Precizan odgovor verovatno zavisi od režima upotrebe, tipa motora, mora (vode po kojoj se plovi) itd...mogu da iznesem svoje "pravilo službe" koje sam zapravo usvojio na savet sada već pokojnog kolege i komšije Rikija, kapetana brodića Tina koji je svake godine za godišnji odmor provodio ploveći do Estergoma ili Komarna i nazad, preko 20 puta samo što ja znam... evo uputstva otprilike:
mi smo prinuđeni da nam brodovi zimuju neki period u godini, bez obzitra da li ih izvlačili na suvo ili ne, onda kada se dunavac ledi, nekome to traje 15 dana a nekome 5 meseci... i onda po pravilu ispuštamo vodu iz bloka motora (ako je hlađenje direktno) ili iz sistema za hlađenje, izmenjivača itd. TADA JE PRAVA PRILIKA i da se pumpa mora otvori, osuši (jer led u njoj takođe nije dobar), i tom prilkom se pregleda impeler, ako ima ikakvih oštećenja baci se što dalje, a ako je u savršenom stanju namaže se ili vazelinom/glicerinom, ili vodootpornom mašćom kojom se pumpa inače dihtuje, i ostavi tako... pregleda se i stanje poklopca i kućišta o koje se impeler tare jer u našoj vodi ima puno peska koji ubrzano stvara risove,...to se dotera po potrebi. Za sve to obično ne treba više od 15 minuta... koliko traje i vraćanje kada se kreće u sezonu i ponovo otvaraju proboji kroz trup broda.
Do sledeće zime i provere treba biti pravi baja da se skupi radnih sati motora koliko impeler ne može da izdrži.... a ako se to i desi, vidi se slabiji protok vode i impeler se odmah menja.
Sa druge strane, teško da i jedan impeler može da izdrži više od 4 momačke sezone od po 250-300 sati a da nema i ne pokaže baš nikakav trag pri redovnoj proveri, to već iz ličnog iskustva znam.
Za druge, drugačije motore, brodove i mora... nisam siguran.