Autor Tema: 9,9 high trust ili nesto jace?  (Pročitano 7728 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
9,9 high trust ili nesto jace?
« poslato: 29, 04, 2018, 23:58:46 posle podne »
Pozdrav drugari.
Ima slicnih tema, tj. dilema, ali obzirom da se radi o razlicitim koritima, ja sam jos u dilemi.
Bolje reci ne znanju.
Na kraju prosle sezone izvadio sam stabilni motor sa camca. Korito je glisersko. zbog ucestalih kvarova i sve tezeg
odrzavanja, doneo sam odluku da predjem na vanbrodski motor. Zanima me neki manji motor. Uglavnom vozim na malim brzinama.
Planirao sam do 25hp. Najvise. Bio bih zadovoljan brzinom oko 10km na cas. Nudi mi se Honda25hp, Mercury25 sa direktnim ubrizgavanjem
i yamaha 9,9 high trust. Yamaha je jeftinija za 1000e, dosta manje trosi, jeftinija registracija.
Da li ova yamaha moze da parira 25-icama. i sa njima ne mogu da glisiram. Camac bez motora ima najvise tonu.
Da li bi ona mogla da obezbedi brzinu od 10km na cas.
Unapred hvala.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #1 poslato: 30, 04, 2018, 07:06:30 pre podne »
Ja imam celicni brod tabanas i pomocni motor yamaha 9.9 obicnu nije ft ili ht. Brod je tezak 4.4 tone a na pomocni na punom gasu ide 8 do 9 km na stajacoj vodi...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #2 poslato: 30, 04, 2018, 07:25:31 pre podne »
То у многоме зависи и од карактеристика и тежине чамца.

Ја сам имао стари, руски чамац од алуминијума, Прогрес 4, који је, пре реконструкције и надоградње, с евинрудом од 25 КС ишао и до 42 км/сат.

После радова на чамцу, мотор сам заменио и узео сам јамаху од 8 КС.
С њом сам на Дунаву постизао брзине од 8 до 10 км/сат узводно и 10-13 км/сат низводно. А то је била обична јамаха, не хај-траст.

Ако је то чамац који се види на слици, требало би да са том теретном елисом може да оствари жељену брзину.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #3 poslato: 30, 04, 2018, 08:19:57 pre podne »
Sve do 1000-1500kg tezine(deplasmana) ti i ne treba HT...naravno zavisi i od samog korita...za tu duzinu camca odnosno vodene linije i deplasmanske teoretske brzine(5-6kn) i tvoje zeljene brzine od 10tak km/h motor od 9.9ks na 2/3 gasa ce to da obavi(+,- 10%)...cim predjes tu magicnu teoretsku brzinu korita otpori odnosno potreba za KS rastu puta 3...te pente od 25 ks sem "rezerve"snage i nemaju bas neku svrhu u toj opciji deplasmanske plovidbe...ako mozes najbolje da probas
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #4 poslato: 30, 04, 2018, 08:48:07 pre podne »
Nazalost za navedene motore morao bih da se odlucim, bez mogucnosti probe.
Mora da se carini na moje ime.
Sto je najgore nisam još pripremio plovilo. Tj, zatvorio rupu od noge.
Čamac je olaksan za 500kg. Merio. Motor i Znoga. Voleo bih kada bi mi 9.9 HT završila posao.
Zanima me režim vožnje koji sam naveo. Zato sam i u dilemi. Verovatno da bih sa 25hp u nekim situacijama razvio vecu brzinu,
ali to bi bilo samo oranje vode sa većom potrošnjom.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #5 poslato: 30, 04, 2018, 09:14:21 pre podne »
Upravo tako samo oranje...i to pocetak oranja uz minimalno povecanje brzine
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #6 poslato: 30, 04, 2018, 15:56:48 posle podne »
Mislim da se sa gliserskim koritom od jedne tone, tih 10kmh o kojima Zoki prica, postize na mirnoj vodi...To bi znacilo da uzvodno imas brzinu od 6-8kmh. To mi i ima logike. Svojevremeno sam i ja imao istu dilemu, ali moj brodic je deplasmanac pa nema toliki otpor do neke brzine.

Ja imam Yamahu autolube 20hp na Albinu, i ovo su neke informacije koje ce ti mozda znaciti:
- ekonomik je na negde oko 2500 obrtaja, potrosnja je u tom rezimu od 2.5-3L benzina. Brzina kojom se krecem uzvodno uz Dunav je oko 8-9kmh.
- na punom gasu dohvatim 13kmh uzvodno, van matice, ali i potrosnja dolazi do teoretskih 7L :)

Moram i da menjam elisu, da stavim teretniju jer mi fali 1000 obrtaja trenutno...

Jos nesto, i da mozes sa tom Yamahom 9.9ht da izguras 10kmh uzvodno, to bi znacilo da je na punom gasu. Ako uzmes 25hp, i vozis sa pola gasa, uzivaces u plovidbi i umerenoj potrosnji, solidnoj brzini. Kad treba koji kmh vise, imas ga, pa neka ore...
Opet, ne garantujem da bi i u tom ekonomicnom rezimu potrosnja 25-ice bila manja nego da vozis 9.9ht na punom gasu, jer sam cuo da 9.9ht na punom gasu trosi 2.5L :)

Pozdrav!
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #7 poslato: 01, 05, 2018, 10:00:36 pre podne »
Hvala na odgovorima.
Ocigledno dok ne probam necu znati. Verovatno cu da probam sa high trust. ovu sezonu.
Bar mogu lakse da je prodam, ukoliko se ispostavi da je slaba za mene. Pripremicu camac da moze da nosi i tezi motor.
Kada sam kod priprema, ko bi mogao da mi zatvori otvor, gde je bila noga. ovde u BGD-u.
Neki kontakt. Ja sam cak razmisljao da na CNC-u izrezem celicnu pkocu. Da se izbuse rupe sa identicnim rasporedom ao na prstenu koji je drzao diht gumu.
Ali ne znam koliko je to sigurno.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #8 poslato: 01, 05, 2018, 11:59:07 pre podne »
U cukarickom rukavcu jedan cale ima shetland black prince camac po gabaritima veoma slican tvom isto je bio Z pogon sa velikim motorom i vec godinama je okacio yamahu 8 konja ide solidno. Ja bi ti preporucio malko veci motor 25 konja bi po meni bilo primerenije . Moj komsija na vezu je imao Anqas Queen brodic 24 fita izvadjen  Z pogon stavljena yamaha 25 obicna i veeruj mi taj brod je isao perfektno! Ostavi flapsove ili ih cak povecaj povrsinski jer oni ce sprecavati da se potapa krma i da zaore korito. Sve sto ti pisem proverio licno....uosfalom i ja imam setlanda koji je nosio merkruzera 7,4l i alfu gen 1. Sad imam jamahu 50ht  i deset konja makar i ht bi bilo bas malo.
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #9 poslato: 01, 05, 2018, 14:28:06 posle podne »
Nemoj celicnu plocu vec aluminijumsku ili sper pa plastificiraj...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #10 poslato: 02, 05, 2018, 14:10:59 posle podne »
Hvala drugari.
javljam sta sam uradio.

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #11 poslato: 25, 06, 2018, 00:03:25 pre podne »
Rekoh da cu javiti sta sam uradio.
Mesecharov post me malo ubacio u frku obzirom da je dobronameran i sa velikim iskustvom
kada su ove situacije u pitanju. Ipak sam se odlucio za Yamahu high trust 9.9hp. Noga XL.
Ekonomski isplativije, i registracija dzabe bez osiguranja. Nosac je pravljen da moze da nosi i vece motore.
 U slucaju da ovaj ne ispunjava moja ocekivanja.
 Ipak sam rupu zatvorio sa aluminijumskom plocom 6mm. Ista je obradjena na CNC-u po uzorku original prstena koji je ranije drzao dihtung.







Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #12 poslato: 25, 06, 2018, 00:06:41 pre podne »
stavio sam novi originalni dihtung koji sam imao u rezervi.
Tako je fabrika predvidela, samo sto sam ja plus dodao wurth.

Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #13 poslato: 25, 06, 2018, 00:26:34 pre podne »
Morao sam da zamenim ceo upravljacki sistem. Nepotrebna instalacija izbacena.
U prostoru gde je bio stabilni motor ostala samo kaljuzna pumpa.
Motor je ispunio moja ocekivanja tj. potrebe. Reka Sava. U camcu samo supruga i ja.
Uzvodno na skoro pola gasa 8 kilometara na cas. Nizvodno 12, na istom gasu. Samo prede.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
« Odgovor #14 poslato: 25, 06, 2018, 08:53:29 pre podne »
Čestitam na kupovini, sad sledi uživanje  114
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek