E, ovako treba... > Restauracije

Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma

<< < (40/70) > >>

Barba:
Ja pricam o pomeranju u odnosu na proracunsku poziciju, a i relativno pomeranje je verovatno u istu stranu.
To je kao kada skines poklopac sa flomastera pa mu nadjes teziste, onda vratis poklopac pa vidis da se teziste pomera ka strani na kojoj je poklopac, a u ovom slucaju produzenje trupa. To je tacka oko koje ce gliser da rotira oko poprecene ose, bez obzira na novu duzinu vodene linije. Po slikama imam osecaj da je kabinska nadgradnja takodje iza tezista produzenog trupa, sto ponovo pomera teziste ka nazad.
Ne mora da znaci da ce to biti znacajno losije, samo ce pramcani talas da jase delom fabrickog trupa iza proracunskog.

Shvatas? Nema logike da se teziste pomera ka napred, jer da je Laza stavio nadgradnju od recimo 10, 100 ili 1000 metara, teziste mu ni u kom slucaju nebi bilo na pramcu, vec uvek iza pocetnog polozaja.   

mossi:
Evo jedno korito, slično ili isto kao Anatej.
Ima tendu i stajaću visinu, hladovinu, a nije izgubio na stabilnosti.. valda.  :sajkaca:

 :drinks:

LSI:
Pre dva dana, Aca me je izvestio da je njegov posao završen i da treba da preuzmem čamac.
Otišao sam jutros, potajno se nadajući da će čamac u toku dana stići do vode.

Ipak, bio je to račun bez krčmara.

Čamac još uvek nije spreman za vodu.

Elektroinstalacija nije postavljena. Zoran je kupio samo deo potrebnog materijala - da li zbog toga ili iz ko zna kog razloga, čovek koji je trebalo da postavi instalaciju, nije uradio svoj deo posla. Istina, postavio je nekoliko snopova žica, ali nije postavljen kabel koji bi trebalo sa motora da strujom puni akumulator. Nije postavljen ni kabel za daljinsko paljenje motora, a nisu postavljene ni navigacione i signalne lampe, kao ni sirena i far koje je Zoran kupio - nedostaju osigurači, glavni prekidač, kontakt za paljenje motora, radio antena... Da li majstor zbog toga nije završio posao ne znam ali mogao je bar da postavi ono što je kupljeno ali nije.

Medjutim, čamac bi i bez struje mogao na vodu da se nije pojavio drugi - veći problem.
Pokazalo se da motor ne možemo da namontiramo jer prostor koji je namenjen za to nije bio dobro dimenzionisan.
Ovo će sada zahtevati izmene i doradu, a za to biće potrebno još par dana i još nešto para.

Naime, sada moramo na krmenu dasku da namontiramo nosač motora, a kako će sada motor biti još više pomeren unazad, sajle gasa i menjača moraju biti zamenjene dužim. Srećom, izgleda da sajla daljinske komande upravljača može da se iskoristi.

Dogovreno je sa novim majstorom da izvrši ove radove i nadam se da će sve biti uradjeno tokom sledeće nedelje.
Ako ne iskrsnu nova iznenadjenja, čamac bi mogao da zaplovi sledćeg vikenda.

Ostaće posle još dosta stvari da uradim na enterijeru (neke popravke onog što je uradjeno, izrada ležajeva u kabini, tapaciranje sedišta u kokpitu, izrada tende ... Moglo bi to sve da potraje do kraja leta ali ćamac će definitivno biti u vodi i bez tih detalja.
I nadam se da će majstor Peka ipak uspeti da nadje odgovarajući anlaser kako bi poteznica postala deo prošlosti.

Eto toliko za danas - tek da se zna da se na čamcu i dalje radi ali vreme plovidbe sada se zaista približilo.

LSI:
Pre neki dan neko reče: "Naći će Laza opet neki izgovor!"

E, pa, evo vam izgovora.

Krenuo sam jutros potpuno sam, čvrsto rešen da čamac danas zaplovi Dunavom. Al' ne lezi vraže!
Na samom skretanju ka obali, kod restorana Venecija u Banovcima, zaustavi se čovek i kroz prozor auta upozori me da ni ne pokušavam sa čamcem da se spustim dole jer - Nema mesta!

Danas je na tom mestu bilo organizovano takmičenje kajakaša!

Video sam da zaista nema gde da pridjem i samo sam se raspitao kod organizatora dokle će takmičenje trajati.
Trebalo je da ili odustanem ili da sačekam do posle podne da se kajakaši razidju.


Vreme od 11 do 3 posle podne, proveo sam kod Marka u hladovini, u društvu rodjaka i njegovog prijatelja, koji su u medjuvremenu stigli.
U tri sata novi pokušaj.

Na moje zadovoljstvo kod Venecije pojavili su se i Zoran Kaćintata i SaleNB.
U tom trenutku bio sam siguran da nas više ništa ne može sprečiti da čanac zaplovi.

Sa slika u prilogu videćete da je čamac konačno stigao do vode i mogu vam reći da lepo leži. Gaz je gotovo u santimetar isti kao i pre rekonstrukcije i nikakvu nestabilnost nisam primetio ali...

Od vožnje i testiranja ponašanja pri raznim brzinama nije bilo ništa.

Nikako nismo uspeli da upalimo motor.

A onda smo videli da je puklo crevo koje gorivo uvodi u karburator i to je verovatni razlog naših muka.

Ništa nismo mogli da uradimo osim da čamac vratimo na prikolicu i da ga vratim u baštu u Batajnici.

Ostaje sada da  motor odnesem do majstora da zameni puknuto crevo i da proverimo da nema još neki skriveni nedostatak pre sledećeg pokušaja. Da li će to biti sutra ili sledećeg vikenda ne znam ali srećom ovog jula imamo dosta vikenda pred sobom.

A evo i par sličica.

Na prvoj vidi se čamac na parkingu ispred Markove kafane.
Sledi slika u trenutku spuštanja i slika na kojoj je čamac konačno zaplovio.


Više o ponašanju čamca kad sredim motor.

Barba:

--- Citat: LSI  09, 07, 2011, 20:25:52 posle podne ---Sa slika u prilogu videćete da je čamac konačno stigao do vode i mogu vam reći da lepo leži. Gaz je gotovo u santimetar isti kao i pre rekonstrukcije i nikakvu nestabilnost nisam primetio ali...

--- Kraj citata ---

Lazo, ako pogledas sliku koju je mossi postavio videces da ivica trupa izlazi iz vode negde na poziciji ~20cm od zadnjeg kraja prozora kabine, a iza pocetka ovog bokobrana ili sta je vec. U tvom slucaju posle modifikacije, ta ivica izlazi iz vode negde na poziciji ~20 cm od pocetka kabine, a ispred bokobrana. A onaj camac na sebi ima samo T4. To znaci da si nadogradnjom uronio pramac za par stepeni. To ce verovatno trim da ispegla, ali ce onda zadnji kraj biti dublje u vodi. A mozda je samo tvoj camac na slici nagnut. Za sada deluje dobro.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju