E, ovako treba... > Honda

HONDA 7,5 Pomoc

(1/20) > >>

Perudja:
obro veče svima poštovani prijatelji, nov sam na forumu pa bih se ukratko i predstavio. Zovem se Petar i dolazim iz Užica.
Imam već godinama gore pomenuti motor i zaista razbijam glavu već duže vreme oko nekoliko stvari, pokušaću da budem što kraći i precizniji kako bih dobio pomoć koja mi je više nego potrebna jer ovo je već postao košmar. Naime imam Hondicu u odličnom stanju, ali uvek pri paljenju imam problem, kada je hladan motor nebitno da li je zima ili leto, mada ređe izlazim zimi na vodu, tako da pretežno pričam o prolećnom-letnjem  periodu. Moram da verglam kao manijak, povlačim saug, vraćam sve to radim bukvalno 15 minuta dok u meni preostane i poslednji atom snage, e onda kada upali onda nije problem ide i nestaje i zaista nikada nisam imao problem sa njom, pa bih eto molio za pomoć bilo kakve vrste zašto joj treba toliko dugo da strartuje...Sada drugi deo problema... Letos sam uzeo sam da čačkam i štelujem ler gas ( magarac ) i tu sam zeznuo sva tri ona šrafa odnosno odvrnuo sam i zavrnuo u različitim smerovima  tako da nemam pojma šta sam napravio i sada kada upalim motor on na leru radi ali kako mu dam gas on se momentalno ugasi.I treći i ujedno moj najveći problem koji me proganja godinama je brzina ? Naime imam elanov čamac od 4,5m i u poređenju sa tomosem 4, gotovo da nema neke razlike u brzini, honda ide svega 10% bolje, što me jako čudi, pritom pričam kada sam prazan i sam u čamcu, zatim sam stavljao na gumenjake manje i takođe ništa naročito nije išla bolje, u poređenju sa drugim markama tih konjskih snaga moja honda je toliko trapava i spora da je to strašno, naravno ne očekujem sa njom da glisiram ali nemoguće je da me recimo prijatelj sa jamahom 6ticom pojede sa pola gasa, moja honda je mislim 1986. godište. Tu sam vagao dosta, čitao  ali ništa konkretno nisam našao osim da problem može da leži u elisi. Naime ja imam utisak da bi moja honda mogla tanker da pogura jer ima tu teretnu snagu, ali nedostaje joj ekslozija koju npr ima evinrude, jamaha itd, pa sam hteo da vas pitam da li elisa igra ulogu, ako igra kakvu ? I ako je već sve to istina da li bih mogao da dobijem odgovor koja bi bila elisa najbolja sa kojom bih izvukao maksimum iz hondice ? Hondu vozim na Perućcu i leti idem daleko u kanjon da pecam belu ribu i propadne mi pola dana dok stignem, naravno jasno je da bih ja rešio problem svoj uzimanjem motora od 30-40ks ali za to niti imam novca da kupim niti da sipam tu količinu goriva, a smatram da za ovih 7,5ks ide jako sporo jer sam se u identičnim uslovima trkao sa raznim šesticama što dvotaktnim što četvorotaktnim i sve su me pojele ni protiv jedne nisam imao šanse.E, sad znam da veliku ulogu igra osovina, zatim čamac itd, ja sam nešto merio i izmerio nekih 60+ cm e sad da li sam dobro premerio ne znam i po tome bih rekao da je moja honda duga noga iako meni lično odokativno deluje kao kratka, takođe može neki info vezano za to i Izvinite ljudi zaista  što sam ovako odužio,  znam da je ružno i da nam svima nešto fali, ali nadam se da razumete kao i moj problem i da ćete mi izaći bar na neki način u susret jer ovo su već košmari, godinama tragam za rešenje i ne mogu da ga nađem. Veliki pozdrav za sve članove i veliko hvala unapred na odgovorima!

Sinisa30303:
Sto se verglanja tice (a sve ovo iz nekog ranijeg vremena sa tomosom 4.5).
Prvo moras da vidis koju svecicu imas (pretpostavljam da je motor sa jednim klipom).Opet predpostavljam da ga nisi novog kupio (Hondu) i da je raniji vlasnik ubacio mesto orginalne svecice prvu koju je imao pod rukom.( Ja sam koristrio NGK svecice), (Bio je i broj na sveci nemogu da se setim sta je oznacavao)  dal temperaturu paljenaja neznam nemogu se vise setiti.
Svecica ce imati odredjenih implikacija na rad morora. Drugo moras videti koliki je stvarni ratio dvotaktola i benzina.( Oce da se umasti sveca pa nema paljenja).
 Na 4.5 Tomosu ako ostavis neko vreme motor u podignutom polozaju ima da presisa tako da dolazis do istog mucenja da startujes motor. Vidi koliko je svecica istrosena tj koliko ona bradavica viri iz svecice. Onda koliki je zazor odnosno prostor izmedju te bradavice na svecici i minusa. Cim motor pali verujem da je nesto smesno.
Ali ako nisi majstor naravno nemoj otvarati i cackati jer ce te dovesti u drugi deo tvoje price gde nisi znao da namestis sajlu za gas.
E sad imao sam i ja na poslu Johansona 6.5 ili 8 nemogu da se setim vise.Hteo gazda da ga baci u djubre i ja reko jde pre djubreta da ga totalno otvorim da se malo ucim...
Poenta ako impeler ne postavis na pravi nacin motor ce da radi ali ma koliko gas dodavao nema nista od brzine.
Drugo pitch propelera. Pich propelera je ugao pod kojim je propeler napravljen neki su napravljeni za brzinu a neki za guranje tako isto imas dvokraki i trokraki propeler za te manje sitnije vanbrodske motore ( sa vecim i manjim pitchem).
Sad moguce i da kombinacija sajle gasa i propelera za guranje ti daje jako slab finalni efekat brzine ko zna....
Jako je tesko bez motora ispred sebe videti sta mu je. Najbolje ti je da ga odneses kod majstora platis to sto trazi i uz popravku dobijes i obrazlozenje sta je i kako je.
Drugo isto moras da vidis kakva je kompresija u tom motoru.Ja sam na Tomosu imao dal jedan ili dva kompresiona prstena na klipu.
Covek koji je mog Tomos popravljao posle 16 godina stajanja i nerada se krstio. Ali ajde vise sam ga popravio zbog toga sto necu da se bakcem sa time.A plus nisam hteo da ga bacam jel me podsecao na neke dane mladosti.
Da sam ja na tvom mestu lepo bih uzeo i motor i rezervoar i odneo ga nekom ko zna.I lepo mu rekao da ga generalno otvori i da mi javi kolika je steta.
Ako ti se svidi cena popravljaj a ako ne trazi drugog majstora.

Ovde sam nabacao gomilu stvari koja se desavala meni na raznoraznim motorima. Mislim da sam vozio ama bas sve od 2.5 ks do 2 x 250 ks ali nema ako neznas ne petljaj se to ti je prijateljski savet i manje ce te kostati kinte i nerviranja.

LSI:
Петре, пре свега, добро дошли на форум Моје лађе.

Тај мотор је, у начелу, један од квалитетнијих и требало би да буде извор задовољства, а не разлог за проблеме и главобоље.

Подржао бих Синишин предлог да мотор однесете мајстору. То ће сигурно да кошта јер мајстори код нас нису јефтини али сигурно ће бити боље него да сами пробате, обзиром да сте рекли да нисте нешто посебно вични тим пословима.

Не знам неког доброг мајстора у Ужицу кога бих препоручио али верујем да има неко ко то може добро да уради.
У крајњем случају, мотор није ни тако велик ни тако тежак да не бисте могли да га ставите у пртљажник аутомобила и довезете га у Београд.

Из ваше поруке види се да има више ствари о којима би требало да знате мало више. О већини тога што вас мучи, много смо писали на форуму. Покушајте да искористите ове зимске месеце да мало прођете кроз различите теме.

Ја ћу вас упутити на само неколико а ви се мало потрудите и можда нађете нешто корисно:

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,12791.msg137359.html#msg137359

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6613.msg72285.html#msg72285

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9969.msg109639.html#msg109639

Има тога још много, само треба мало времена.

Срећно!

Bakara:
Brzina koliko zavisi od motora, toliko zavisi i od camca tj korita. Na koritu koje pozadi nema svanc(ravno, ne podize se blago iz vode), cesto bude isto da li si stavio Tomos 4 ili tvoju hondu, ili cak 10hp. To ti pricam iz iskustva sa Tiger Sharkom koji ima 210kg, duzina 4.3m a glisersko korito. Tek sa 15hp uspeva da izglisira i da ide brzo. Sve ispod 15hp, nece dati nikakav rezultat osim guranja vode i male brzine.

Druga stvar koju si pomenuo je duzina cizme. Ako je duga noga, a stavio si motor na krmenu dasku koja je predvidjena za kratku nogu, opet ces imati odredjen otpor koji ce usporavati camac.

Predlazem ti da postavis slike i camca i motora, i bice nam lakse da ti pomognemo  m07800

Jedna bitna stvar za diskusiju, taj motor je cetvorotaktni, da li sam u pravu?

LSI:

--- Citat: Bakara  19, 02, 2019, 08:14:23 pre podne ---...
Jedna bitna stvar za diskusiju, taj motor je cetvorotaktni, da li sam u pravu?

--- Kraj citata ---

Колико је мени познато, Хонда прави искључиво четворотактне моторе. Не сећам се да сам негде чуо или прочитао да има и двотактне.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju