Mislim da je rešenje tvog problema upravo 2t motor. S obzirom da čamac koristiš samo mesec dana godišnje, veća potrošnja ti neće praviti glavobolju, a skoro svi drugi parametri su, u ovom slučaju, na strani 2t motora.
2t motori su mnogo lakši za održavanje, lakši za transport, (4t motor ne smeš odložiti bilo kako u prtljažnik, već samo na određenu stranu, pod određenim uglom...itd.)
Potrošnja je jasno na strani 4t motora, ali za razliku u ceni ti se možeš voziti najmanje 5-6 sezona, ako ne i duže.
Miris mešavine i nije tako strašan, pogotovo što novi 2t motori nisu tako dimljivi kao nekad.
O snazi i brzini 2T i 4T motora ne treba trošiti reči, performanse su jasno na strani 2T motora.
Preporučio bih ti da obratiš pažnju na 2 motora:
Tohatsu 2T 9,8ks ima 26kg, Yamaha 8ks 4T ima 37kg. nažalost nisam našao cenu za Tohatsu 9.8, možda neko zna...
Selva Naxos 15ks 2T ima 30kg, košta 1700 evra, Yamaha 15ks 4T ima preko 50kg, košta 2800 evra.( uzeo sam cene iz HR, pošto kod nas nema Selve). Ostaje ti 1100 evra džeparca za gorivo, i 20kg manje za teglenje.
Ostaje još Mercury 2T 15ks, ali je i teži i skuplji od Selve, a nema nekih prednosti.
Što se brzine tiče, sa 2 osobe u čamcu i 15ks bi trebao moći glisirati u svakom od tih čamaca. Računaj sa 25-30Km/h
Sa slabijim motorom ćeš ipak imati 15km/h. Opet si duplo brži od pasare.
Što se tiče kombinacije da ti veći motor stalno bude na gumenjaku: Evinrude E-tec 2t 25ks. Košta isto kao Honda BF20, a svako daljnje poređenje Honda gubi u svim segmentima - uključujući i potrošnju!