Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Precenjena plovila i realna cena

<< < (6/7) > >>

Alexa:
Skoro aposolutno se slazem sa svim prethodnim postovima. Opet cu reci, mada znam da ce odmah uslediti demanti od nekih clanova foruma, da se ne treba ogranicavati samo na nase trziste. Ako ni zbog cega drugog onda zbog veoma skromne ponude, pogotovu fabricki radjenih plovila. U inostranstvu je, zbog vise faktora, ponuda daleko veca i skoro je nemoguce da se ne moze naci plovilo koje vam odgovara. Ima svega, i skupih i jeftinih, u dobrom stanju i krseva. Treba traziti  m4. Npr. Italija je zemlja okruzena morima, Hrvatska ima dobar izbor, Holandija - zemlja kanala i mora, Danska - zemlja mora, Svedska - Zemlja jezera, kanala i mora, nautika je veoma zastupljena, stotine hiljada plovila, trziste je razvijeno, ponuda ogromna. Vise puta sam u oglasima kao razlog prodaje video da zbog starosti ili bolesti pa i smrti vlasnika, plovilo ide na prodaju i to ug m4lavnom po jako povoljnoj ceni. O nacinu kupovine i transporta smo ovde vise puta diskutovali i mislim da nema nepoznanica samo se treba ohrabriti i maknuti malo dalje da bi sa budzetom, koji je vecini nas ogranicen, napravili najbolji izbor. Iz licnog iskustva znam da su tamo plovila bolje odrzavana, da su fabricki proizvedena plovila opremljena i napravljena tako da ih odmah koristite a ne prilagodjavate. Npr, u mom slucaju je sve bilo na svom mestu, sve radi, nista nije prepravljano niti skidano zbog prodaje (webaster, frizider, plin, radio i t.d.Sva oprema je bila u camcu, bove, sidra, konopi, pribor, rez. impeleri, signalne rakete, cak i kafa, kakao, makarone, cajevi, kuh. pribor, sredstva za odrzavanje i ciscenje ...) Ono sto je malo zapusteno se moze kupiti za male pare. I da zakljucim, savetujem svima, malo vise truda, malo vise akcije da bi se na kraju za relativno pristojne pare dobilo korektno plovilo sa kojim cete vi i vasa porodica uzivati.

mossi:

--- Citat: Zox  23, 03, 2017, 10:41:23 pre podne ---Обично је било:
- релативно добро стање и скупо,
- лоше и скупо,
- лоше и јефтино.

--- Kraj citata ---

Loše je loše, bio ono skupo ili jeftino, tj gore je kad za loše platiš više.  ha stri upavusi

Ali kad je dobro, tada je skupo relativna stvar.
Skupo kao nema se para ili precenjeno skupo. Te dve stvari su jako različite.

Neka .. sitnica, treba nešto da se zavari. Izvuci iz vode, nabavi prikolicu, auto sa kukom, jebada ovako onako, odlazak majstoru.
Plati majstora, benzin, reši prikolicu, auto sa kukom, benzin, najmanje 4-5 sati posla. I najmanje 50+ eura.

A trebalo zavariti hebem li ga šta nešto sitno, do pola sata posla.

Sve u svemu na kraju dana, u manjku ste 50-100eura.

Nabavka nečega, to košta x novaca, ali odlazak na sajam ili kupovina preko neta, poskupljuju robu uglavnom za 30-100%, bez ugradnje.

Znači ako nešto košta recimo 7.000 eura, a sve je u funkcionalnom stanju, a go čamac nov košta nov bez opreme 10,000e da li je to skupo?
Ili nov košta 6000, a ovaj od 7 ima opreme za 1000 plus onih 30-100% troškova bez ugradnje.. Skupo ili nemam ili ne želim da platim.

Matematika ima hiljadu: 100 žena 200 sisa.

Eto ja bih najradije kupio brod od 100.000e i da sve radi. Ali skupo! tj nemam toliko.  kazna roll4


mesechar:
U oglasima.se vrti jedna.saga 24 za 20.000e  perfektno.stanje  nema boljeg I lepseg camca volvo brodski dizel . I to je povoljno jel takva ispravna saga svuda kosta toliko I u nemackoj I.holandiji ..kad ogranicis pretragu na recimo 7000e za plovilo bilo gde u evropi pa I.u hrvatskoj sloveniji mozes dobiti samo camac bez kabine sa motorom ili neko manje plovilo.sa cucavac kabinom I obicno bez motora...sirotinja smo braco pa nam je dinar ko kuca I kad prodajemo a bogme I kad kupujemo ..
Evo moj primer ...hipoteticki pravim racunicu za moj brod ...resim da ga prodam 50yamaha high trust sa imobilajzerom 8400e brod shetland od osam metara na prvom gelkoutu nefarban opreme sta oces tikovine brdo vinch prohroma 300kila pume waeco fridge od 100litara kompresorski realno da mi neko sad stavi 20ksoma ne bih ga prodao a neko bi rekao da ne vredi vise od 12do 13 k soma .. a meni je prvi sledeci koji mi se.dopada 34000 ...toliko o potcenjenosti I.precenjenosti ...

LSI:
Гледам шта Вепар ради на свом чамцу.
Гледам шта Занкики ради на свом.
И како онда одредити колико кошта чамац и да ли је цена висока или није?

У глави су ми још сви трошкови које сам ја имао на мом Лабуду-Ружном пачету.
Приликом куповине, платио сам за чамац и мотор  1.200 евра.
За све што сам на чамцу урадио, платио сам око 3.150 евра.
Продао сам га с мотором за 1.200 евра.

Знам, казаће неко да нисам никакав трговац.
И са тим могу да се сложим. Јер кад се ради о чамцу - заиста ту нема места трговцу.

Сматрам да сам чамац продао за исте паре за које сам га и купио. А то што сам уложио... Па, то сам могао потрошити и на карте... у кафани... на жене ("Баш!" рекла би сад моја жена)...
То су паре које сам утрошио ради неког свог задовољства. Да ли је то болесно? Мислим да није.

Зато мислим да никаква расправа око тога да ли је нешто скупо или није нема смисла.
Кад се ради о пловилима, мислим да никад нико није извукао своје паре. Мислим да сви који су куповали половна пловила боље су прошли од продаваца.

Ту се ради само о једном: да ли можемо то себи да дозволимо и приуштимо.

Зато бих препоручио сваком ко жели да купи чамац да или одмах одустане или размишља на други начи. Треба да крене  по следећем алгоритму:
- да ли му се чамац свиђа?
- шта намерава с тим чамцем и мисли ли да ће то добити?
- да ли то може себи да приушти?


И још нешто - купити нов или полован?

Кад купујете нов, често је то гола шкољка, понекад с неки основним деловима опреме. Да се опреми за оно за шта је вама потребан, често треба издвојити још много новца - тешко је проценити коначну цифру.

Кад се купује полован, знате шта купујете. Видите шта је на чамцу намонтирано, шта све има и знате да ли вам то треба или не.
Ту је питање среће да ли баш све видите при куповини, па знате и шта вас чека или ће се касније појавити "скривене" мане.

Ljuba:
To ti je isto kao sa kućom, najpovoljnije kupovine su za one iz nasledstva. Taj koji je nasledio nema osećaj za to koliko je muke, znoja i novca uloženo pa se lako odvaja od toga. Sasvim druga priča je kada prodaje onaj koji je to pravio, pazio i održavao.
Ovih dana monitram klupe na brod, da ima društvo gde da sedne pa i familija kada im dune pa izraze želju da zaplove. Evo bukvalno celu nedelju sam proveo u tome, prvo mozganje kako da do bude funkcionalno, elegantno, da ne smeta...pa onda sprovođenje u delo, seci, kroji, zavari, buši, sadolin 3 ruke, pa ispravke jer ne može baš sve da se poklopi sa zamišljenim, pa dovuci/odvuci sav taj alat.
 
I sad na kraju, neko da dođe i to pogleda reći će: pa šta si ti radio nedelju dana, to se može spucati za jedno prepodne. O vrednosti rada i da ne pričamo.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju