Nautika opšta... > Iskustva sa vode

UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu

<< < (7/17) > >>

Terca:

--- Citat: Kolibri  29, 09, 2019, 22:46:02 posle podne ---
Ovo je bilo za dlaku.

--- Kraj citata ---

uf, dobro je prošlo... čovek je izgrešio da ne može gore, ne verujem da se qrčio sa namerom, ne bi on potopio samohotku... verovatno je video prvi brod i čekao da prođe a drugi i nije...

nadajmo se da se bar upalašio dovoljno da bude oprezniji, i da će video poslužiti svrsi upozorenja i drugima.

Al pući ću na lakat ako ne primetim: malo mi je bezveze ono "ma kakav pramac ko ga jebe" i "malo mi njih gazimo kakve su to budale..." al ajd... bolje bi bilo da je sirena svirala 200 m ranije, nije skupo svirati sirenom.

Drivee:
Na zalost, brod nema kocnicu...

Kolibri:
Jeste obeležena po CEVNI, međutim postoji ozbiljan problem sa pregledom brodova. Salajka je prošla registar iako nije imala ENC. Što je čest slučaj na brodovima koji plove u domaćim vodama.
Pravilnije bi bilo da je leš obeležen sa žutim bovama.

Terca:
pa daaa... ali u saopštenju udruženja nema nigde ni pola slova o tome da je makar moguće da je uprava brodova ponekad izašla u susret brodarskoj kući i upisala brod koji nije komplet po propisima, jer su domaća firma pa da je učinimo makar malo konkurentnom, makar lokalno kod nas,  jer je ECDIS sa priznanjem tipa kao prva ljubav skup... da je zapovednik to morao znati ali nije odbio ukrcaj jer i on voli platu a i njegova deca vole da jedu čokoladu, da nije odštampao papirnu kartu jer je to smaranje a nije ni instalirao  sebe radi besplatan softver na neki od uređaja koji inače koristi da zatrpava fejzbuk, i on kao i mi što radimo...

Ja vidim iz tvog odgovora da ti znaš za situaciju, a ja je iako laik naslućujem.... a ako pročitamo saopštenje, to nećemo naći, ULPS smatra da je je potonuće izazvala neobeležena olupina, viknuli su "držte lopova" i "jebem ti državu"...
NIgde još nisam pročitao da je kapetan prvi i najviše odgovoran za sebe brod posadu i tovar, zato i nije lako biti kapetan.

STG:
Vise faktora je uticalo na ovu nesrecu, a ukoliko se ista analizira nepristrasno utvrdice se dosta toga: u kakvom stanju je bio brod koji je imao pregled i dozvolu da bude u saobracaju, gde je tacno doslo do probijanja broda, sta se desilo sa pumpama za izbacivanje vode, ko je bio posada na istom i da li su svi oni bili uredno ukrcani (brodarske knjizice, lekarski pregledi, ovlascenja...), da li su  podavljeni objekti bili propisno obelezeni (i ako nisu zasto), itd.

Pre svega, odgovornost za posadu, brod i utovarenu robu snosi zapovednik broda, tj u ovom slucaju krivicu ukoliko istrazni organi to ustanove.
On je taj koji je komandovao brodom za koji mislimo  da nije imao ECDIS uredjaj (ja pojma nemam da li ga je imao ili ne, zato i naglasavam "mislim")za koji znamo da je obaveza. Kako je sam brod dobio odobrenje za plovidbu ukoliko nema pomenuti uredjaj je jos jedno pitanje za istrazne organe. Mozda ga je i imao, ali u tom trenutku nije bio u funkciji ili vec nesto trece...
Kao i uvek sebi dozvoljavamo da nagadjamo (tu smo strucnjaci) i na taj nacin sve oko nas dovedemo u zabludu, a tome nema mesta u ovakvim nesrecama. Valja iznositi samo proverene podatke i cinjenice.
Zasto i kako je brod plovio, da li je zapovednik znao za moguce nedostatke broda, da li je i kako placen, da li ima decu i vole li ona cokoladu ili samo hleb, da li mu je stampanje karte smaranje ili je rec o coveku koji ima 80 godina i ceo zivot radi na Dunavu u Srbiji, a ipak mu se desi greska, ima li doticni FB nalog koji je bas u tom trenutku koristio ili nema je sve ono sto ce, nadam se, utvrditi istraga.

Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.
Iako sam clan istog, naravno da imam pravo da zamerim kolegama koji su saopstenje sastavili na, po mom skromnom misljenju, propustima.
Smatram da u svakoj nesreci postoje dve strane i samo ako do kraja ispitamo i ustanovimo sta se desilo, mozemo spreciti ponavljanje iste ili slicne.
Razloge za ogorcenost i brigu samog UPLS mozda treba traziti u objasnjenju nadleznog Ministarstva od pre samo par nedelja, kada se tvrdilo da je u nasim plovnim putevima sve OK i da nema ni najmanjeg razloga za brigu. Svi znamo da to, nazalost, bas i nije tako, pa zato treba insistirati na daljoj istrazi i utvrdjivanju svih cinjenica.

U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...








 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju