obrtaja 2400 u min i ob.moment 30 Nm.Ukoliko bi hteli da dosegnemo Volvov moment od 240 Nm,teoretski bi isla redukcija 8:1 ali bi broj obrtaja pao na 300 !Dakle,ovaj motor nema kapacitet za plovilo od 5-6 tona.Dalje,u ovom rezimu rada,4 baterije 12V,220 Ah  vezane bi izdrzale manje od 1 sat rada.I da zakljucim pricu,ne racunajuci autonomiju,baterije....obrtni moment je taj koji za...bava. :sorry:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju