Autor Tema: Komore na brodu, pritisak  (Pročitano 12717 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #15 poslato: 13, 01, 2010, 18:46:51 posle podne »
A sta bi bilo ako bi Kapetan recimo svoj gumenjak napunio helijumom,dali bi mu bilo recimo dosta i 2ks da izglisira  :taunt: :taunt: :taunt:

postao bi cepelin :taunt: :taunt: :taunt: :taunt:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #16 poslato: 13, 01, 2010, 19:45:15 posle podne »
a bre vise volite da oftopikujete nego leba da jedete  :lol:

nego aj neka neko kaze sta misli sa onim problemom sa stiroporom ima li to neke veze ?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #17 poslato: 13, 01, 2010, 20:12:17 posle podne »
Ako nisi dobro zaštitio prostor između stiropora i metalnog djela korita pa uđe vlaga između, eto ti belaja nakon nekog vremena.

to da , ali sta je sa elktricitetom koji je kod stiropora poprilicno velik ? zna li neko fabricki brodovi da li koriste stiropor ?

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #18 poslato: 13, 01, 2010, 21:14:46 posle podne »
kap ima i jos jedna fora :pred sam kraj zavarivanja komore uradis dobru zastitu i upalis par sveca unutra i zavaris je do kraja .Sveca gori dok nepotrosi kiseonik koji ujedno odradjuje dve stvari pravi vakum da neradi lim i nema kondenza pa je samim tim duzi vek.Primer sam imao pre 8 godina lik odradio tako i posle 5 god otvori komoru da napravi spremiste ni tacke nema samo stare svece napola sagorele .Naravno obavezne cink anode ispod vode i napred i pozadi.
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #19 poslato: 13, 01, 2010, 21:20:11 posle podne »
Imao sam "smederevca" i posle nekoliko godina ga prodam drugaru...On posle dve godine od kupovine (oko 6-7 god.starosti čamca) otvori komore i napravi vratanca na njima da ima za ostavu...Kad jedna neverovatna stvar...lim u komorama uopšte nije bio zaštićen,ali ni traga rđi...evo i danas posle 11 godina,nisu ofarbane komore iznutra i nema rđe uopšte...  ne znam kako,ali tako je....
Dunav je moje more.....

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #20 poslato: 13, 01, 2010, 21:24:56 posle podne »
Proracun komora se radi tako da zapremina komora u dm3 bude veca od tezine broda u Kg.
1dm3 = 1kg nosivosti.
1dm3 = 1dm duzni x 1dm sirine x 1dm visine komore.
Primer: ako je komora 2m x 1m x 60cm to je 20dm x 10dm x 6dm =1200dm3 ili 1200l ili 1200kg ili 1.2 tona nosivosti.

Nekoliko teoriskih gresaka:

1. Svece ne promene pritisak bitno vec potrose kiseonik a bez kiseonika nema rdjanja, rdjanje je oksidacija t.j. vezivanje metala sa kiseonikom.

2. "U slucaju da su komore hermetcki zatvorene (sto nije slucaj kod dirizabla) i da nisu elasticne (sto je slucaj kod decijeg balona), sabijanjem vazduha (grejanjem ili komprimovanjem) zapremina bi bila konstantna ali bi vise mase vazduha uterali u tu istu zapreminu, pa bi gustina bila veca tj. ta komora bi fizicki bila teza od vazdusne komore sa atmosferskim pritiskom i dobili bi zapravo efekat tezeg korita." 

Ako zagrevate hermeticki zatvorenu komoru vazduh koji je vec u njoj nece biti ni laksi ni redji ni tezi vec samo topliji i pod vecim pritiskom dok se ne ohladi. (Ne moze da udje jos vazduha jer kao sto je podvuceno hermeticki je zatvorena komora.)
Medjutim ako zagrejete otvorenu komoru pa je brzo zatvorite onda ce biti razredjen (jer se pri zagrevanju razredjuje a ima gde da izadje). Kad se ohladi ne moze da udje jos vazduha pa ostaje razredjen i samim tim laksi.
Ako se probije komora sa razredjenim vazduhom, usisace vodu da se izjednaci pritisak.

3. "A da li bi se nesto dobilo sa 30 kg vakuma?"

Apsolutni vakuum ne postoji ali kad bi postojao u njemu ne bi bilo cestica pa ni tezine.
Tako da 30 kg vakuuma ne postoji.

Stiropor samo dodaje na tezini ali ako je komora porozna pomaze da ne potone camac, racuna se komora kao sa vazduhom ali za onoliko manje koliko je ispuna (stiropor) tezak.
« Poslednja izmena: 13, 01, 2010, 22:05:01 posle podne od strane marke »
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #21 poslato: 13, 01, 2010, 22:15:22 posle podne »
MARKE, svaka cast,kratko ,jasno, precizno...
Da je visse ovakvih odgovora na nasa pitanja, Bruce nam ne bi bio ni do kolena

vole ljudi da oftopikuju pa to ti je :) Marke svaka cast ...

e jos kada bi znali koliko je 1kvm lima 3mm 4mm 5mm

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #22 poslato: 13, 01, 2010, 22:51:08 posle podne »
Marke

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #23 poslato: 13, 01, 2010, 23:37:15 posle podne »
sve je to super gde postoji reda a dali kod nas garantuju da te table lima odgovaraju ne samo ovakvoj tabeli sa linka nego i po nekom kvalitetu koji bi mogao da koristi u bilo kakvim preciznijim proracunima i osnovama za jedno plovilo -hocu reci dali ova matematika sto se skida sa neta a vezana sa camcima ima ikakve veze sa nasom realnoscu .
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #24 poslato: 13, 01, 2010, 23:45:56 posle podne »
Pa ima dovoljno za izracunavanje tezine a tu i nije bitna 100% preciznost, plovilo mora da ima veliku korisnu nosivost tako da sopstvena tezina ne menja mnogo, druga stvar je kvalitet ali firme ne prave lim za camzije na Savi nego za industriju tako da bi trebalo da postuju norme za takve proizvode. Druga stvar je ako su table skliznule s rumunskog ili ruskog slepa u camac onda niko nista ne garantuje ali i to plovi godinama.
Marke

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #25 poslato: 13, 01, 2010, 23:52:36 posle podne »
teoriju neznam ali znam da za dobar i kvalitetan camac treba prvo dobar projekat,zatim da se pridrzavas normi iz projekta u smislu kvalitet lima ,kvalitetan postupak varenja -elektroda,odredjena ojacanja ,kvalitet  flahova ili vinkli,kvalitetan majstor ,otezanja rasporeda po projektu ......itd toga kod nas nigde nisam video.I pored toga imam druga  koji je napravio brod 11x 3m  1984 god, jos ga naravno ima i vozi , na 20 godina je promenio lim u tabanu a naravno svake 3 godine  sredjuje korito(smirglanje-farbanje).koji mi upravo uvek zapusi usta sa mojim pricama o majstoriama i nekim kvalitetnim materijalom i radovima sa recenicom :OTISAO NA STOVARISTE ,KUPIO LIM, RAKAO TECI HOCU TE DIMENZIJE,TECA SE ZEZAO GODINU DANA IETO SAMO GA FARBAJ NA 3 GOD I VOZI.JA KAO POSRAN.TAKO DA PONAVLJAM SVATA MATEMATIKA I PRORACUNI SU SUPER ALI MI SMO SRBI. 
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #26 poslato: 14, 01, 2010, 00:09:24 pre podne »
Nekoliko teoriskih gresaka:

2. "U slucaju da su komore hermetcki zatvorene (sto nije slucaj kod dirizabla) i da nisu elasticne (sto je slucaj kod decijeg balona), sabijanjem vazduha (grejanjem ili komprimovanjem) zapremina bi bila konstantna ali bi vise mase vazduha uterali u tu istu zapreminu, pa bi gustina bila veca tj. ta komora bi fizicki bila teza od vazdusne komore sa atmosferskim pritiskom i dobili bi zapravo efekat tezeg korita." 

Ako zagrevate hermeticki zatvorenu komoru vazduh koji je vec u njoj nece biti ni laksi ni redji ni tezi vec samo topliji i pod vecim pritiskom dok se ne ohladi. (Ne moze da udje jos vazduha jer kao sto je podvuceno hermeticki je zatvorena komora.)
Medjutim ako zagrejete otvorenu komoru pa je brzo zatvorite onda ce biti razredjen (jer se pri zagrevanju razredjuje a ima gde da izadje). Kad se ohladi ne moze da udje jos vazduha pa ostaje razredjen i samim tim laksi.
Ako se probije komora sa razredjenim vazduhom, usisace vodu da se izjednaci pritisak.

3. "A da li bi se nesto dobilo sa 30 kg vakuma?"

Apsolutni vakuum ne postoji ali kad bi postojao u njemu ne bi bilo cestica pa ni tezine.
Tako da 30 kg vakuuma ne postoji.


Marke ja sam pricao o formiranju komore u kojoj bi imali sabijen vazduh, time je otvorena tema,  tj, komoru u kojoj bi imali vecu masu vazduha u istoj zapremini nego u slucaju vazdusne komore pod atm. pritiskom, ne bitno na nacin kako bi to izveli, a ne o grejanju vec zatvorene komore.

Grejanje otvorene komore pa zarobljavanje tog toplog vazduha u komori je u principu vakumiranje komore. 

Sto se vakuma tice verovatno nisi primetio onog smajlija na kraju. Mada istina, zivimo u zemlji u kojoj nista ima neku tezinu.  :) 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #27 poslato: 14, 01, 2010, 01:22:20 pre podne »
Sve ove teorije o pritisku u komorama nemaju uticaja na uzgon komora posto je vazduh specificno daleko laksi od vode pa su razlike u uzgonu minimalne a uzgred sa povecanjem pritiska u komorama povecava se i tezina komora pa je camac tezi u vise gazi.
Dobar primer je plinska boca: kad je gas u njoj pod pritiskom teska je 12 -15kg a prazna t.j. sa plinom na atmosferskom pritisku samo par kilograma, naravno da dublje gazi u vodi puna nego prazna. Znaci povecanje pritiska u komori je nepotrebno i stetno jer se komora izlaze naprezanju a efekat je negativan iako zanemarljiv. 
Marke

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #28 poslato: 14, 01, 2010, 12:57:08 posle podne »
Evo, dodjosmo zajednickim snagama do primene principa hot air baloon-a na camce. Ideja koju je dao Sale jeste primenjiva i moze se prostim zagrevanjem hermetiki zatvorene komore dobiti efekat lakseg korita, a da bi se to ostvarilo potrebno je da komora na sebi ima check ventil.
Steta je samo sto je Marke u pravu i sto da bi efekat citave budzevine bio zanemarljiv.

Komore na pasari su punjene nekom, ja bih rekao, ocvrslom penom braonkaste boje, koja je tvrdja od stiropora,a mislim i da je laksa (mozda je to i subjektivni dojam). Lako se sece nozem i iritira ruke na dodir, tj ostaju sitne iglice u kozi.     
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Komore na brodu, pritisak
« Odgovor #29 poslato: 14, 01, 2010, 13:28:10 posle podne »
isti materijal i je na narvalu ... i u dodiru sa naftom postaje sundjerast to jest pocne da se raspada...