Da, razumem...Tu je ubačen motor i sve kako je bilo u autu, i nije marinizirano tj prilagođeno upotrebi na plovilu. Zbog toga nažalost nikad neće biti kako treba i zato se i pregreva na malom gasu.
Znam da nije vezano za temu, ali možda ti ovih par informacija pomogne da nešto kod sebe prepraviš i unaprediš, ili čisto da znaš kad budeš kupovao sledeće plovilo, ako bude sa brodskim motorom :)
Kad je hlađenje brodskog motora u pitanju, tu postoji više varijanti:
- direktno hlađenje rečnom vodom - otvoren sistem
Pumpa gura vodu kroz blok motora(i kopču u nekim slučajevima), i kroz auspuh izbacuje nazad u reku, hladeći auspuh.
- indirektno hlađenje rečnom vodom - zatvoren sistem
Na motoru postoji izmenjivač toplote, kroz koji prolaze cevčice a oko njih pumpa gura rečnu vodu. Cevčice su povezane sa rashladnim sistemom i ekspanzionim sudom u koji se sipa antifriz. Antifriz kruži kroz blok motora i hladi motor, a prolazeći kroz izmenjivač toplote, hladi se u cevčicama oko kojih pumpa gura rečnu vodu, nemešajući se sa tom vodom. Voda izlazi kroz auspuh sa izduvnim gasovima, opet hladeći auspuh
- oplatno hlađenje
Zatvoren sistem koji ne povlači vodu iz reke za hlađenje. Na koritu u kobilici ili na oplati sa donje strane, postoji sistem cevi određenje dužine i zapremine u kojima je smešten antifriz. Vodena pumpa na motoru gura antifriz kroz motor i ceo sistem cevi na koritu, i usput se hladi. Tu je malo problematično hlađenje auspuha, jer u ovom slučaju nema rečne vode koja bi se negde izbacila, ali mislim da i oni imaju neki sistem gde antifriz nekako hladi izduvnu granu(nemam iskustva sa tim).
U taj sistem obično staje ozbiljna količina antifriza, čak i tri puta veća nego u vozilima, ali i to mora precizno da se proračuna da bi motor imao adekvatno hlađenje.
#
Kod tebe postoji bar dva problema koja prouzrokuju pregrevanje:
- veoma neefikasno vazdušno hlađenje
- nedostatak hlađenja izduvne grane gde je temperatura najveća i prenosi se na motor
Siguran sam da bi i na većem gasu prokuvao da si imao prilike da ploviš duže.