Autor Tema: Дунав је још једном наплатио свој данак  (Pročitano 13218 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #15 poslato: 30, 05, 2019, 17:30:55 posle podne »

Sada malo sporije plove nego pre
Neka me isprave Kolibri ili Goran ali u planu je da brodovi u skorije vreme još brže plove , kada se usvoje neke nove regulative

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #16 poslato: 30, 05, 2019, 19:55:35 posle podne »
Ide se ka povećanju brzine plovidbe, ustvari uskoro će ako se dobro sećam minimalna brzina biti 8km/h

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #17 poslato: 30, 05, 2019, 23:35:27 posle podne »
Ako plove ~8kmh biće dobro inače ima da izginemo.

Van mreže Igor 820

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 24
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Narval
  • Brod tip: Narval
  • Marina: Galija, Višnjički rukavac
  • Veličina: 8,20 metara
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #18 poslato: 31, 05, 2019, 09:09:50 pre podne »
Ovo što se desilo je velika tragedija. I pored sve tehnike i uređaja i dalje se dešavaju ovakvi događaji, najčešće ili skoro  isključivo kao rezultat greške čoveka.
Ovakve tragedije se, na sreću, jako retko dešavaju, ali mislim da može poslužiti kao podsetnik na neke osnove iz bezbednosti u plovidbi koje treba da primenjujemo kada upravljamo malim čamcima, brodićima:
-plovidba uz granicu plovnog puta (nije retko videti mali brodić, čamac kako pluta na plovnom putu);
-ne presecati plovni put ispred velikog broda (nije retka situacija da se ovo vidi  posebno na Savi od 0 do 8 kilometra);
-nastojati da se čamac drži što je dalje moguće od velikog broda, tako da smo uvek u prostoru koji zapovednik broda vidi i bez radara;
-u toku plovidbe obavezno povremeno pogledati iza sebe (u nekim situacijima i na svaki minut ), brzo se „stvori“ drugi brod iza tebe;
-izbegavati sidrenje i stajanje u blizini mostova i u blizini usidrenih barži;
-posedovanje i upotreba pojaseva za spasavanje;
-ko je u prilici vredi da sluša 16-ti kanal, najveći broj zapovednika  brodova prijavljuje svoju poziciju i nameru u plovidbi.
Ima sigurno još mnogo toga što bi se moglo dodati.

Takođe, mislim da bi se imalo šta reći, odnosno zamoliti i zapovednike brodova, ali to je neka druga priča. U svakom slučaju nije nešto na šta mi kao nautičari možemo uticati. Ja sam bio prisutan kada brod u uzvodnoj plovidbi na 8 kilometru reke Save "ide" kroz usidrene čamce na špicu Ade međice. Plovni put je slobodan i prohodan, ali je kapetan doneo odluku da skrati put. Ljudi su bukvalno dizali sidra i bežali.
U svakom slučaju, razmišljanja o bezbednosti u plovidbi nikada nije previše.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #19 poslato: 31, 05, 2019, 09:48:50 pre podne »
Ova tragedija se dogodila iskljucivo ljudskom greskom !
Ovakvi lajneri su opremnjeni  do bola, pa je nemoguce da je zakazalo nesto na brodu, vec je zakazao covek koji je trebalo da odradi i spreci ovu tragediju...

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #20 poslato: 31, 05, 2019, 10:54:01 pre podne »
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #21 poslato: 31, 05, 2019, 11:11:37 pre podne »
Zveki,
Dal je u pitanju bahatost, neodgovornost, ... ili nesto drugo, ne mogu da tvrdim, ali da je zakazao ljudski faktor - zakazao je !
Gledao sam jutros neki prilog gde su pokazali kako izgleda komandna soba ovog velikog kruzera... Pa to je bre kao svemirski brod ! Sve vitalno i vazne komande i uredjaji su duplirani... Motori ogromni, elise i pozadi i sa strane i napred... Okrecu taj kruzer, kako rece gost emisije: kao u casi...
Sve u svemu velika steta i tragedija za tridesetak ljudskih zivota...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #22 poslato: 31, 05, 2019, 13:54:08 posle podne »
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.
Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?

Apsolutno je zakazao ljuski faktor, manje vazno koje strane, na stranu sva elektronika i oprema.
Komande nisu duplirane (osim dva radara, koji nije komanda vec pomocno navigaciono sredstvo, postoje samo druge opcije za slucaj otkazivanja i to je primenljivo samo u nekim slucajevima.
Propele se nalaze kao i na svakom brodu sa sopstvenim pogonom - na krmi, samo su duple, a prednji pogon postoji i koristi se samo u manevrima, sto je poznato i u maloj nautici - bow thruster.
Imajte na umu da se radi o brodovima od 135 metara, nekoliko hiljada tona i ~200 ljudi, pa je neozbiljno ocekivati da takav objekat nema i odgovarajucu opremu, koja kao sto rekoh uvek moze da zakaze.

Na stranu sve tehnikalije i izvestaji i misljenja strucnjaka, prosto pitanje jeste koliko puta ste bili u prilici da ovakvim ili slicnim brodom prodjete kroz Pestu od 20h do 02h?
Rekao bih da ljudi olako iznose netacne cinjenice i tako samo ostale dovode u zabludu...

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #23 poslato: 31, 05, 2019, 14:23:46 posle podne »
Pešta je horor za vođenje broda u svako doba dana, a uveče pogotovo.
Moj utisak na osnovu snimka da navigator sa kruzera vodi brod kao da nevidi turistički brodić.
 Radar u blizini mosta, pitanje šta je imao na ekranu, postoji mogućnost da ga je smatrao za lažni odraz.
Elektronska karta, problem sa velikim brojem transpondera, brodovi koji stoje i plove, previše meta za praćenje i podataka, užasno lako da se napravi previd, najčešće traka sa podacima jednog broda poklopi drugi brod.
Mrtav ugao, pitanje za STG, koliki je na toj klasi kruzera.
Pramčana kamera i njen položaj i kvalitet, veliko pitanje je optičke varke, kako vizuelno tako i preko kamere. Sama rasveta sa mosta kako utiče na vidljivost i dali  je moguće da se mali uklopio u svetla uzvodno od mosta, i naravno igra senki.
Mnogo faktora je uticalo na krajnji ishod.
Nažalost ovo je bilo samo pitanje vremena.
Sad su mađari na potezu, iskreno se nadam da će izvući pouke i primeniti ih

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #24 poslato: 31, 05, 2019, 15:09:14 posle podne »
Bezbroj pitanja ce, nazalost, zauvek ostati bez odgovora.

Radim na slicnom brodu i bio sam na 300 metara od celog dogadjaja, videh sve sto je plutalo po povrsini vode nekoliko minuta nakon svega, ali necu sebi dozvoliti da kazem da je krivac jedna ili druga strana, to ce vec utvrditi istraga nadleznih. Ipak mi nije jasno kako/zasto se pojedinci odlucuju da iznose raznorazne tvrdnje i teorije, a daleko su od upucenih ili strucnih, a na stranu sto takve ocene daju sa udaljenosti od 600 kilometara, na osnovu bezveznih novinskih clanaka.
U vezi celog slucaja svoje misljenje necu iznositi, osim o prilicno "slaboj" reakciji nadleznih i nikakvoj pomoci ostalih dnevnih brodica.

Okrenimo se nama samima i pokusajmo nesto da promenimo.

Nakon poslednje slicne tragedije u nasim vodama, Udruzenje ladjara Srbije je sastavilo skriptu o bezbednosti/savetima u plovidbi, koja bi novim nauticarima trebala da pruzi pocetne smernice, a starijima/iskusnijima da ukaze na neke stvari koje mozda nisu znali ili nisu imali koga da pitaju. U saradnji sa forumom organizovan je razgovor na ovu temu svih zainteresovanih na koji je doslo svega nekoliko ljudi i na tome im hvala. Ipak, skripta je nastavljena da se deli besplatno on-line i jos uvek je moguce preuzeti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara i ovom forumu.
Podseticu vas sve da je ovo prva skripta/knjiga ovog tipa koja je objavljena od strane strucnih lica nakon dugog niza godina.
Nakon svih postova koje sam ovde procitao stekoh utisak da nisu svi ni znali/procitali ovo stivo, a iskreno ga preporucujem (Igor je pomenuo dosta stvari iz istog).

Isto tako cu podsetiti sve da se javnost upozoravala na veliku verovatnocu ponavljama ovakvih scenarija i u nasim vodama, narocito u akvatoriji Beograda i Novog Sada, a sva obavestenja i apeli se mogu videti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara.
Nazalost, obavestenja, molbe i apeli za iznalazenje resenja su ostali bez odgovora nadleznih. Verovatno ce tako i ostati do neke nove tragedije, a tada cemo se ponovo ubedjivati ko je kriv i zasto.

Jos jednom, za svaku nesrecu su neophodne dve strane.


Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #25 poslato: 31, 05, 2019, 16:39:00 posle podne »
Cucemo sta ce istraga da utvrdi ali ja bih na osnovu snimaka koje sam video rekao da kapetan manjeg broda u zadnjem trenutku resio da prodje kroz drugo okno mosta kako bi se udaljio od broda koji mu je dolazio nizvodno i na taj nacin se nasao u putanji velikog broda. Ovaj veliki sve i da ga je vide sta je mogao da uradi jos ispred stubova mosta. Gorance jel iza tog ostrva ono fensi ostrvo?

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #26 poslato: 31, 05, 2019, 17:24:54 posle podne »

Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?



da bismo se pravilno razumeli, molim za pojašnjenje, recimo: ako je neka osoba (nije Zveki u pitanju)  stekla (samo) uverenje UMČ pre recimo 30 godina, i od tada voza nekakve čamce po Dunavu... koliki je zapravo staž te osobe u unutrašnjoj plovidbi?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #27 poslato: 31, 05, 2019, 17:28:53 posle podne »
Tu je još jedan problem, most ima samo jedan plovidbeni otvor u tom rukavcu i to samo za uzvodno. Levo obalni rukavac je za uzvodnu plovidbu, a desno obalni za nizvodnu. Taj turistički u nizvodnom smeru je u debelom prekršaju.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #28 poslato: 31, 05, 2019, 18:06:12 posle podne »

Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?



da bismo se pravilno razumeli, molim za pojašnjenje, recimo: ako je neka osoba (nije Zveki u pitanju)  stekla (samo) uverenje UMČ pre recimo 30 godina, i od tada voza nekakve čamce po Dunavu... koliki je zapravo staž te osobe u unutrašnjoj plovidbi?
Rekao bih da je rec o osobi sa tridesetogodisnjim iskustvom kao UMC u un plovidbi.
Neko sa tolikim stazom svakako treba da komentarise bilo kakav dogadjaj, ali iz svoje pozicije, kao UMC.
Malo ko ce se postaviti u poziciju tog "bahatog" kapetana i razmisliti zasto je bas to uradio...

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
« Odgovor #29 poslato: 31, 05, 2019, 18:29:49 posle podne »
STG,
Ne znam zbog cega suvise licno primas neke elementarne stvari i diskusije???? Ako nesto bolje znas - objasni. Ne verujem da ce se bilo ko zbog toga ljutiti ili  osecati ponizenim.
Ja sam napisao ono sto sam video na TV. Upravljao brodom nisam a i nemam nameru...
Opusteno, nema smisla za nervozu...