Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...

Polaganje

<< < (5/6) > >>

marko07:
SImpaticno je kako je centarzapomorce.rs zapravo bukvalna kopija https://diversoimpex.hr/
Poneka rec je "prevedena" sa hrvatskog na srpski, ali vecina teksta je ostala u originalu- ovde naravno nije problem u jeziku vec u svemu ostalom- kategorije koje su za polaganje, koja kategorija sta ukljucuje i slicno.

ps: slazem se da je centar za POMORCE ali opet nekako dovodi u zabunu, ja krenuo da gledam koja je to umc C kategorija kad su me prosle godine ucili da kod nas ima A i B  sha

Drivee:
Mislim da ima i C. B je za camac do 9 metara ili tako nesto..

marko07:
Meni rekoše A je do 7m i valja 15kw motor, a za sve ostale Čamce je B(svi ostali čamci tj sve što nijebrod-do 20m dužine, istisnina so 20t, da nema priključak da bude tegljac ili potiskivac i da je registrovan za do 12 ljudi).

Sent from my SM-N985F using Tapatalk

LSI:
Да не замарам опширнијом информацијом, само ово о дозволи за УМЧ:

PRAVILNIK O USLOVIMA KOJE MORAJU DA ISPUNJAVAJU LICA ZA UPRAVLJANJE ČAMCEM, PLOVEĆIM TELOM ILI PLUTAJUĆIM OBJEKTOM, PROGRAMU I NAČINU POLAGANJA STRUČNOG ISPITA, KAO I OBRASCIMA, SADRŽINI, NAČINU IZDAVANJA I TRAJANJA DOZVOLE ZA UPRAVLJANJE
("Sl. glasnik RS", br. 86/2014)

Uslovi koje moraju da ispunjavaju lica za upravljanje čamcem, plovećim telom ili plutajućim objektom

Član 3

Čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za:
 
1) upravljača čamcem kategorije A;
2) upravljača čamcem kategorije B.

Lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B može da upravlja i čamcem kojim može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.


Član 5

Čamcem za sopstvene potrebe dužine do sedam metara i snage pogonskog uređaja do 15 kilovata (u daljem tekstu: kW) može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.

Čamcem za sopstvene potrebe dužine od sedam do 20 metara i snage pogonskog uređaja veće od 15 kW može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.

Čamcem za privredne svrhe i javnim čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
 
Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, čamcem za privredne svrhe koji se koristi za prevoz do 12 putnika može da upravlja lice koje je steklo posebnu osposobljenost u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja i uslovi za sticanje zvanja i ovlašćenja članova posade brodova trgovačke mornarice.
 
Gliserom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.

Skuterom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.



О свему више и детаљније на https://www.udruzenjenauticara.org/dozvola-za-umc/ .

Terca:
Sve je jasno, kod nas je UMČ A i B, dozvole koje se izdaju u saglasnosti sa rezolucijom br. 40 UNECE, i odnose se na unutrašnje plovne puteve kao i ta rezolucija.

Zabunu unosi to što su priređivači priručnika bez puno mozga kopirali sadržaj priručnika iz Hrvatske, a oni imaju malo drugačiju praksu, jer imaju more.

Zbog toga kad u Hrvatsko polažete u nekoj kopnenoj kapetaniji dobijete UMČ A ili B, a kada polažete na moru onda postanete voditelj brodice A, B ili C, a to su ovlašćenja u saglasnosti sa propisima IMO i SCTW rezolucijom UN.

A ako npr. u Osjeku želite da polažete za voditelja brodice(morsku) čekate da se formira posebna komisija...

A iz istog tog razloga ko danas položi u Srbiji, dozvola
mu važi samo za unutrašnje plovne puteve, ne i za more (a ovo je i malo dublja tema...)

I sad na kraju, ako se sve to zna, onda se postavlja pitanje relevantnosti izvora odnosno "kako imati poverenje u priručnik koji je napisao ili prepisao neko ko zaista ne poznaje propise"?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju