Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Delaware registrovana plovila
Markooo:
Pozdrav svima, ako moze za pocetak mala pomoc oko registracije.
Naime ja bih kupio neki roundabout 5.5-6 metara, vecina koju nadjem ima unutrasnji motor Mercruiser 3.0, i svi se prodaju sa sve prikolicom sto mi super odgovara. To mi je super za lak transport do Hrvatske, Crne Gore, Grcke, Slovenije i onda uzivanje na vodi za tri osobe.
Najboljih par ponuda sam nasao u Hrvatskoj i CG, i po pravilu su plovila sa Delaware oznakom. Pogledao sam vec da je ovo nacin da se u Americi kupi jeftino i da se izbegnu carina i porez. Koliko je nezgodno upravljati ovakvim plovilima u nasem regionu?
Kada sam kontaktirao jednu agenciju u Tivtu koja se bavi registracijom plovila, oni su rekli da bez problema mogu da kupim plovilo, oni ce zavrsiti da ja postanem vlasnik za nekih 200-300E. Porez je jos nekih 100E. Nakon toga imam samo registraciju svake tri godine koja je oko 300E.
Svakako bi mi ovo finansijski odgovaralo ali je pitanje sta kasnije? Mogu li kasnije jednostavno prijaviti plovilo za carinje i to je to ili ne?
Da li ovde ima ljudi koji koriste ovu “rupu”? Znate li za iskustva?
Ne bih toliko gurao ovu pricu ali se iz aviona vidi da su ovih par primeraka daleko bolje odrzavani, cisceni nego ostali.
Misha D:
- svako plovilo sa bilo kojom stranom zastavom se može cariniti u Srbiji uz carinu oko 5%+troškovi prevoza, pa na ukupan iznos ide PDV 20%
- svako plovilo koje sa stranom zastavom i urednom registracijom ne može se koristiti u Srbiji ukoiliko vlasnik nema strano državljanstvo ili zvaničnu potvrdu o boravku u inostranstvu.
Pored troškova agencije koja vodi te poslove u USA, imaćeš i troškove ispisa iz USA registra jer će ti u kapetaniji tražiti zvanični dokument iz USA da je plovilo brisano iz njihovog registra.
zaključak: isplati se strana zastava ako ćeš ga godinama koristiti i uspeti (praktično nemoguće) da ga prodaš ovde sa stranom zastavom.
Ako hoćeš da ga prebaciš na sebe na našu zastavu (uvezeš) posle god-dve ili rešiš da ga prodaš onda je bolje da ga odmah normalno uvezeš i registruješ ovde
Pisao sam na forumu o detaljima korišćenja plovila na stranu zastavu (Delaware, Malta......)
Od poslednjeg mog objašnjenja počelo je da se dešava, u Beogradu, sledeće: kontrola (ne baš česta) spiska posade na stranom plovilu.
To znači da će te skoro uvek uhvatiti u prekršaju:
a) ako imaš osobe na plovilu, bilo da su u plovidbi ili opušteno sede na plovilu u marini, a koje nisu u spisku posade onda je prekršaj jer su se nezakonito našle na stranoj teritoriji (plovilu)
b) ako imaš više osoba na spisku posade a nema ih na plovilu u trenutku kontrole, onda si u još većem prekršaju jer su napustili strani teritorij (plovilo) van graničnog prelaza i ušli u Srbiju nelegalno, bez obzira čiji su državljani.
Takođe, ukoliko nisi platio mesečnu taksu (oko 50-60eur) u kapetaniji i za korišćenje naših međunarodnih reka (Tisa, Sava, Dunav) i obavezno osiguranje i pristaneš uz našu obalu da se odmaraš i krećeš po njoj neprijavljen graničnoj policiji, smatra se da si u prekršaju (paralela: pokušali naši ljudi oko Bačke Palanke da pecaju na plovilu u obali na Hrvatskoj strani Dunava pa im odmah priđe njihova policija. Isto se dešava i u Đerdapskoj klisuri, Rumuni odmah reaguju na strana plovila, čitaj Srpska, kada priđu njihovoj obali Dunava).
Isti su propisi i za mala plovila i za brodove-hotele sa stotinama putnika: boravak, ulazak ili izlazak sa njih je podložan carinskoj i kontroli granične policije.
Markooo:
Hvala na detaljnom odgovoru.
Sto se tice papira, imam strane papire doduse EU a ne USA. Tako da to ne bi trebalo da bude problem.
Ono sto vidim kao potenicjalni problem je taj spisak posade. Ako sam te razumeo ja mogu da prijavim sebe i spurugu imkad smo zajedno a kontrolisu onda nema problema. Medjutim kada sam izadjem na vodu a ona ostane kuci (iako i ona ima i nase i EU papire i legalno je na teritoriji zemlje) ja sam u problemu jer ona “fali” na brodu. To mi uopste nije logicno i bas zato verujem da si u pravu. Kod nas mnogo toga u zakonu i sprovodjenju istog nema veze sa logikom.
Nije problem platiti i osiguranje i sve sto treba da se ne cimam dok uzivam ali ako na brodu sme uvek da bude prijavljena grupa ljudi (ni vise ni manje) to je onda problem.
Kome se prijavljuje taj spisak? Ja u Srbiju ulazim kolima i idem kuci. Tamo me ceka brod i ja resim malo na Savu (platim sve sto treba) kome da prijavim ko ce biti na plovilu i koji je rok za koji se to prijavljuje?
Misha D:
postoji obrazac u kapetaniji ili negde na sajtu nadležnog ministarstva (čas je to Ministarstvo saobraćaja, čas neko drugo) koji se zove Spisak posade/Crew list.
Pupunjava ga vlasnik plovila i uvek ga mora imati kod sebe da pokaže kontroli koja je retka u unutrašnjosti ali što se više približavaš izlasku iz Srbije vodenim putem granične policije ima češće.
Ako napuštaš naše vode i ima razlike u brojnom stanju i to je prekršaj.
Primer: udje Rumunsko plovilo u naše vode, negde usput član posade se iskrca van graničnog prelaza i kasnija kontrola konstatuje da ga nema nastaje problem i sumnja da je neka mutna radnja ili da se udavio.
Treba sve pitati u kapetaniji kada se ode po Rešenje i odobrenje za plovidbu našim vodama koje može biti najkraće na mesec dana.
Osiguranje ne može na mesec dana, mislim da je zadnji put bilo na 3 ili 6 meseci minimum, i to bude još oko 100eur
Markooo:
Slikovito objasnjeno nema sta. Hvala.
Onda bih brod da planiram ove godine samo za Boku Kotorsku, pitacu tamo kako to ide. Mozda nisu toliko striktni u praksi jer nisam blizu granice a realno pored onih kruzera moj brodic od 6 metara ce jedva i da vide (valjda).
Nego sad razmisljam, ja sve i da ga uvezem i stavim na nase tablice (ako je to pravi termin) opet cu u CG biti stranac. I opet mozda ova pravila vaze za mene. Ako je tako onda i nije tako skupo da se rentira nesto na dan kad zatreba. Ako sam u Grckoj iznajmljivao za 80E na dan,valjda u CG nesto slicno (5metara i 80ks) mogu za ne vise od 150E na dan. Nema cimanja, nema vuce prikolice, sve takse placene. Zar ne?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju