E, ovako treba... > Tehnike i saveti...
Priprema broda za zimu I & II
skipper:
Priprema broda za zimu
Sa dolaskom zime, BoatU.S. Pomorsko osiguranje ukazuje na šest najčešćih grešaka kod spremanja broda za zimu:
1. Greške kod pripreme motora: Niske temperature mogu se desiti svuda, i dok se severnije o tome vodi računa, na jugu se često dešavaju prskanje blokova motora. Najčešće se to dešava na brodovima koji su izvučeni na obalu. Čamci ostavljeni u vodi su manje pod uticajem smrzavanja, jer okolna voda duže od vazduha zadržava toplotu.
2. Greška kod odvodnog kanala iz filtera vode: Ako planirate ispustiti vodu iz motora, filter vode treba se pripremiti za zimu jer bi preostala voda mogla smrznuti i oštetiti nepropusni ventil. Nešto što nećete odmah videti sve dok ne upalite motor i voda ne počne kapati.
3. Greška kod nezatvaranja odvodnih/dovodnih ventila: Kada brod ostavite u vodi sa otvorenim ventilima na odvodima/dovodima preko zime, to je kao da idete na dugi odmor a da ne zaključate kuću. Ako se ti ventili ne mogu zatvoriti, plovilo se mora izvući na obalu.
4. Začepljeni ispusti: Ispusti na rashladnom sistemu motora koji su začepljeni zbog rđe ili drugih ostataka mogu sprečiti potpuno ispuštanje vode iz rashladnog sistema. Ako je začepljen, probajte ga očistiti ili ulijte antifriz u sistem.
5. Ostavljanje otvorenih brodova u vodi preko zime: Brodovi s velikim otvorenim kokpitom ili niskim bočnim stranama lako se mogu potpiti kod velikih kiša ili zbog topljenja snega. Najbolje ih je izvući na obalu.
6. Korištenje biminija ili tendi umesto zimske cerade: Tende koje štite od sunca su loša zaštita broda od jake kiše i snega. Za razliku od dobre zimske cerade, biminiji i tende će se rasparati ili prerano ostariti zbog zimskog vremena.
(BoatU.S. Media)
skipper:
Priprema broda za zimu (2)
Sa skorim dolaskom zime, još par saveta za pripremanja broda za zimu (vidi I. deo):
Podupiranje brodskog trupa
Reći da je brod u povoljnijem položaju kada je na kopnu pretpostavlja se i da je adekvatno poduprt. Prema jednom industrijskom stručnjaku, oštećenja brodskih trupova tri puta su češća zbog lošeg postupka na obali u odnosu na one koji su zimu proveli u vodi. Neka od plovila na obali oštećena su u trenutku iznenadnog olujnog nevremena sa jakim vetrom. Mnoga druga su, međutim, oštećivana polako, jer su se trupovi deformirali zbog lošeg podupiranja, pa su se u proleće suočili s problemima kao što je loše poravnjanje motora pa sve do slomljenih strukturalnih zaštitnih greda i pregrada.
Oprema koja prolazi kroz trup
Demontažni impeler kilometar sata i sonda dubinomera, ako postoje, treba ukloniti i zameniti čepom koji se može zaključati. A ako manžetna (gde propelerska osovina izlazi iz trupa) curi, stežite maticu dok curenje ne stane. Ne zaboravite da maticu otpustite u proleće.
Vez i vezna užad
Najlonska užad se rastežu i apsorbuju udarce, što je dobro, ali ovo rastezanje habanjem uništava uže na svim tačkama kontakta. Zaštitne ploče trebale bi se upotrebljavati uvek kada je brod ostavljen nezaštićen na duže vreme. Ako već nemate originalne, dobro će doći i plastično crevo.
Kada brod potone na vezu, većinom su glavni krivac vezna užad. To se može desiti uvek, ali se najčešće dešava zimi zbog jačih vetrova i preteranih plima i oseka ( na moru ). Vezna užad moraju biti tako vezana da brod bude što više udaljen od obale.
Baterije (akumulatori)
Brodske baterije mogu se ostaviti u pogonu zbog alarma protiv lopova ili automatske kaljužne pumpe. To oboje je korisno u zimskom periodu, ali ne očekujte da automatska pumpa bude mnogo korisna u slučaju probušene palube, kabine ili trupa – ni zimi ni leti. Pumpa, baterija ili preklopnik plovka mogu se pokvariti, ostavljajući brod nezaštićen. Brod sa hroničnim propuštanjem vode treba se marinirati na suvom i ODMAH popraviti.
Ako baterije (akumulatore) ostavljate na brodu, proverite da sve ćelije budu napunjene destilisanom vodom i električki pune kako ne bi smrznule. Smrznute ćelije uništiće bateriju. Očistite terminale sa sodom u prašku i isperite hladnom vodom. Premažite terminale i kablove petrolejskim želeom protiv rđe. Ako baterije nisu potrebne na brodu, ponesite ih kući. Sve prethodne radnje uraditi , što pre to bolje. Odložite ih u hladnu i suvu prostoriju.
(BoatU.S. Media)
Kapetan:
mozd bas nije za ovu temu, ali sa svakim padanjem snega dodjite i skinite sneg sa broda u potpunosti, desava se da dodatna tezina koja zna da ne bude mala preoptereti brod koji dodatno utone i postane extra nestabilan posto je vecina snega na "vrhu" tako da moze svasta da se desi na talasima i kosavi ...
nauticant:
Na jedrilici od nedavno imam fleksibilni rezervoar, periostat pumpu, lepu brodsku slavinu i novi tus. Sta uraditi kao pripremlu za zimu, da li je neophodno demontirati tus, pumpu i slavinu pa odneti kuci na toplo ? Ako u fleksi (vojni) rezervoaru ostane malo vode, predpostavljam da led nece prouzrokvati neku stetu ?
nauticant:
Pitanje je priprema vodovodne instalacije na brodu za zimu, ima li neko savete kako postupiti ?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju