Nautika opšta... > Turističke reportaže

Canal du Midi i reka Garona

(1/2) > >>

zoki_ns:
Nedavno sam imao priliku da posetim Tuluz i reku Garonu i kanal de Midi koji spaja reku Garonu sa lukom Sete. Jako lep grad na reci i kanalu koji je plovan celom svojom duzinom i lepo uredjen sa stazama tako da se pored brodica moze preci i biciklom ili pesice.
Na ovim linku ima vise podataka o kanalu:
http://ee.france.fr/en/discover/canal-midi-slavi-350-godisnjicu
Meni je bilo intersantno da procitam a nadam se da će bar jos nekom :)
Ne znam da li je neko sa foruma imao priliku da plovi ovim kanalom i rekom. Meni obaveze nisu dozvoljavale na zalost tako da sam uzivao samo u setnji. Evo i par sličica :)

LSI:
Недавно сам превео серијал од десетак документараца о пловидби енглеског брачог пара моторном једрилицом од Авра до Средоземног мора каналима Француске, једним делом и каналом Де Миди.
Прелепа прича и прелепи предели.
Жао ми је што не могу да вам пренесем бар део тог материјала али надама се да ћете, бар неки од вас, на телевизији видети ову причу.
Призори су такви да се очи одмарају. Преводнице су посебна прича...
И како они то одржавају и користе, то је нешто што треба видети.
Из те приче може се много научити.

zoki_ns:
To bi bilo lepo videti ...
Al mi što nemamo TV mozemo samo da gledamo u plafon  jh
U svakom slucaju kad se bude emitivalo ako budete znali kad i gde, ako se setite posaljite poruku, pa se nekako mozda i snadjemo za TV  sajkaca

LSI:
Ако сазнам благовремено, сигурно ћу јавити.
У међувремену, погледајте овај инсерт са Јутјуба.

У њему ћете видети како се људи сналазе пролазећи кроз веома узане преводнице, постављајући даску између бокобрана и каменог зида преводнице.
Путовање каналима је заиста изазовно.



На пример, у Нормандији, простор испод мостова је висок једва 3,5 метара. На неким другим каналима је и мање од тога.
На путу од Авра до Порт Сент Луиса на Средоземљу, дугом 1.300 км, пролази се кроз 179 преводница.
Минимална дубина канала је 1,8 м.

Од ушћа Сене до Париза, плови се око 340 км.
До Руана плови се узводно али и поред струје ка Атлантику, утицај плиме је веома снажан и осећа се километрима уз реку. Током пловидбе треба обратити велику пажњу на време плиме и осеке и то вешти скипери користе како би уштедели гориво и добили на брзини узводне пловидбе.

Сви су чули, посебно недавно, за чувену катедралу Нотр Дам у Паризу, али релативно мало људи код нас зна да постоји још једна катедрала Нотр Дам, саграђена на прелазу између 12. и 13. века. Постала је позната по импресионисти Клоду Монеу који је насликао више од 30 студија фасаде, указујући на ефекте које има светлост која пада на њу, а које се могу видети у музеју Орсе, у Паризу.
У тој катедрали су гробнице краљевске породице још из викиншких времена и у њој је и срце Ричарда Лављег Срца, некадашњег Војводе од Нормандије. Иако је Париска катедрала чувенија, сматра се да је ова у Руану импресивнија.

У том месту је спаљена на ломачи и Јованка Орлеанка.

Од места где се спајају реке Рона и Саона, Рона се спушта све до Средоземног мора.

Иначе, постоје преводнице на којима раде преводничари али постоје и оне без људске радне снаге. Постоје семафори и скипери сами проводе своја пловила кроз њих. У случају проблема, постоји обавештење на табли с бројем дежурног најближег преводничара који се на позив појави веома брзо...
Код места Шалон налази се последња од 148 малих преводница типа Фрејсине. У њој је висинска разлика 15 метара.

Нећу више... Дуга је то прича и они којима живот пружи прилику да прођу каналима Француске, треба да је искористе.

zoki_ns:
Dobar fazon sa daskama. Bas su tesni prolazi.
Francuske reke i kanali su prelepi. Steta je sto je sve skupo i tesko dostupno za nas dzep.
Ne znam kakva je situacija za rent a boat i dal ima toga tamo, al kontam i da ima da je papreno...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju