Ja sam imao fishermana i kada sam uzimao veći čamac imao sam par kriterijuma:
- kabina obavezno
- WC (hemijski ne dolazi u obzir)
- plastika
- da može da glisira tj. da ide brzo
- što veći prostor napolju koji nije podeljen na 2 dela (većina Baylinera koje sam gledao ima prostor za sedenje i iza neupotrebljivu terasu pola metra nižu i totalno odvojenu)
Zašto baš sve ovo?
- Kabina zato što sam mnogo puta gledao u nebo i razmišljao da li će kiša ili ne i u navećem broju slučajeva propustio lep dan na vodi zbog par oblaka. Uz to, par puta sam pokisao sa decom i nije bilo ni malo zabavno kada nas uhvati letnji pljusak na reci a nemamo gde da se sklonimo. Tenda tu ništa ne pomaže...
- WC je obavezan za celodnevni boravak na vodi pogotovo ako je neka žena na čamcu. Više nikada bez njega. Hemijski ne zato što ne želim da nosam i praznim sadržaj
- Plastika zato što je lakši, zato što su ti čamci brži (nisam još našao metalni veći čamac sa kabinom koji može brzo da ide). Meni se uz to više sviđa izgled takvih čamaca iako su dosta osetljiviji pa treba naći očuvan primerak
- Brzina... pa kod mene je to jednostavno - za popodnevno kupanje na Beloj steni sa decom nemam vremena da se vozim sat vremena tamo i sat nazad. Sa čamcem koji glisira stižem za 15 minuta i ostaje mi mnoooogo vremena za kupanje i uživanje u vodi. Trenutno mi je vreme najdragocenije pa ga ovde štedim.
- bar 90% vremena na čamcu provodim napolju pa mi je bilo bitno da duplo veći čamac ima i značajno više korisnog prostora napolju. Takođe mi je bilo bitno da kada nas je osmoro na čamcu budemo tu zajedno a ne neko ovde neko onde i da se i ne vidimo bukvalno
Dodatno na gore navedeno, kabina omogućava da može da se ostane na vodi kada je leti najlepše - uveče. Napravio sam i komarnike tako da više ne moram da bežim sa reke kako padne veče već mogu da uživam dokle god ta to poželim.
Ovo su gore bili moji razlozi za veći čamac sa kabinom. Svako od nas ima svoj način korišćenja plovila i kupuje u skladu sa potrebama (i mogućnostima). Ja se ne bih vratio na mali otvoreni čamac ali razmišljam o malom gumenjaku koga bih mogao da nosim na ovom čamcu.
E da, bitna napomena - što je veći čamac to je više glavobolje oko održavanja razoraznih sistema koje ima. Na malom čamcu je bio motor, volan, tenda i par instrumenata i to je to. Na velikom je sve tu pa stalno ima nešto da se radi i dorađuje i sređuje i održava. Para i vremena veliki čamac izvuče baš! Da ne pričam o logistici vezanoj za recimo vađenje čamca iz vode. Sa fishermanom nikakav problem - zakačim za terenca u marini i napolju je za 5 minuta. U sledećih sat vremena je opran i spreman za zimu. Totalno druga priča sa velikim čamcem! Prvo ne mogu da ga izvučem po svakom vodostaju. Drugo moram da plaćam ozbiljno vozilo da ga izvuče iz vode. Samo pranje podvodnog dela traje satima bukvalno.
I još jedna stvar za razmišljanje kada smo već kod vađenja čamca iz vode. Ako je čamac širi od 2.6m (nadam se da sam dobro zapamtio širinu) problem ga je i legalno transportovati na prikolici - zahteva specijalan transport. I to sve pod uslovom da imaš adekvatnu prikolicu i vozilo koje može da vuče taj čamac. Naravno to nije od značaja onome ko ne vadi čamac cele godine iz vode i ne transportuje ga putem.
Možda sam bio malo opširan ali nadam se da sam bar malo pomogao u tome da nađeš odgovarajuće plovilo za sebe. Ono što je sigurno je da ćeš svakako za koju godinu da razmišljaš o drugom (većem) čamcu
