E, ovako treba... > Plovila

Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc

<< < (6/9) > >>

Terca:
e sad, da se vrnemo na temu:
čovek je tražio savet, izabrao je već i čamac koji hoće i tako to...

meni se čini da mu je izbor potpuno pogrešan, jer sebe najpre opisuje kao pecaroša... a ja da sam najpre pecaroš meni bi plovidba bila čisto gubljenje vremena.
Izabrani čamac, plekana švancovana dereglija 6x1,25 sa 6 konja ide nekih do 8 na sat na mirnoj vodi, neka je i 9, a to znači da za pecanje recimo 3 km Tise, prvo treba da dođe u Slankamen, recimo negde iz BGD, to barem sat  vremena da se izvuče, pa još sat plovidbe, pa nešto malo manje od sat nasad, pa opet sat do kuće, što za svako pecanje pravi overhead od reda 4 sata, ja to ne bih prihvatio, ili bih vezao čamac negde u Knićanin.

Drugo što je navedeno kao "use case" je plovidba do drugara, rekao bih da je u pitanje Dukatar kod Mošorina... a za to mu treba 3 sata do gore i 2 ipo nazad, za tvrdoj metalnoj klupici koja vibrira... za ubiti se. A vremena u toku dana ostane taman za kafu i pivo, jedno pivo.

Na taj čamac da se stavi 20 konja, brzina bi bila pola km veća a dizao bi talase kao Crveni oktobar, svo gorivo bi u talase pretvorio.

Zato lično nisam zadovoljan izborom jer mi se čini čamac treba da je od onih malih brzih neudobnih za plovidbu (da se držiš za ogradu dok glisira) ako čovek najpre voli da peca... ili spor- udoban- prostran (da ne kažem sa kabinom) ako čovek voli da plovi, a ponekad usput i da zabaci...

Čamci za pecanje koji nisu brzi, a nemaju ni komfor su prihvatljivi samo ako se koriste u okolini od par km, ne ide zajedno "za pecanje" i  "brzina mi nije važna, nego uživanje u vožnji", i ne ide zajedno "uživanje u vožnji" i "plekana klupica koja vibrira a motor na pola metra razdaljine zuji da ne možeš da razmišljaš".
Sa druge strane, jasno je da je čoveku budžet ograničen pa će tako morati morati da se zadovolji sa lošijom varijantom, samo mu to treba jasno staviti do znanja.. "okej za te pare dobiješ kinesku mašinicu sa aliekspresa, kupićeš daiwu kad skupiš neku lovu", taj koncept je jasan.

Bakara:

--- Citat: Terca  25, 10, 2019, 09:40:05 pre podne ---...
Na taj čamac da se stavi 20 konja, brzina bi bila pola km veća a dizao bi talase kao Crveni oktobar, svo gorivo bi u talase pretvorio.
...

--- Kraj citata ---
Slikovito, ali i genijalno objašnjenje jh ok

zankiki:
U neki niži budžet može da se uklopi lepo neko orašje, stari uzani hins (koji je doduše prilično gegljiv, ali i brz), ili možda neki tajmen, koji bi u sklopu sa nekim Tomos18, za relativno nisku cifru mogli da pruže glisiranje i brzo stizanje do mesta za pecanje...

budens72:

--- Citat: Terca  25, 10, 2019, 09:19:29 pre podne ---Skrenula ova tema... verujem da je važno da eliminišemo neistine:
- samogradnja nije ukinuta

Tako na primer Budens, kao proizvođač čamaca, trebalo bi da za svaki čamac izda Deklaraciju o usaglašenosti sa tehničkim propisima, a sam čamac da označi sa srpskim znakom usaglašenosti, ili sa CE ako ga stavlja na evropsko tržište... To bi svakako poskupelo čamac koji on pravi, a cenu mora da plati kupac naravno.

--- Kraj citata ---

Pogršno sam se izrazio...naravno,nije ukinuta nego su se propisi promenili i ne može se više registrovati sa dva svedoka kao što je bilo dok se nisu uveli novi propisi
Budens72 (Bubalo Dejan) nije proizvođač čamaca i ne živi od toga. Ja samo volim da se bavim malo majstorlukom u domenu nautike jer sam nautičar i od kad znam za sebe sam na vodi i volim čamce i brodove. Ne dajem nikakvu dokumentaciju za napravljene čamce jer ih ni ne proizvodim po nekom planu i modelu već kad mi dođe čovek i kaže, treba mi takav i takav čamac za tu i tu namenu i da li možeš to da mi napraviš ja to ako mogu uradim, naravno da naplatim svoj rad...i to je to. Ne pravim čamce za prodaju za nepoznatog kupca!
Istina je da na svoj rad ne plaćam porez državi ali je takođe istina i da na sav materija koji koristim u izradi a to su limovi,flahovi,profili,cevi pa onda žica za varenje,ploče za sečenje i brušenje gas i sve ostalo pa i struju koju potrošim plaćam porez

i opet kažem svako gleda iz svog ugla...

Terca:

--- Citat: budens72  25, 10, 2019, 10:28:41 pre podne ---
Budens72 (Bubalo Dejan) nije...


--- Kraj citata ---

Izvini, nije meni namera bila da tebe najašim po nekom internet forumu bezveze, nije mi to misija ni vizija... nije trebalo da turim nick u misao, samo volim žive primere...

Svakako možeš (a i drugi) da prepoznaš kontekst, toliko ima primera oko nas...

I okej, sebe si opisao kao majstora koji će rado učestvovati u samogradnji čamaca koju drugi ljudi, tvoji prijatelji, rade. E onda, pošto imaš 400 godina staža na Dunavu, i zilion milja pod kobilicom, šmekerski je da kad ti prijatelji dođu, i kažu "ja hoću to i to tako i tako", ti njih zamoliš da skiciraju i opišu na papiru... pa kad nacrtaju onda ih uputiš prvo sa tim papirom u kapetaniju da objave (svoju) samogradnju kod tebe u dvorištu, radionici, gde god. Onda će u kapetanji da pregledaju da li je skica u skladu sa pravilima gradnje, da je overe ako jeste, a možeš i ti na osnovu iskustva da im pomogneš dok crtkaju pred tobom...

Onda oni postanu pravi samograditelji, nauče svašta o čamcima, ti im budeš dobar drug i guru nautike... i u potpunosti ispunjavaš ono kako si sebe opisao. Sa druge strane, oni dobiju čamce po propisima, i u skladu za zakonima, i to im kao pravi gari omogućiš baš ti.

Razlika je verovatno dva odlaska u kapetaniju i možda dve crvene takse, kontam da se isplati. A kontam i da se takve stvari neće dešavati sve dok se dešava ova današnja praksa.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju