E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Malo poređenja

<< < (5/11) > >>

kemppi:
Mislim da je E-tec kompromis izmedju dvotaktnih i cetvorotaktnih motora,Honda je pocela trku sa cetvorotaktnim motorima i istrajala,Evinrude je tek poceo,a vreme ce tek pokazati,licno ne verujem Americkom marketingu.Koliko znam "ARGO"je zastupnik Evinrude-a,sa podrskom se nije proslavio dok sam ja vozio Johnsona,ako je takva situacija i sada,nikom ne bih preporucio.

SALE NB:
Radulović (BMW) je sada zastupnik za BRP grupu.
E-tec je samo maksimalno utegnut dvotaktaš, sa mnogo elektronike i direktnim ubrizgavanjem. Tu istu tehnologiju koriste i četverotaktni motori.
Razlika leži u tome da je kod dvotaktaša taj pomak na bolje stvarno ogroman. Četverotaktni su već odavno bili solidno ekonomični, pa neka značajna poboljšanja nisu ni bila moguća:

Dule, E-tec troši na leru i malom gasu mnogo manje od bilo kojeg sličnog četvorotaktaša.
Upravo to je najveće čudo ove tehnologije i to je uspelo samo Evinrude-u.
Naime, ovi moderni sistemi za kontrolu ubrizgavanja i te piezo brizgaljke vuku enormne količine struje. Na leru i malom gasu, motor pravi malo struje i sistem postaje nestabilan. E-tec je rešio taj problem, zato je tako ekonomičan i zato je jedini koji nudi ovu tehnologiju na motorima manjim od 40ks. Svi drugi nemaju dovoljno struje.

SALE NB:
Dule, Ameri su pukli već odavno, ovo jeste comeback i to veliki. A Japanci sigurno neće baciti godine razvoja 4t motora kroz prozor.
Takav prelaz niti je lak, niti isplativ. Troškovi razvoja i proizvodnje takvih motora bi bili preveliki, a koji bi bili marketingški efekti takvog poteza?!
Kao kad bi rekli: Ljudi , Evinrude je najbolji na svetu, kupujte Evinrude!
I da krenu u razvoj, šta bi dobili, motor sličan E-tecu, teško da bi napravili bolji, s obzirom da godinama zapostavljaju razvoj 2t motora i više nemaju know how na nivou Evinrudea.

Uostalom , dobar primer je i VW, kad su se 1997. pojavili prvi JTD motori i pregazili TDI k'o plitak potok, VW-u je trebalo još 10 godina da se prebaci na Common Rail tehniku. Još 10 godina su uvaljivali TDI! Ni Ameri nisu bili zabrinuti tamo '60-ih da će Hondini četverotaktaši imati efekta na njihov plasman, a vidi danas!
Ti si na Petri imao 360ks i korito od Scaraba, :good: koje ima bolje hidrodinamičke osobine od Zodiaka i od skoro svakog drugog glisera.
Uostalom, to smo komentarisali, Petra je brza isto kao Espressov Campion sa 520ks, znači, to nije samo do motora. 

Evinrude je trenutno najbolji vanbrodski motor na svetu! Koliko god to bilo teško nekome priznati. Uopšte ne sumnjam da će konkurencija reagovati i uskoro izbaciti motore koji su još bolji. Ali do tada...E-tec rules!!! :good: :good: :good:

skipper:

--- Citat: Dule  06, 11, 2009, 01:10:03 pre podne ---Skipper ima dva motora po 175 HP, znači ukupno 330 HP na čamcu teškom oko tone. Ja sam na Petri imao od 5 tona imao 360 HP. Nismo se trkali, ali ne verujem da bi daleko odmakao :) .

--- Kraj citata ---

Dule, skipper samo vozi čamac od dve ipo tone bez goriva u rezervoarima od 500 litara sa motorima od 350 hp. Maksimalna brzina kojom sam ih ja vozio 84.3 km/h u odnosu na kopno po Garmin GPS. E sad tu ima još onih par " ali " . Koje se elise nalaze na motorima kao prvo. Kod nas su radi " štednje " stručnjaci stavili teretne elise .Mi trenutno koristimo 19" Cyclone elise .

zoki novus:
pa to leti  :)
deset puta je brze od cuna kad mu stavis cetvorku :good:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju