Autor Tema: Mercury F20 EH EFI  (Pročitano 7897 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Mercury F20 EH EFI
« poslato: 22, 07, 2020, 10:03:44 pre podne »
Ja sam pre nepun mesec uzeo nov Mercury F20 EH EFI. Dakle, upravljanje na rucicu, elektronsko ubrizgavanje goriva i ima elektro start. Dosta sam razgledao i razmatrao razne motore i opcije prilikom kupovine i slobodno mogu reci da je Mercury sa ovim modelom pokazao najvise inovativnosti, u pogledu dizajna i prilagodljivosti motora.
Za razliku od ostalih proizvodjaca stavili su rucicu za upravljanje na sredinu motora, omogucili da se moze podesavati kako po visini tako i horizontalno, levo i desno za 18 stepeni, pa se rucica moze podjednako zgodno podesiti i za levoruke i desnoruke korisnike. Smer okretanja rucice za davanje gasa se takodje podesava, s leva na desno ili obrnuto kako je kome zgodno.Menjac je na samoj rucici odmah odmah iza gasa na najzgodnijem mogucem mestu. Stop dugme je na prednjoj strani rucice gasa. Motor ima sjajan amortizer koji znacajno ublazava vibracije na samom camcu i na rucici za upravljanje sto voznju cini jos udobnijom.
Motor zustar, elektronsko ubrizgavanje mu daje osetno vecu eksplozivnost  nego kod verzije sa karburatorom. Sve u svemu, sjajan motor. Proizvodi se u Tohatsu fabrici u Japanu sto i pise na samom motoru, Koncepcija motora je Mercuryjeva ali se pravi u Japanu. Zasto? To valjda oni znaju, rezultat te saradnje je po meni izvanredan.

Evo jednog klipa sa Youtube gde mozete videti ovo o cemu sam govorio.



Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #1 poslato: 23, 07, 2020, 00:30:09 pre podne »
Kol'ko para? :D

Mrzi me da guglam. I kako idu servisi od početka (na koju satnicu) i koja je cena servisa?


Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #2 poslato: 23, 07, 2020, 09:05:29 pre podne »
Cena mu je 3650€, do 15.06. je vazio popust od 10%, tako da sam ga platio 3280€.
Prvi servis sam radio posle 20 radnih sati (promena ulja u cizmi, ulja u motoru i filtera ulja) cena 60€. Sledeći servis je posle svakih 100 sati ili jednom godisnje, ista cena. Na svakih 300 sati se pored zamene ulja i filtera radi i zamena svećica i impelera, ali ne znam tačno koliko to zadovoljstvo kosta.
Garancija je 5 godina.
Proveri da li jos uvek vazi popust.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #3 poslato: 23, 07, 2020, 09:51:18 pre podne »
Dobra recenzija i verovatno i odlican motor. Stim da sam ja Srbin a poznato je kako Srbi vole jos Golfa 2 a ne Golfa 5, ja biram novu Hondu za te iste pare.

Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #4 poslato: 23, 07, 2020, 10:44:59 pre podne »
Dobra recenzija i verovatno i odlican motor. Stim da sam ja Srbin a poznato je kako Srbi vole jos Golfa 2 a ne Golfa 5, ja biram novu Hondu za te iste pare.

Ja lično mislim da su i Honda, Yamaha, Suzuki, Tohatsu i Mercury odlični motori i da su sto se tiče kvaliteta veoma slični. Pa i cene su im veoma slične.
Ono sto je mene privuklo ovom modelu je ta nova rucica za upravljanje koja se moze u potpunosti prilagoditi za voznju desnom rukom. S obzirom da sam ja izraziti desnjak i da levom rukom ne znam ni uvo da pocesem a kamoli da vozim, ovo mi je bio presudan faktor. Na svim ostalim motorima rucica je postavljena isto tj, prilagodjena za voznju levom rukom dok je izuzetno nezgodan polozaj ako pokusate da vozite desnom. (barem meni) Ne znam zasto je to tako i zasto i ostali proizvodjači ne prave nesto slično sto odgovara i levorukim i desnorukim korisnicima. Kao sto, na primer, na skoro svim masinicama za pecanje rucicu mozete prebaciti na levu ili desnu stranu, kako vam odgovara.
No, tako je kako je. meni svanulo kada sam video ovu rucicu na Mercuryju, sve sam lepo podesio i sad se vozam extra udobno.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #5 poslato: 23, 07, 2020, 13:51:37 posle podne »
To je meni jasno, ali i malo razmisljam, zasto je na velikim motorima napravljeno da se vozi levom a ne desnom rukom. Ja sam desnjak ali nemam ama bas nikakav problem, bar ne sada, stim da sam presao sa Tomos 4 na Yamaha 20, imao sam problema tada, u pocetku, ali bukvalno posle 10 voznji je sve bilo ok i navikao sam.
E sada, zasto se veci motori voze levom... mislim ali samo mislim da je to napravljeno da bi nam desna najjaca ruka bila slobodna. Sa strane bezbednosti.. nije lose. Vise puta sam mogao izleteti iz camca ali desnom se uvek drzim za drzac..to me spasava  sajkaca

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #6 poslato: 23, 07, 2020, 15:47:50 posle podne »
Pa i u kolima vozimo levom rukom dok je desna na menjaču... To je navika...
I ja sam izraziti dešnjak, levom umem samo da vozim kola i motor za čamac  jh
Navikne se to, nikada mi to ne bi presudilo za kupovinu motora.

Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #7 poslato: 24, 07, 2020, 09:32:54 pre podne »
Pa i u kolima vozimo levom rukom dok je desna na menjaču... To je navika...
I ja sam izraziti dešnjak, levom umem samo da vozim kola i motor za čamac  jh
Navikne se to, nikada mi to ne bi presudilo za kupovinu motora.

Naravno, svakome od nas su bitne neke druge stvari. Meni licno, ova pogodnost da mogu da vozim normalno desnom rukom mnogo znaci (ali to sam ja). Da na Hondi postoji takva rucica, a na ostalima ne, sigurno bih kupio Hondu. E sad, kada bi svi imali rucicu koja se moze prilagodjavati za voznju i levom i desnom rukom, bilo bi mi jako tesko da se odlucim izmedju, Mercuryja, Yamahe, Honde i Tohatsua......Mislim da su im i kvalitet i performanse priblizno isti, tako da bi bilo tesko doneti odluku.....Ne vidim da se ijedan od pomenutih proizvodjača bitno izdvaja od ostalih.......osim sto Honda jos uvek ne radi motore sa elektronskim ubrizgavanjem.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #8 poslato: 24, 07, 2020, 13:06:56 posle podne »
Pozdrav, Honda ima EFI naravno ali na zalost pocinju sa 40ks.mada stvarno da navedem da Honda 20 stvarno nije potrosac na pola gasa kako ja vozim. 3l i 20km/h.. nije to puno.  Sto se tice japan motora, slazem se, dobro su svi, Hondu kupujem samo zbog tradicije koja je najduza.

Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #9 poslato: 24, 07, 2020, 13:53:56 posle podne »
Izvinjavam se, ja sam nekako podrazumevao da razgovaramo o motorima snage 20KS, a u toj klasi Honda nema EFI.

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #10 poslato: 24, 07, 2020, 14:14:12 posle podne »
Bilo bi dobro staviti neki filter goriva malo bolji.Posto su svi ti novi EFI motori osetljivi na nase dobro gorivo

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #11 poslato: 24, 07, 2020, 22:37:59 posle podne »
Da stvari nazovemo pravim imenom taj Mercury je u stvari tohatsu i to do poslednjeg srafa sto mu je po meni veliki plus da se razumemo. Mercury ne pravi svoje motore do 30 konja vec im tohatsu to radi. Tek od 40 50 i 60 konja se pravi u mercurijevoj fabrici u kini.
To su perfektni motori ali si mogao ustedeti solidnu razliku da si kupio tohatsu direktno.Pre nekoliko godina  kupio sam nov tohatsu 9,8 a burazer je imao polovnu osmicu merkury sve je pod sraf bilo isto. da ne pricam napamet evo i linka gde to moze da se potvrdi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Marine
             
Pronasao sam podatak da tohatsu za mercury pravi motore do 30 konja jos od 1988 godine do danas kao i da od 2011 godine evenrude uzima tohatsu od 6 do 15 konja pod svojom nalepnicom..
https://en.wikipedia.org/wiki/Tohatsu
Sto se tice voznje na levu ili desnu ruku ...tu se prati jedan vazan detalj a to je start motora na poteznicu kad levom moras drzati rucku a desnom cimnuti ko sivonja...levom rukom je mnoogo teze upaliti na potez nego upravljati ...veci motori se gotovo u sto posto slucajeva pale na anlaser pa je tu vrvatno logicnije voziti desnom..
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #12 poslato: 25, 07, 2020, 07:31:46 pre podne »
Ja ne znam ali informacija je raznoraznih na trzistu, uglavnom tohatsu odavno ne proizvodi motore...tj ne proizvodi ih nissan koji je to radio pod njihovim imenom.. Tako da sam misljenja da se pod kapom tohatsu do 60 ks krije mercurijev motor...a preko toga agregati su od Honde

Nissan Marine began their North American operations in 1984 in Memphis, Tennessee as a division of Nissan Industrial Equipment Co. Over the next 6 years, the Marine Division experienced explosive growth and in 1991 Nissan Marine was separated from Nissan Industrial Equipment into a standalone company. Nissan Marine then moved their headquarters to Dallas, Texas. In the U.S., Nissan Marine is one name underwhich Tohatsu outboards are sold. In late 2014 Nissan Marine discontinued production of outboards worldwide.


https://www.boatingmag.com/boats/honda-to-private-label-large-outboards-tohatsu/

Van mreže Srdjan22

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #13 poslato: 25, 07, 2020, 19:21:10 posle podne »
Da stvari nazovemo pravim imenom taj Mercury je u stvari tohatsu i to do poslednjeg srafa sto mu je po meni veliki plus da se razumemo. Mercury ne pravi svoje motore do 30 konja vec im tohatsu to radi. Tek od 40 50 i 60 konja se pravi u mercurijevoj fabrici u kini.
To su perfektni motori ali si mogao ustedeti solidnu razliku da si kupio tohatsu direktno.Pre nekoliko godina  kupio sam nov tohatsu 9,8 a burazer je imao polovnu osmicu merkury sve je pod sraf bilo isto. da ne pricam napamet evo i linka gde to moze da se potvrdi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Marine
             
Pronasao sam podatak da tohatsu za mercury pravi motore do 30 konja jos od 1988 godine do danas kao i da od 2011 godine evenrude uzima tohatsu od 6 do 15 konja pod svojom nalepnicom..
https://en.wikipedia.org/wiki/Tohatsu
Sto se tice voznje na levu ili desnu ruku ...tu se prati jedan vazan detalj a to je start motora na poteznicu kad levom moras drzati rucku a desnom cimnuti ko sivonja...levom rukom je mnoogo teze upaliti na potez nego upravljati ...veci motori se gotovo u sto posto slucajeva pale na anlaser pa je tu vrvatno logicnije voziti desnom..

Sve je to tako kako kazes. Jos u prvom postu u ovoj temi sam napisao da je motor proizveden u Japanu. E sad, da li su koncepciju motora osmislili japanci ili Ameri, meni licno je manje bitno. Cinjenica da Tohatsu i Brunswick Corporation imaju visedecenijsku saradnju i da su plod te saradnje odlicni vanbrodski motori.
Sto se tice cene motora na nasem trzistu, po zvanicnom cenovniku uvoznika ovih motora u Srbiji Tohatsu kosta 3440 EUR a Mercury 3650 EUR. U trenutku kada sam ja kupovao na Mercury su davali 10% popusta, pa me je izasao 3280 EUR, tako da ja tu ne vidim bitnu razliku u ceni. A i da nije bilo popusta dao bih tih 200 EUR vise zbog rucice.
Za mene je (mozda je to nekome glupo) presudni faktor bila ta rucica koja je epohalno resenje. Jer, zasto bih vozio Tohatsu levom rukom, ako mogu da vozim isto to pod imenom Mercury desnom rukom, mnogo lakse i opustenije.
Rucno paljenje? Uzeo sam model sa anlaserom i takav problem nemam. Naravno motor ima i rucni starter za slucaj da zataji anlaser ili akumulator. Takodje svi ovi novi motori, imaju tu neku, kako je zovu, dekompresiju sto cini povlacenje kanapa startera daleko laksim nego sto je to bilo ranije na nekim starijim motorima. Odgovorno tvrdim da je za paljenje ovog motora rucno potrebno duplo manje snage nego za paljenje TOMOS 10-ke. Imao, pa znam.
Eto toliko o tome. Zeleo sam pokretanjem ove teme da onima koji to nisu videli do sada skrenem paznju na jednu korisnu inovaciju koju je Mercury izbacio na modelima od 15 i 20 KS. Mozda nekome (ko ima neupotrebljivu levu ruku kao ja) to bude korisna informacija prilikom sledece kupovine motora.
Inace, Mercury proizvodi i motore od 40 do 115 KS sa slicnom, univerzalno podesivom rucicom za upravljanje, koja mi na snimcima izgleda jos mocnije od ove na modelu od 20KS.
Evo jednog interesantnog klipa:



Evo da dodam i ovo.....kad imas dobru rucicu i 300KS drzis jednom rukom....

« Poslednja izmena: 26, 07, 2020, 20:22:12 posle podne Srdjan22 »

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Mercury F20 EH EFI
« Odgovor #14 poslato: 30, 07, 2020, 14:22:58 posle podne »
Cestitam na kupovini. Uzeo si odlican motor!
Cudno mi da ti je tesko voziti levom posto je i moja leva tu samo kao ukras a ja se navikao posle 3 voznje :)
I ja sam bio na mukama pre 20ak dana ali je moj izbor pao na hondu 20. Vise volim Yamahu, nju sam zeleo, ali ga bas cigance. Punjenje akumulatora opciono, rezervoar opciono, e pa neces ga majci, kod honde sve ide u cenu. Sedi u kola pravac Futog... Do sada sprzio 15 litara u poredjenju sa 2t 10hp dosta manje trosi.