Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

.

<< < (3/5) > >>

Terca:

--- Citat: zankiki  17, 01, 2018, 22:53:35 posle podne ---Slažem se. Ima smisla i nije preterano komplikovano, niti se traže računi za materijal i slično.

Jedino bih uveo da se ne sme prodati određeni broj godina (ako ga gradiš kao fizičko lice) da se ne bi favorilzovale neprijavljene radionice naspram prijavljenih.

--- Kraj citata ---

i to već postoji kao zakonsko ograničenje, po važećim propisima čamac iz smogradnje ne sme da se stavlja na tržište 5 godina od izdavanja svedočanstva o gradnji, i o tome smo već pisali...

Daklem, propisi već postoje ali ih se (bar do sada, za ubuduće ćemo videti) niko ne "pridržava kao pijan plota" već po potrebi. A kad neko iz kapetanija poštuje propise, većma reagujemo sa "lopovi", debili", "tajkuni", šta god.
I zaboravljamo najčešće da kažemo da godinama unazad, baš nepoštovanje postojećih propisa je omogućilo da se ogroman broj svačega registruje, uvede u upisnik, izbegne plaćanje taksi, poreza, svačega... a ja nisam još naišao na primer da je neko igde napisao "hvala tom i tom iz neke već službe što sam registrovao čamac koji sam kupio na crnom tržištu, ni majstor ni ja nismo platili porez, niti se on držao tehničkih propisa..."

LSI:

--- Citat: Terca  18, 01, 2018, 08:25:23 pre podne ---
--- Citat: srsa  17, 01, 2018, 20:09:54 posle podne ---Да ли су ти можда објаснили на основу којег прописа (Закон, Уредба, правилник, упутство) спроводе процедуру коју си објаснио?

--- Kraj citata ---

I o tome je već pisano...
http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf

--- Kraj citata ---

Тако је, у том документу дата су правила по којима је могуће направити чамац да би био регистрован.
Само, у том документу има много више него што је Зоксу речено и остаје отворено питање како ће капетаније радити?
Велике су могућности за "слободна тумачења" шта је потребно а шта не и то и јесте једна од оних ствари које код нас нису уређене на прави начин.

Нпр.
1.4 НАДЗОР НАД ГРАДЊОМ
1.4.1 Чамци дужи од 8 м
1.4.1.2 Учесталост прегледа мора бити најмање три прегледа за време градње трупа и по један преглед при монтирању опреме и после завршетка градње.

1.1.2 Чамци краћи од 8 м
1.4.2.2 Учесталост периодичних прегледа зависи о обиму и тачности производње и нормално се обавља:
- код нових произвођача и произвођача који имају проблематичну производњу, сваке 2 недеље;
- код произвођача с нормалном производњом, свака 2 месеца;
- код произвођача с посебно добром производњом, сваких 6 месеци.

Да не цитирам даље, по мени, ово се доста разликује од оног што је Зоксу речено, а из самог текста види се колико је простора остало за самосталне процене и тумачења.

Terca:
Ne LSI... nemoj da pobrkaš sad...

Navedena pravila su ranije važila za sve "proizvođače", a nadalje će važiti samo za samogradnju... biće suštinski ista ista pravila, tekst će sto posto biti usaglašavan da se očisti... i realno dobri ljudi iz kapetanija će i dalje raditi sa ljudima onoliko lepo koliko ljudi nisu bahati

Što se tiče pravih proizvođača, koji proizvode čamce i "stavljaju ih na tržište" važi evropska direktiva o rekreativnim plovilima koja je usvojena još negde 2012. godine, pravilnik o primeni je donet 2014. a od 1.1.2018. je u striktnoj upotrebi ... oni označavaju čamce sa CE oznakama (odnosno u Srbiji još uvek tri slova A u trouglu), izdaju Deklaraciju o usaglešenosti sa tehničkim propisima i tako to.

Taj pravilnik je ovaj:
http://www.pks.rs/SADRZAJ/Files/Pravilnik_rekreativna%20plovila.pdf

I da, naravno da smo u sivoj zoni i da će proći neko vreme da se sve transformiše, pa koji od naših "proizvođača" ima makar znanja o ovom...a tema je dobra da se razume sam taj dugotrajni proces.

LSI:
Не да ми ђаво мира - мислио сам да не пишем много док неке ствари још не проверим али ето... још пар ствари на ову тему.

Зоксу су рекли да се приликом прегледа контролише да ли има целокупан потребан материјал за градњу!

Не чини ли се и вама да је то бесмислено?
Зашто би неко унапред морао да купи све?
Зар није логично да човек може и сукцесивно да набавља материјал, како радови одмичу?
Можда човек нема довољно новца да све купи више месеци унапред?
Можда човек нема довољно простора на ком би држао сав тај материјал?

Не знам, мени се, то што је Зорану речено, никако не допада.

Мој савет свима који нешто раде је да покушају што пре да нађу некакав договор с људима из капетаније и да што пре завршавају то што раде јер ми се све чини да долази неко време у коме ће све ове нејасноће морати да се разјасне и мораће да се донесу прописи о самоградњи као што је то решено и у другим земљама - да ли ће то ствари поједноставити или неће, не знам у овом тренутку.

Мени се чини да сви нови прописи иду ка томе да се направи некакав ред, да се онемогући да сваки бравар буде бродоградитељ, иде се ка производњи типизираних чамаца, који ће бити безбедни, ма ко да их прави. Биће то другачија правила него сада, где вам у правилнику пише да ће се контроле вршити различит број пута зависно од тога да ли је произвођач поуздан или не...

LSI:

--- Citat: Terca  18, 01, 2018, 08:52:13 pre podne ---Ne LSI... nemoj da pobrkaš sad...

...
Taj pravilnik je ovaj:
http://www.pks.rs/SADRZAJ/Files/Pravilnik_rekreativna%20plovila.pdf

I da, naravno da smo u sivoj zoni i da će proći neko vreme da se sve transformiše, pa koji od naših "proizvođača" ima makar znanja o ovom...a tema je dobra da se razume sam taj dugotrajni proces.

--- Kraj citata ---

Терца, хвала ти на реакцији и коментару - нисам га видео док сам припремао претходну поруку.
И много хвала за овај нови документ - нисам имао прилике да га видим.

У сваком случају, мислим да се обојица слажемо да се у овој области уводи ред и да многи неће моћи да заврше ствари онако како се то некад радило.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju