E, ovako treba... > Plovila
Brzina plovila prema koritu, tipu, motoru i sl
Kapetan:
Svi manje vise kukamo da idemo malo brze, brzina nosi taj problem da obicno kosta novca i konfora...
Ideja je da u jednoj temi sakupimo brzine na svojim plovilima ali i oblik korita, dimenzije i jacinu motora, ujedno ako nekako ima podatke sa drugim motorom obavezno neka ih iznese... Ovo moze koristiti svima koji ce ubuduce kupovati ladju kao i nama da procenimo koliko jaci motor, korito, deplasman donosi pogodosti a koliko odnosi para...
Che Guevara
Preko svega duzina oko 9 metara
Preko svega sirina oko 2,5 metara
Vodena linija 6 metara za 2,2 )zadnji svanc velik - banana korito
Tip Tabanas
Gaz 30 cm
Evinrude 50 potrosnja 12 l 2t 3 cylindra
Nizvodno 15 Uzvodno 9 (hteo je i vise ali je tonuo zadnji kraj :( )
Honda 15 potrsonja 3,4 l 4t
Nizvodno 11 Uzvodno 6
sa T18 je negde izmedju ali blize Evinrudu... na zalost nemam tacne podatke...
SALE NB:
I nisi naveo 3 veoma bitne stvari u slučaju "Che".
Korito je rađeno od 5mm lima, Che je za 1 tonu teži od većine drugih kabinaša istih dimenzija, i treće- korito je švancovano na krmi, a motor je postavljen na kraju korita.
"Zeko"
Gliser Kvarnerplastika G-370, sa Johnsonom 25 2t Commercial, duga noga, elisa 10x13.
3,70m x 1.60 m, težina bez motora i opreme 150kg, u "fulu" sa opremom, tendom, motorom i 30l goriva cca 250kg
Glisersko V korito, sa blagim kontra švancom ( zadnjih 10cm) deadrise cca 18-20%.
Brzina merena GPS-om ,opterećenje odgovara težini 2 odrasle osobe (oko 400kg ukupne težine)
Nizvodno 47Km/h
Uzvodno 42km/h
Potrošnja prosečno 8-10l/sat. Min. 6l - max. 13l/sat
Po nekim mojim opažanjima, opterećenje (u nekim granicama) ne utiče na max. brzinu, već samo vreme izglisiravanja.
Rekao bih da je moguće izvući još koji km, sa bržom elisom i pod manjim opterećenjem.
S obzirom na jačinu zrcalne daske i veličinu korita, mislim da je ovo skoro optimalan motor za ovaj čamac, jači motor da ,sa 50-60 ks bi išao veoma, veoma brzo!. Trebalo bi samo birati motore koji imaju manju težinu, mislim da se može reći da čamac može podneti bilo koji 2t motor sa 2 cilindra.
Kapetan:
zaboravio sam RIB
2,4 metra RIB Brig, tezina 50 kg bez motora i opreme
motor Yamaha 8 2t
Uzvodno 24
Nizvodno 27
Maximalno opterecenje pod kojim izglisira:
Yamaha 8 (36 kg) + 12 litara goriva (10kg) + 2 vesla + vozac 130 kila
zorter:
Veliki vojni gumenjak
Na vodenoj liniji 4,5 x 2,4m (kobilica na naduvavanje, drvene patosnice, sve skupa tesko oko 450kg) + dve osobe po 80kg + motor + 10 L goriva + opreme oko 70 kg = cca 700kg
sa Tomos 4,8 na Savi na malom vodostaju postize
uzvodno 6km/h
nizvodno 10km/h
Misha D:
Benetau Antares 8, motor Toyota-Nani dizel 200ks, na 1.200-1.400 O/m uzvodno Dunav oko 12 km/h po GPS, a glisirajuci sa 3/4 gasa oko 35-40km po Dunavu uzvodno-nizvodno, potrosnju ne znam (nema protokomer) a i ne interesuje me.
http://img54.imageshack.us/img54/8308/antares8.jpg
Kapetane ubaci ovu sliku direktno, ne znam kako to ide. Hvala
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju