E, ovako treba... > Brodski motori

Torpedo

(1/10) > >>

Gorio:
Sta mislite o ovom brodskom motoru,ima 18 ks i dva cilindra.Uradjen komplet generalka prosle sezone,malo vozen.Prodaje mi prijatelj za 1000e,sve sa osovinskim vodom i elisom,komandama komplet?Da li vredi ugradjivati taj motor?

Gorio:
Pocinjem za koji dan da pravim ladju,9metara sa 3metra ,blago v korito,kao neka jedrilica ce izgledati,4mm lim.

vlajko45:
Ćao Gorio,
Možda se kasno javljam sa odgovorom na temu ali za za sve one koje interesuje mogu samo da kažem da posedujem isti motor na brodiću i da sam prezadovoljan! Nešto sam i napisao u temi na http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3833.0.

Motor je čini mi se '70 i neko godište. Kopija je Volvo Pente MD2 (ispravite me ako grešim). Motor je redovno servisiran, promenjeni su svi filteri, remenice... Motor je EXTRA!!! Za sve ove godine od kada je kod nas jedini peh je bio prošle godine (kada sam uzeo brodić od majstora) pukao je jedan podizač ventila koji je odmah i zamenjen. A brodilo se uzduž i poreko Dunavom i Savom!

Jednom prilikom me je komšija sa splava pored mene u priči oko čamaca i motora (isti poseduje nekog Johnsona, Mercurya ili sl.) pitao koliko troši Torpedo?  Rekao sam mu da je potrošnja je oko 1,5l nafte na 1h ako ne i manje.  Kada je to čuo, izjavio je samo da tolika količina goriva nije dovoljna njegovom motoru samo da napuni instalaciju… Nakon toga se samo okrenuo i otišao.

Za startovanje ima ugrađen anlaser, samo još dobar akumulator i nema problema. Postoji uvek i mogućnost starta uz pomoć kurble i dekompresora na cilindrima što u situaciji kada ste daleko od civilizacije i problema sa akumulatorom pruža dodatnu sigurnost. Makina guta sve živo, klasičan je atmosferski dizelaš i potrebna mu je samo redovna osnovna nega (filteri, ulja, remenice...) da bi radio besprekorno.

Veliki zamajac je dobro skladište obrtnog momenta. Motor jer pravi izbor za deplasmance i druga sl. plovila, mada naravno postoje noviji i savremeniji  motori.
Komande za gas i kopču se lako ugrađuju. Od instrumenata sam na njega prikjučio najosnovnije: obrtomer, termometar, pritisak ulja, radne sate. I ne treba mu ništa više, pa nije space shuttle.

U toku vožnje povremeno treba proveravati da li radi pumpa za vodu. Dovoljno je pogledati da li izbacuje vodu zajedno sa izduvnim gasovima van korita u reku. Na brodiću treba uvek imati rezervni impeler pumpe za svaki slučaj.

Delovi se malo teže nalaze jer je fabrika Torpedo Rijeka prestala sa radom. Za nalaženje istih je potrebno malo upornosti na forumima, oglasima i internetu (pomenuti podizač ventila sam tako i našao). Ovi motori su se koristili i u vojsc i pa ih tako ima na raznim kompresorima, pumpama i sl.

To je to ukratko. Ne znam šta bih više napisao o njemu jer je i zamišljen da bude  jednostavan ( i jeftin!) i  pouzdan (što je možda i najvažnije za održavanje). Jednom kada ga čujete kako radi  puć, puć, puć (ja volim da kažem džabe, džabe, džabe…),  zauvek ćete ga zavoleti. Naročiti ko voli stare, jednostavne i  pouzdane motore.

Svi koji su zainteresovani za dodatne informacije i žele da ga vide me mogu kontaktirati na pp.
U prilogu malo slika. Torpedo manual zainteresovanima mogu poslati na pp.

Pozdrav od vlajka 45.

milanns:
Ja imam torpeda od 9ks i za sad sam prezadovoljan sipas naftu i samo teras nista drugo mada trazim doticnog torpeda od dva cilindra pa ako ima neko da zeli da se menja nek se javi ukratko motor je nepoderiv i sumnjam da se danas prave njemu slicni

Gorio:
Ljudi ja ovaj motor prodajem sa komplet osovinskim vodom,elisom komandama,i ostalom opremom,i to hitno,motor je extra ,komplet sredjen spreman za ugradnju.pa ko voli nek izvoli.Posaljite na PP

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju