E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Srletova i Zvrletova samogradnja
srle_zvrle_boat_design:
--- Citat: Kapetan 05, 09, 2009, 21:54:50 posle podne ---kako se ponasa vodootporni sper na temperaturama ispod nule ?
treba li ove brodove vaditi van sezone ?
--- Kraj citata ---
Najveci problem je u razlicitom modulu diletacije drveta i poliestera. Blazujka sama po sebi moze da izdrzi temperaturu ispod nule i poliester takodje ali postoji sansa da dodje do odvajanja poliestera od drveta nakon izvesnog vremena. Mozda gresim..ali mi cemo nasu ladju da drzimo u garazi preko zime :smile:
srle_zvrle_boat_design:
--- Citat: Dule 07, 09, 2009, 14:15:02 posle podne ---Dobro, cak i vise od toga, odradjeno. Gledao sam slike i zanima me da li je ovo glisersko ili deplasmansko korito. Ili nesto izmedju. Ako je glisersko nedostaju usmerivaci vode, ako je deplasmansko trebalo bi da ima kobilicu...
Prema projektu koji motor je predvidjen i za koje brzine je predvidjeno korito?
--- Kraj citata ---
pa... vise deplasmanac nego glisersko...med V.
u varijanti sa vanbrodskim motorom snaga ide do 150hp, sa tim da postoji razlika u debljini spera do 50hp i od 5o hp...Mi smo se odlucili za motor do 50 hp. ( verovatno neke manje snage) i korito odradili sa 10-kom.
evo jos jedne slike
Barba:
srle_zvrle hvala vam sto ste voljni da nam pojasnite nacin izrade, s obzirom da je debljina poliestera 3-5mm udradili ste ekstra posao.
--- Citat: Aka 08, 09, 2009, 00:42:33 pre podne ---Jedino, bojim se da ako niste laminirali i iznutra neće dugo trajati. Svaki brod najviše propada baš prvo sa unutrašnje strane gde je stalno vlažno a ima kiseonika. Konkretno, imam iskustva sa blažujkom koju sam koristio da popločam pontone na marini. Posle 2 godine se potpuno raspala, uprkos farbanju hirnova i nije bila kineska.
--- Kraj citata ---
Upravo to, posto sam se prosle godine bavio problemom osmoze, sto je neka druga prica, ali i osmoza sa unutrasnje stane korita je izuzetno opasna bas zato sto se na nju ne obraca paznja, a retko se radi adekvatna zastita. Gledano istom logikom i u ovom slucaju bi trebalo odraditi zastitu sa unutrasnje strane, ali ne u smislu zastite od osmoze, vec od truljenja. Laminirati sve te prelaze iznutra jeste mukotrpan posao, ali mozda ne bi bilo lose unutrasnjost samo preci sa dva - tri sloja epoksija.
--- Citat: srle_zvrle_boat_design 08, 09, 2009, 00:13:53 pre podne ---Stitch & Glue je po nama ozbiljan majstorluk...mozda i mi uradimo nesto tako...ali kad skupimo malo vise iskustva.
--- Kraj citata ---
Pa trebalo bi da je kontra, za dizajn "plywood on frame" treba vise znanja i umeca.
--- Citat ---There are two general modern techniques for building plywood boats at home: the traditional, Ply on Frame construction and the newer Stitch and Glue method. Each has its advantages and disadvantages. Both methods of boat construction are capable of producing very functional, strong, and safe vessels. Which boat construction method a potential boat builder should select, depends as much on the skills, patience, and preferences of the builder as on the desired characteristics of the finished boat.
If you’re in the first group, loving to work wood, you probably have what it takes to make a framed boat. It requires woodworking and being careful about joint fits. It requires some patience and a sense of pride in your workmanship.
If you’re in the second group, you probably should build a stitch and glue boat. They go together much faster with fewer steps. They also require less woodworking knowledge and use of tools. You still have to be able to cut out plywood fairly precisely, but almost everything can be done with simple power tools.
--- Kraj citata ---
Meni ovaj camac lici na ovaj:
http://www.spirainternational.com/hp_sand.html
Ako jeste onda je to proveren dizajn i nema potrebe za modifikacijama u startu.
srle_zvrle_boat_design:
nie taj...) ovako bi trebao da izgleda...ovaj je uradjen po istom projektu!
srle_zvrle_boat_design:
--- Citat: Barba 08, 09, 2009, 13:40:41 posle podne ---srle_zvrle hvala vam sto ste voljni da nam pojasnite nacin izrade, s obzirom da je debljina poliestera 3-5mm udradili ste ekstra posao.
Pa trebalo bi da je kontra, za dizajn "plywood on frame" treba vise znanja i umeca.
--- Kraj citata ---
Nema na cemu Barba...i mi smo novi u svemu ovome i svaki savet je i nama dobrodosao...Cak sta vise, o brodovima apsolutno nista nismo znali dok se nismo upustili u ovaj projekat
Mozda si u pravu sto se tice S&G nacina izrade..ali tezina izrade u osnovi zavisi od projekta i onoga sto pravis...S&G se radi sa epoxidnom smolom. ...Epoxidna smola je dosta ,dosta, skuplja od poliestera, a samim tim i svaka greska skuplje kosta!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju