Nautika opšta... > Iskustva sa vode

UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu

<< < (14/17) > >>

Misha D:
Lici na islazak Srednjih voda na plovni put kod luke Pancevo.
Pancevci cekaju soma ili smudja, tu je sidriste za barze i zna da bude zivahno kada ih premestaju i formiraju sastave.
Kosava tu ima otvoren pravac i udari su jaki, barze se poprece, mada tada pecarosi pobegnu kuci ili ns Male vode koje su vecim delom zaklonjene od tog vetra pa i od gornjaka, osim ovog dela.

STG:
Ne, ova situacija nema veze sa Pancevom, ni sa Srednjim vodama (gde je inace zabranjena plovidba).
Radi se o izlasku iz brodske prevodnice "Djerdap 2", tj iz kanala Gogos.

Bećar:
OPREZ MALI NAUTIČARI - VELIKA GUŽVA U NOVOSADSKOM SIDRIŠTU



OPASNA PLOVIDBA KROZ NOVOSADSKO SIDRIŠTE
UPLS 26. maja 2020.
Zbog niskog vodostaja i zbog neuređene kontrole novosadskog sidrišta, plovidba za brodove i sastave u zoni Novog Sada predstavlja priličan izazov.

Svake godine, a možemo slobodno reći i svakodnevno, se suočavamo sa istim problemom koji niko ne rešava. O problemu plovidbe kroz novosadsko, beogradsko i smederevsko sidrište pišemo stalno i obaveštavamo javnost o ozbiljnom bezbednosnom problemu. Pri nepravilnom sidrenju dolazi do opasnog suženja plovnog puta pa su veliki konvoji prilično ugroženi pri plovidbi, posebno pri lošim hidrometreološkim uslovima.

Često su lađari prinuđeni da ostavljaju svoje sastave nepropisno, iz potrebe da sačuvaju tovar i pogonsko gorivo, koji su sve češće na meti napada vandala odnosno gusara. Najčešće se to događa u Smederevu, Novom Sadu i Bačkoj Palanci i o tome već godinama pišemo i izveštavamo ali reakcije nadležnih su NIKAKVE. Po zakonu Republike Srbije brodar tj. lađari su u obavezi da obezbeđuju svoje objekte na sidrištu. U slučaju da članovi posada, pri napadu gusara na brod, primene silu rizikuju krivičnu prijavu i odlazak u zatvor a policija i država peru ruke od nastale štete.

Da bi se problem rešio neophodan je bolji i sinhronizovan rad inspekcije plovidbe, lučke kapetanije i rečne policije. Problem je samo što NI JEDNA od navedenih službi nema adekvatne čamce i opremu za regulisanje plovidbe, inspekciju plovila i očuvanje bezbednosti ljudi i brodova.

Kolika je opasnost za plovidbu u zoni Novog Sada nepravilno usidrena vuča može se videti na fotografijam zabeleženim juče na novosadskom sidrištu.

Na radarskoj slici se jasno može videti da je širina plovnog puta smanjena na manje od 100 metara, što je za velike sastave nedovoljno. U slučaju olujnog vetra moglo bi doći i do zatvaranja plovnog puta pa i do havarije, posebno za nizvodna plovila.

Apelujemo na nadležne da se uključe u rešavanje ovog problema koji uporno postoji godinama a koji se NEĆE REŠITI sam od sebe.

 Upravni odbor UPLS




http://udruzenjeladjara.com/blog/2020/05/26/opasna-plovidba-kroz-novosadsko-sidriste/

Bećar:
(NE)BEZBEDNOST PLOVIDBE NA DOMAĆIM REKAMA


Novo leto a stari problemi. Posle niza upozorenja na ugroženu bezbednost plovidbe na akvatoriji Beograda (reka Sava 0 – 15km), sektor ušća reke Save i Dunava, nedovoljnom inspekcijskom nadzoru nad plovilima nismo postigli nikakav pozitivan rezultat. Problemi su počeli da se javljaju i na akvatoriji Novog Sada od 1250-1265km. Nautičari su često usidreni u plovnom putu, splavare – rinuju ( plove sa isključenim motorima posredstvom vodene struje) ne obraćaju nikakvu pažnju na ostale učesnike u plovidbi, vezuju se za objekte bezbednosti plovidbe (bove koje označavaju ivice plovnog puta), što je po zakonu izričito zabranjeno, presecaju kurs velikim plovilima i u ozbiljnoj meri ugrožavaju bezbednost plovidbe. Navigatori na velikim brodovima su sve češće izloženi veoma stresnim situacijama zbog nesavesnosti nautičara, ljubitelja reke, i zbog odsustva adekvatnog inspekcijskog nadzora na rekama.

Od već veoma zahtevnog zadatka prolaska kroz novosadske ili beogradske mostove za jednog navigatora u letnjem periodu, došli smo do noćne more i prenapete situacije za navigatora koji treba da obavi gotovo nemoguć zadatak.
Ovom prilikom apelujemo na sve nautičare da krajnje ozbiljno shvate plovidbu i boravak na reci, da omoguće ljudima koji se profesionalno bave plovidbom da nesmetano obavljaju svoj posao bez nepotrebnih stresova i problema, a nadležnim organima takođe da ozbiljno shvate naša upozorenja i pojačaju inspekcijski nadzor na teritoriji cele Srbije.

Posebno bi pozvali sva nautička udruženja da nam se jave ukoliko su zainteresovani za besplatnu dodtatnu edukaciju iz bezbednosti plovidbe za svoje članove. Na našem sajtu se može preuzeti besplatna brošura sa preporukama za nautičare a mi smo, kao Udruženje profesionalnih lađara, na raspolaganju svima da kroz razgovor i edukaciju podignemo nivo znanja i svesti svih učesnika u plovidbi.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/07/26/nebezbednost-plovidbe-na-domacim-rekama/

Dora:
Od danas je pejzaž NS keja drugačiji, nema "parkiranih" Vučevo i Čakor brodova.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju