Juce sam malo cunjao po zemunskom keju da vidim uzivo i u vodi par camaca koji me zanimaju. Generalno sam malo razocaran sirinom BigFoot-a, ali sam se poprilicno iznenadio velicinom Commander-a 18.
...
Uglavnom, treba da obavim jos par razgovora ove nedelje pa cu znati na cemu sam.
Hvala svima na savetima.
...
Пре свега, препоручио бих да не журите с доношењем одлуке (а знам колико је то тешко кад се црв увуче у мозак и тамо негде у оном делу који је одговоран за слух почне да шапуће: "Купи чамац, купи чамац, купи чамац...).
Уз оно што је Марко у претходној поруци рекао о Командеру и Бигфуту, додао бих следеће: корито Командера је заиста такво да на таласима удара и одваљује бубреге.
Имам чамац с веома сличним коритом, Supermarin AQ575, направљен исто у Новом Саду пре неколико година.
Чамац је дугачак 5,75 м и широк 1,75 м што је заиста веома лепо и згодно за вожњу до шест особа, на колико је могуће регистровати чамац. И за све има простора, како на палуби, тако и испод, у коморама.
Међутим, кад дуне кошава и кад се Дунав и Тиса заталасају, вожња већом брзином практично није могућа јер отпадају бубрези. А то корито је веома слично кориту Командера 18.
Када га упоредим са Бигфутом, ја бих опет купио Супермарина, ако се ради о уживању на води. Додатних 35 центиметара ширене много значе.
Што се тиче брзине, Командер и Супермарин се понашају готово исто.
И једном и другом је потребан мотор снажнији од 20 КС. Ја сам имао Хонду 25 КС али с њом сам добацивао највише до око 30 км/сат по лепом времену и кад је вода мирна, а у чамцу само ја или још једна особа.
Тек с мотором од 40 КС успео сам да остварим брзину која прелази чак и 40 км/сат. На мање од половине гаса, плови се лепом брзином која, зависно од услова и оптерећења, варира између 15-ак до 20-ак километара на сат - што је по мени брзина за уживање на води.
Произвођач каже да је чамац могуће возити с моторима до 60 КС - мислим да то можда и јесте могуће али ја то не бих препоручио зато што ти мотори својом тежином дубоко потапају крму.
Да не дужим, чамаца има много, много је разних конструкција - не журите с одлуком. Размислите шта је то што желите. Да ли волите да уживате у лаганој вожњи, уз тих рад мотора и да уживате у звуку ветра, воде и птица или више волите рзање коња смештених испод поклопца мотора?
Ако сте за велике брзине, онда потражите чамац с израженим "V" коритом.
Имајте на уму и да је велика разлика у тежинама мотора, зависно од конструкције и снаге. На пример, четворотактна Хонда 25 КС тешка је исто колико и двотактна Јамаха 40 КС аутолуб. Наравно, хонда је тиша и троши мање али јамаха даје већу снагу и већу брзину...
Што би се рекло: све има своје!
Срећно!