E, ovako treba... > Plovila

kupovina camca/brodice

(1/4) > >>

zebinovac:
Zdravo,
Potrebna mi je teorijska pomoc oko kupovine prvog camca sa kabinom. Camac potreban za borak vise dana na vodi. Znaci potreban wc. Koristice se iskljucivo na reci. (sava, dunav). Vec posedujem camac bez kabine 6m koji je trenutno na jezeru, i imam nekoliko vanbrodskih motora. Pitanja:
1. Koje su prednosti mane "plasticnih" u odnosu na metalne camce?
2. Postoje li plasticni kabinasi sa plitkim koritom? (ne znam kako prici obali sa dubokim V koritom)
3. Koliko je tesko  samostalno uploviti i parkirati u marinu sa camcem duzim od 6m (nikad probao).

Unapred hvala.

Sale Rea:
Drugar , srećna ti kupovina . Što se tiče plastike i metala... ja sam više za plastiku. Lakse je održavanje. Nemam ništa ni protiv metala koji su kršteno pravljeni ne neke budzevine. Prilazak u samu obalu zavisi od dosta faktora, da li je pesak, mulj, kamen, svakako treba biti oprezan. Možeš ti i sa v koritom u obalu . Pristajanje na marini se nauči...vežbaš , pomoće ti neko. Nista nije problem samo treba polako bez panike .

Послато са SM-N980F помоћу Тапатока

Dora:
Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.

Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila...  Imam zatvoreni istem hladjenja  sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.

Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić.  Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.

Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema  grbaču na dnu ili kobilicu  ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
 
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...

Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)

zankiki:
Posle skoro 10-ak godina u plastičnom brodiću, za ovaj naš Dunav, i naš način korišćenja bih blagu prednost dao metalu...
I jedno i drugo imaju prednosti i mane, ali mi dosta vremena provodimo nasukani na obalu a to nije baš prijteljski prema plastici...

Ali da opet biram, opet bih plastiku  sajkaca

micko67:
Svako ima drugo misljenje i neznase ko je u pravu dali crnke ili plavuse , ja sam ljubitelj plastike , manje odrzavanja nema korozije i farbanja i laksi je a plastika je elasticnija . V korito bolje ide po talasima i upravljivije je a ja sam sa jedrilicom gaz oko 1m pristajao uz obalu , kad malo upoznas reku i sidjes preko daske , vanbrodski motori se lakse menjaju ako si nezadovoljan svojim, tisi ,manje vibracija ,lakse se ocisti trava sa elise nema antifriza ,curenja pored vodova , i bolje upravljanje . Malo o izdrzljivosti
youtube crash test dehler

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju