Opšta...Tu smo... > Uputstva
Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
Misha D:
narušavanje stabilnosti u tako laganom čamcu je jedan veliki problem, a drugi je bočna izloženost čamca bilo kakvom malo jačem vetru.
Nije to bezazleno, videćeš kada odjednom, u roku od 1-2 min počne jaka "košava" (jugoistočni višesatni ili višednevni vetar, ili još gora kratkotrajna (15-20min) letnja oluja sa severozapada, ovde je zovemo "salauka".
Tada se moraju podići bočne strane, ako si u povidbi da bi vetar imao manju naletnu površinu, a ako si negde bezbedno i vezan u obali ili marini, onda spuštene bočne strane smanjuju količinu ubačene vode-kiše.
Kako se taj čamac mora prazniti posle svake ozbilnije kiše treba to zatvoriti i bočno (preko plastičnih providnih uv otpornih stranica , svaki majstor može napraviti poklopce od istog materijala kao krov tende, a koji štite od sunca i daju malo privatnosti).
Raspored sedenja u svakom plovilu je takav da se akcenat daje na krmeni deo, a ne na pramčani, bilo da pecaš ili samo sediš jer će ti pramac uglavnom biti u obali, a krma ka vodi i pogledu na reku.
Na ovim plovilima naših članova foruma možeš videti kako su oni to predvideli, za tvoj čamac može slična kontrukcija, mnogo lakša od bilo kakve nadogradnje.
Škorić:
Hvala svima na detaljnim odgovorima. Sadašnja tenda je napravljena od cijevi 3 x 4 i teska je blizu 50 kg. Razmisljo sam da je napravim od alu cijevi i pokrijem alu limom i to sve bi bilo lakse od 50 kg. Za bocne stranice bi koristio pvc panele za ulazna vrata, za obje strane po 15 kg. Sa zadnje strane alu roletne 15ak kg a naprijed vrata od cijevi 2 x 2 u kombinaciji sa alu limom. Prednju terasu na palubi sa strane ceradom i naprijed ceradom. U principu bi optereti sadašnju trendu sa nekih 100 kg. Svidja mi se kabina na krmenom dijelu zato sto ne moram da idem oko broda nego kroz njega, i bolja je preglednost. Koristio bi ga za rekreaciju i ponekad spavanje 2/3 dana. Na rijeci Savi kod Brckog. Sutra cu napraviti skicu pa cu vam pokazati ;) hvala jos jednom
DuleN:
Sve gore napisano manje se tice TEZINE. Akcenat je na POVRSINI...
Prosto receno: ako povecas POVRSINU, onda ces morati da povecavas TEZINU jer ces se u protivnom na naj manjem vetru prevrnuti, posto su alu camci izuzetno laki....
Jova:
Jedan moj prijatlj uz nešto moje pomoći je upravo na takvom camcu dogradio kabinu sa natkabinom,stojeca visina u šperu.Ugradio mali dizel motor sa Z nogom sve lepo i perfektno ispalo. Ali u vožnji se slabo pokazao.Problem je što je to korito glisersko ,sa dodatnim opterecenjem i malim motorom ne može da izglisira samo "ore" vodu, brzina jedva 5-6 kmh mereno GPS-om.Veci motor nije dolazio u obzir jer smo procenili da nebi bio dovoljno stabilan u glisiranju.
Zoran T:
Sve su ti vec rekli...i ko se nauzivao u tim prepravkama i ko koristi alu camac i ko ima iskustva sa vetrom i svi su brutalno u pravu...za pecanje sve smeta pa cak i najmanja tenda ako nije sklopiva...ako ne mozes sa stapom od 2.5-3m da se okrenes bar 120* nema ni pecanja...sve je bitno kod nadgradnje i tezina i povrsina i najvise visina odnosno duzina "poluge" koja deluje na teziste...sto je poluga duza situacija je gora...
Jedino ta platforma nazad je ok...maltene treba ti samo centralni roolbar sa koga ces da izvlacis tende napred-nazad po potrebi ili da pokrivas camac da ne kisne...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju