E, ovako treba... > Vesti sa Portala

Дунав је још једном наплатио свој данак

<< < (5/11) > >>

zveki66:
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.

DuleN:
Zveki,
Dal je u pitanju bahatost, neodgovornost, ... ili nesto drugo, ne mogu da tvrdim, ali da je zakazao ljudski faktor - zakazao je !
Gledao sam jutros neki prilog gde su pokazali kako izgleda komandna soba ovog velikog kruzera... Pa to je bre kao svemirski brod ! Sve vitalno i vazne komande i uredjaji su duplirani... Motori ogromni, elise i pozadi i sa strane i napred... Okrecu taj kruzer, kako rece gost emisije: kao u casi...
Sve u svemu velika steta i tragedija za tridesetak ljudskih zivota...

STG:

--- Citat: zveki66  31, 05, 2019, 10:54:01 pre podne ---Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.

--- Kraj citata ---
Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?

Apsolutno je zakazao ljuski faktor, manje vazno koje strane, na stranu sva elektronika i oprema.
Komande nisu duplirane (osim dva radara, koji nije komanda vec pomocno navigaciono sredstvo, postoje samo druge opcije za slucaj otkazivanja i to je primenljivo samo u nekim slucajevima.
Propele se nalaze kao i na svakom brodu sa sopstvenim pogonom - na krmi, samo su duple, a prednji pogon postoji i koristi se samo u manevrima, sto je poznato i u maloj nautici - bow thruster.
Imajte na umu da se radi o brodovima od 135 metara, nekoliko hiljada tona i ~200 ljudi, pa je neozbiljno ocekivati da takav objekat nema i odgovarajucu opremu, koja kao sto rekoh uvek moze da zakaze.

Na stranu sve tehnikalije i izvestaji i misljenja strucnjaka, prosto pitanje jeste koliko puta ste bili u prilici da ovakvim ili slicnim brodom prodjete kroz Pestu od 20h do 02h?
Rekao bih da ljudi olako iznose netacne cinjenice i tako samo ostale dovode u zabludu...

Kolibri:
Pešta je horor za vođenje broda u svako doba dana, a uveče pogotovo.
Moj utisak na osnovu snimka da navigator sa kruzera vodi brod kao da nevidi turistički brodić.
 Radar u blizini mosta, pitanje šta je imao na ekranu, postoji mogućnost da ga je smatrao za lažni odraz.
Elektronska karta, problem sa velikim brojem transpondera, brodovi koji stoje i plove, previše meta za praćenje i podataka, užasno lako da se napravi previd, najčešće traka sa podacima jednog broda poklopi drugi brod.
Mrtav ugao, pitanje za STG, koliki je na toj klasi kruzera.
Pramčana kamera i njen položaj i kvalitet, veliko pitanje je optičke varke, kako vizuelno tako i preko kamere. Sama rasveta sa mosta kako utiče na vidljivost i dali  je moguće da se mali uklopio u svetla uzvodno od mosta, i naravno igra senki.
Mnogo faktora je uticalo na krajnji ishod.
Nažalost ovo je bilo samo pitanje vremena.
Sad su mađari na potezu, iskreno se nadam da će izvući pouke i primeniti ih

STG:
Bezbroj pitanja ce, nazalost, zauvek ostati bez odgovora.

Radim na slicnom brodu i bio sam na 300 metara od celog dogadjaja, videh sve sto je plutalo po povrsini vode nekoliko minuta nakon svega, ali necu sebi dozvoliti da kazem da je krivac jedna ili druga strana, to ce vec utvrditi istraga nadleznih. Ipak mi nije jasno kako/zasto se pojedinci odlucuju da iznose raznorazne tvrdnje i teorije, a daleko su od upucenih ili strucnih, a na stranu sto takve ocene daju sa udaljenosti od 600 kilometara, na osnovu bezveznih novinskih clanaka.
U vezi celog slucaja svoje misljenje necu iznositi, osim o prilicno "slaboj" reakciji nadleznih i nikakvoj pomoci ostalih dnevnih brodica.

Okrenimo se nama samima i pokusajmo nesto da promenimo.

Nakon poslednje slicne tragedije u nasim vodama, Udruzenje ladjara Srbije je sastavilo skriptu o bezbednosti/savetima u plovidbi, koja bi novim nauticarima trebala da pruzi pocetne smernice, a starijima/iskusnijima da ukaze na neke stvari koje mozda nisu znali ili nisu imali koga da pitaju. U saradnji sa forumom organizovan je razgovor na ovu temu svih zainteresovanih na koji je doslo svega nekoliko ljudi i na tome im hvala. Ipak, skripta je nastavljena da se deli besplatno on-line i jos uvek je moguce preuzeti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara i ovom forumu.
Podseticu vas sve da je ovo prva skripta/knjiga ovog tipa koja je objavljena od strane strucnih lica nakon dugog niza godina.
Nakon svih postova koje sam ovde procitao stekoh utisak da nisu svi ni znali/procitali ovo stivo, a iskreno ga preporucujem (Igor je pomenuo dosta stvari iz istog).

Isto tako cu podsetiti sve da se javnost upozoravala na veliku verovatnocu ponavljama ovakvih scenarija i u nasim vodama, narocito u akvatoriji Beograda i Novog Sada, a sva obavestenja i apeli se mogu videti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara.
Nazalost, obavestenja, molbe i apeli za iznalazenje resenja su ostali bez odgovora nadleznih. Verovatno ce tako i ostati do neke nove tragedije, a tada cemo se ponovo ubedjivati ko je kriv i zasto.

Jos jednom, za svaku nesrecu su neophodne dve strane.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju