E, ovako treba... > Plovila
kupovina camca/brodice
Dora:
Da, to za upravljanje sam zaboravio da napomenem, naročito kad se ide krmom da ne kažem u rikverc :) je bolji VB motor...
zankiki:
Pravi odgovor na ovo pitanje ne postoji, zavisi od nečijeg karatkera, načina korišćenja, želje da se na brodu radi, ima i na plastičnom održavanja, ako se želi da izgleda lepo... I jedni i drugi imaju prednosti i mane, a na dunavskim obalama gde nikad ne znamo da li je dole pesak, mulj, kamen ili panj je malo lepše sa metalom.
Po meni je za Dunav idealan neki blagi V sa gazom 50-70cm jer pokriva većinu situacija.
Jedino od čega nikad ne bih rastao je brodski motor... Ali i to je stvar ukusa, i sto puta prežvakana tema. Da i jedni i drugi nemaju svoje prednosti i mane, ovi drugi ne bi ni bili ugradjivani. Evo za 10ak godina koliko plovim sa Marissom (a znate da nije malo, i da se zavlačim svuda) još nikad nisam morao da ronim i skidam nešto sa elise...
vepar:
--- Citat: Dora 22, 06, 2022, 20:01:50 posle podne ---Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.
Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila... Imam zatvoreni istem hladjenja sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.
Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić. Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.
Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema grbaču na dnu ili kobilicu ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...
Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)
--- Kraj citata ---
A uuu udario u spor? Koji gde, kako se to desilo? Moze malo vise detalja?
dell_mare:
Uvek treba metar duži i pola metra širi koliki god da uzmeš :D Možda najcitiraniji savet prilikom kupovine.
Dunav sa svojim obalama, vremenima i nevremenima za duži boravak traži ono što ti kaže Zankiki. Blago V korito sa malo dubljim gazom zbog stabilnosti s jedne strane ali mogućnosti za pristajanje uz pliće obale i plaže. Ostalo je stvar ukusa, želja i mazohističkih namera. j1 Ja ne bih menjao brodski motor recimo. Upravo sam uradio generalku na 55 godina starom britancu. I čelik mi je bliži srcu od plastike zato što mi nije žao da njime pristajem uz obale. Za duži boravak recimo fiksna klonja nije neka primarna potrepština, mi koristimo hemijski već par godina. Nije loše imati sledeće stvari od opreme odmah: valjano sidro, kanape, frižider, plinski rešo ili šporet, grejanje pa da možeš i u ostalim godišnjim dobima da zanoćiš. Što se tiče manevrisanja sa brodom dužim od 6m, to se uvežba brzo jer su veliki kabinaši spori i daju ti vremena da ih nameštaš do perfekcije.
zankiki:
Ako ne duva vetar 6589
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju