E, ovako treba... > Restauracije

Farbanje jedrilice

(1/2) > >>

Bolens:
Ljudi pomagajte molim vas. Problem je bojadisanje moje jedrilice (Volksboot 480). Izgitovao sam trup, ošmirglao i odlučio se za Hempel dvokomponentne boje. E sad kako ja nisam profesionalac a nisam nikad farbao trup imam i par dilema. Pokazao sam na slici kako bi trebalo da izgleda kad se završi! Dakle antialgin dole, waterline crta, bokovi u crvenoj boji (identična je i moja jedrilica) i jedna dekorativna bočna linija.

Dileme:

- Da li waterline crtu izvlačiti bojom ili upotrebiti neku specijalnu traku. Na jedrilici je bila je stara traka koju sam skinuo.

- Predlog je da se koriste Hempe bojel, ima li još neka fabra za poliesterske trupove za preporuku?

- Drugar koji isto ima jedrilicu (ali deplasmansku koja stalno stoji u vodi) prepručuje da izostavim antialgin jer će moj trup  biti samo u letnjoj sezoni u vodi. Da je taj AV premaz jako prljav i nezgodan a da će se naslage koje se stvore lako na jesen sasušiti i oprati vodom pod pritiskom. Dakle ofarbati sve jednom bojom (Hempel Poly Enamel)?

- Tanku dekorativnu crtu izvući na kateru, ali koju foliju koristiti?

- Površina je dosta glatka, da li da koristim valjak ili čeku?

- Ili da sve batalim i prepustim profesionalcu? Ima oko 10 m2 površine što se tiče spoljnjeg trupa. Unutrašnjost ne bih za sada radio.

- Volje i snage imam samo se plašim da ne upropastim skup materijal i zamajavam se sa ispravkama grešaka posle!  pirat

broker975fx:
Veruj mi pre ce zajbati profesionalac nego vredan vlasnik. Profi uvek ima svoju neku iskustvenu pricu a i zelju da sto pre zavrsi posao i uzme lovu. Citaj upuctva i preporuke proizvodjaca drzi se toga i videces da ce sve biti ok. To je mali objekat sve to mozes sam, uradices bolje i jeftinije od profesionalca. Kljuca svega je priprema podloge, kasnije je sve igra a tvoje je da ispostujes proceduru i vremeske rokove za medjupremaze. Za tu liniju i foliju stvarno ne znam tu varijantu sa folijom ali ako radis farbom koristis istu samo drugu boju, izvuces linije krep trakom i okrecis. Cetku ne koristis posebno ne na tvom plovilu, lepo valjak i udri. Valjak uzmes isto po preporuci proizvodjaca farbe. Druga varijanta je da prespricas ali to vec ne mozes sam. Nije tu drug upravu za antialgin. To je jedrilica treba ti svaki dobitak za jedrenje. Ako je vadis i vecinu vremena stoji napolju on ce izgubiti ulogu ali pre spustanja malo ogrubis stari i dodas kanticu novog. Nije to neka kinta a znaci i vizuelno i realno posebno na takvom objektu.

Zoran T:
Ta opcija sa farbanjem dekoracija i tracica je zahtevan precizan i dugotrajan proces mozda bolje nalepnice ili  iz nekog auto shopa...ako mozes i da kupis 100g boje istog proizvodjaca za te linije ok pod uslovom da ih sam farbas...majstori to bas i ne vole zbog sitne zajebancije a puno posla i pitanja kako ce bas da ispadne...ako bi nasao ili mozda znas nekog auto lakirera da je voljan i to samo da presprica pistoljem u 2-3 ruke a ti sve da pripremis i posle da lepis ili farbas sam te dekoracije ako ne onda moher valjak pa sam lagano...nigde nisi spomenuo prajmer a mislim da bi morao preko plastike ili bar spric git...antialgin kako hoces...

Bolens:
Prajmer ide obavezno pre svega... Hempel Light Primer i to svuda i bokovi i ispod trupa. Postoji i neki specijalni underwater primer ali vidim po Hemeplovom priručniku da je i ova dovoljan.

Drugo pitanje, mi u Novom Sadu obično pazarimo u Gros Inox-u ali oni trenutno nemaju moju crvenu nijansu za bokove (Poly Enamel). Gde se obično snabdevate vi Beograđani, možda puta vašu radnju.

I da, šta je alternativa Hempel bojama? Koliko sam shvatio Pitura program je samo za metalne brodove. Ima li još nešto da vredi?

Naravno, hvala na dosadašnjim odgovorima  thumbup

vepar:
KTD u Beogradu, direktni uvoznik, od njih nabavlja i Gross. Razmotrite i brodske boje od Hempela (ne yahting program) neuporedivo su jeftinije a kvalitet možda i bolji. Nazovite KTD i tražite stručno lice pojasniće vam sve a cene imate u temi "princeza sređivanje drugi krug"

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju