Nautika opšta... > Iskustva sa vode

UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu

<< < (12/17) > >>

JazzyMC:
Vrh jarbola se zabio u mulj. Dubina na tom mestu je oko 5m pa je jarbol ostao zaglavljen. Tako je pisalo u nekim od novina


Sent from my iPhone using Tapatalk

vepar:
Ma jel ste vi videli fotografiju te "jedrilice"?  To je camac sklepan od sperke sa dva pera od po pola metra na koritu... Nije mi jasno kako to uopste jedri...

Mornar u kanalu:
То је једрилица типа Ласер и једри одлично , него га је удар рефула окренуо . То се дешава често када се једри при мало јачим ударима ветра који мења смер , вероватно је био исцрпљен да је врати сам , види се да је наставио да једри  даље .

Bećar:
POTONUĆE LEDOLOMCA ČAKOR U NOVOM SADU 18.05.2020.

Udruženje lađara već više od četiri godine upozorava na potencijalnu opasnost po bezbednost plovidbe od napuštenih brodova. Posebno upozoravamo na probleme u Novom Sadu od plovnih objekata namerno uništene firme Heroj Pinki.

Nekada ponos Srbije i čuvari države od leda, namerno uništeni i napušteni ledolomci Čakor i Vučevo, trunu na novosadskom keju ispred nekadašnje zgrade bivšeg vojvođanskog giganta u hidro transportu. Nakon sumnjive privatizacije u kojoj je uništeno četiri najjače firme za hidrogradnju i hidrotransport u Srbiji, ledolomci, koji su bili u većinskom vlasništvu pokrajine, prešli su u privatne ruke, iako su od STRATEŠKOG značaja za bezbednost zemlje u slučaju ledostaja i kretanja leda.

Državni predstavnici su naša dosadašnja pisanja o neophodnosti posedovanja ledolomaca uglavnom koristili za politička nadmudrivanja i raspisivanje nenormalnih tendera za izgradnju novih brodova, iako bi postojeći, sa relativno malim ulaganjima, postali savršeno operativni i izuzetno atraktivni u funkcionalnom i istorijskom kontekstu. Želimo da podsetimo javnost da su pri ledostaju od pre tri godine bili uključeni (i debelo plaćeni) mađarski ledolomci, koji su “blizanci” i po trupu i po godinama gradnje kao i naši “Čakor” i “Vučevo”.

Kako su brodovi u privatnom vlasništvu mi smo, kao Udruženje, više puta tražili od nadležne inspekcije i predstavnika vlasti u Novom Sadu uklanjanje ovih napuštenih brodova na bezbedno mesto uz obavezan nadzor.

Kao što se može videti to nikad nije učenjeno i nakon svih ovih godina javašluka došlo je do neminovnog potonuća broda. čini se da su, nakon svega,  kod nas sumnjivi biznismeni i interesi pojedinaca IPAK jači od Države i Sistema.

Ovo je u poslednjih godinu dana SEDMO potonuće brodova i plovidbenih postrojenja u Srbiji, po čemu smo definitivno na prvom mestu u Evropi, a verovatno i u svetu. Po ovome se vidi da sistem inspekcije plovidbe, nadzora, registracije brodova i kompletne infrastrukture brodarstva u Srbiji jednostavno ne radi.

Postavljamo pitanje nadležnima da li će se shodno ukazivanju na najavljene opasnosti od ljudi iz struke, ikad reagovati ili će službe koje treba da rade za državu i građane i dalje čuvati interese sumnjivih biznismena i pojedinaca.

Izražavamo najdublju osudu nad nečinjenjem ničega.

Upravni odbor UPLS.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/05/18/potonuce-ledolomca-cakor-u-novom-sadu-18-05-2020/

broker975fx:
Koja greota,

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju