Autor Tema: Višenamenski čamci za brzi prevoz  (Pročitano 12957 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #15 poslato: 11, 02, 2017, 23:34:04 posle podne »
Na linku http://www.bowdidgemarinedesigns.com/SEA_STRIKE_18.html ovako pise:
Approx Hull weight less outboard = 1224 lbs (555 kg)
Predpostavljam da ce neko znati da tacno prevede da li to znaci tezina trupa sa motorom ili bez motora.
Na ovom sajtu ne prikazuju specifikaciju materijala po modelima. Na drugim sajtovima prikazuju ali vise je onih prvih. Da bih ipak uradio kalkulaciju, posluzio sam se specifikacijom slicnog camca sa drugog sajta. To je sajt http://bateau.com/products.php?cat=17. U njihovoj ponudi se nalaze slicni camci Fast Skif 17 i Fast SKIF 19 ali ne od 18ft. Opredelio sam se specifikaciju Fast Skif 17 povecavajuci kolicine materijala na svim pozicijama. Na primer: sper od 9mm uvecan je za jednu tablu, fiberglas traka za 10m, epoksid za 8kg itd.
Cilj kalkulacije bio je da se koliko je to moguce sagledaju troskovi nabavke materijala odnosno red velicine potrebnog novca.


Van mreže markomarko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 3
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #16 poslato: 12, 02, 2017, 09:13:00 pre podne »
Na linku http://www.bowdidgemarinedesigns.com/SEA_STRIKE_18.html ovako pise:
Approx Hull weight less outboard = 1224 lbs (555 kg)
Predpostavljam da ce neko znati da tacno prevede da li to znaci tezina trupa sa motorom ili bez motora.


ako je less outboard onda je bez motora. Kao sto znate, tesko je to bas sabrati tako materijale a+b+c jer ima tu dosta dodatnih materijala koji se dodaju... od filera i fileta, do raznorazne opreme, poklopaca,kutija, nosaca motora, sidra itd. Zavisi naravno i od debljine i tezine platna koje se koristi, te koliko ce ono 'popiti' epoksida...

Za i550 jedrilicu koju pravimo svuda je deklarisana tezina 350-400kg, a Hrvatu Rev-u je izasla 270kg sa sve jarbolom, motorcicem i opremom

Marko

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #17 poslato: 12, 02, 2017, 11:10:22 pre podne »
 Za te dimenzije i 150ks,odnosno brzinu koju postize,555kg je ok tezina korita(bez opreme)...taj sea strike sa tim motorom i dubokim V je brz,mnogo brz,a povecanje brzine za svaki cvor preko 15 kn(cvorova) zahteva procentualno povecanje dimenzija i oplate i konstrukcije(zato i ima 555kg)...ameri taj procenat racunaju u dimenzijama,a kod nas preko momenta otpora poprecnog preseka(Wz u cm3)...sto se tice te registracije kod nas postoji pravilnik o izradi camaca   http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf  ... ja ne nadjoh nista za camce od spera a brze od 15 kn...
    Generalno za sve camce krace od 5.5m(ne spominju brzinu)pristupa se  pregledu pojedinacno za svako plovilo...naravno  projekat za to plovilo bi trebalo da zavrsi bez problema registraciju...tehnicki pregled i "nadzor prilikom gradnje" obavlja kapetan iz pripadajuce kapetanije...
     i550 je ludilo  na vodi(bolji od "SS-18")...300-350kg za okume i carbon tkanje...350-400kg breza i stakleno tkanje...gde je ustinuo oko 50kg...aviosper i kevlar??? ffff
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Mornar u kanalu

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 260
  • www.mojaladja.com
    • Микротонер
  • Brod tip: Бродотехника
  • Veličina: 5,5x2,5
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #18 poslato: 12, 02, 2017, 16:24:37 posle podne »
На i550 cy уграђивали две врсте кобилица , разлика у тежини око 20 кг . Сад ових 50 кг разлике плус у тежини ме копка и ја би волео да знам како је уштедео .Видим да се људи такмиче и да је права тркалица али сам прочитао негде да је поднела добро и ветар од 15 кн. што ме је изненадило са тако лаком кобилицом и подигнутим генакером до врха јарбола .Зашто мислите да је боља од ѕѕ-18 , јер ова има два листа кормила и кобилицу од 125 кг , укупно је тешка око 500кг, мени личи да је поузданија од i550 ?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #19 poslato: 13, 02, 2017, 06:52:55 pre podne »
Мислим да нам је Бора дао једну процену потребних материјала и трошка овакве самоградње.
У свом прегледу он нам је омогућио да сагледамо шта се узима у основни прорачун. Ово детаљисање и тражење "где су нестали килограми", мислим да нема смисла.
Требало би се везати за један конкретан план, узети пројекат и направити детаљну спецификацију да би се дошло до тачних података колико чега треба.
Како год било, уверен сам да ће се, ма како се трудили да спецификација буде што тачнија, на крају опет појавити неке ствари које у почетку нису узете у обзир.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #20 poslato: 13, 02, 2017, 10:18:35 pre podne »
Slažem se sa vama Lazo.
Ali mene takođe kopka da saznam da li sam dobro procenio količine materijala za kalkulaciju. Pa sam zatražio od Bowdidge Marine Design da mi pošalju specifikaciju materijala za čamac Sea Strike 18. Vlo brzo sam dobio odgovor da se specifikacija nalazi u okviru idejnog projekta koji mora da se kupi. To baš nije uobičajena praksa jer mnoge dizajnerske firme to sve imaju besplatno na  svojim sajtovima. Study Plan košta 50$. Ako odlučim da kupim Study Plan to će veovatno biti Flat Chat 16 koji mi se više sviđa.
Evo nekoliko fotografija Flat Chat 16 nedavno izgrađenog. fotografije su objavljene pre par dana na WoodenBoat Forum-u.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #21 poslato: 13, 02, 2017, 12:20:16 posle podne »
A ovako izgleda Flat Chat 16 u izradnji:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #22 poslato: 13, 02, 2017, 12:38:07 posle podne »
Сећам се кад сам некада давно правио себи намештај.
Никакво искуство, позајмљени алат и младалачки жар и решеност да се направи нешто што никад пре нисам правио.
Реузлтат: гардеробни ормари који су издржали двадесет година и четири селидбе.
Још од тог времена, волим дрво.
Гледам ове слике... Дрво је заиста захвалан материјал за рад. Уз мало добре воље и одговарајући алат, човек може свашта да направи од њега. Ипак, мени је некако остао у сећању онај мирис дрвета и мирис лепка. И звук тестере док зуби просецају пут и  разбацују пиљевину на све стране.

Гледам на Бориним сликама овај лук на прамцу.
Колико се дрво може савити? Које напрезање може издржати?

Ето, чича мало одлутао у неке успомене, а у ствари сам хтео да кажем да ма како пажљиво рачунали, треба имати у виду и да две дрвене плоче, истих димензија, не морају бити истих тежина. Не морају бити од исте врсте дрвета, лепак може бити другачији... сваки материјал има неке своје карактеристике. Зато се не оптерећујте тиме да ли је тежина материјала у грам колико прорачун каже. Ту је једино вага меродавна. Кад све сложите, вага ће рећи која је укупна тежина чамца.

Van mreže markomarko

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 3
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #23 poslato: 13, 02, 2017, 14:13:44 posle podne »
Сад ових 50 кг разлике плус у тежини ме копка и ја би волео да знам како је уштедео

Citajuci sve mislim da je originalna procena dosta konzervativna. Rev se jeste trudio da ustine gde moze tezinu ali sumnjam da sa okume sperom i svom opremom treba da mnogo predje 300kg cak i ako si manje pazljiv.

Citat
ашто мислите да је боља од ѕѕ-18 , јер ова има два листа кормила и кобилицу од 125 кг , укупно је тешка око 500кг, мени личи да је поузданија од i550 ?

Pa bulba od 80kg na dubini od 1m bi trebalo da daje vise stabilnosti od lista kormila nesto malo vece tezine. Sa dosta vecim genakerom, 20ak cm visim jarbolom i 150ak kg manje tezine trebalo da bi da ima bolje performanse (mada je to pod znakom pitanja). E sad, SS18 je serijski izradjen brod liven u kalupu, i nesto vece tezine, tako da bi u tom pogledu verovatno trebalo da bude robusniji!

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #24 poslato: 13, 02, 2017, 15:27:26 posle podne »
Pedlazem da se diskusija o jedrilici i550 nastavi u drugoj temi.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #25 poslato: 13, 02, 2017, 20:13:51 posle podne »
LSI; Camac Flat Chat 16 je izradjen od ravnih tabli spera prostim savijanjem.
Ako geometrija  trupa zahteva slozeno savijanje onda se to radi sa letvicama (strip planking) ili hladnim oblikovanjem (cold molded) sa trakama od spera ili  drveta.
Na sajtu Bowdidge Marine Design u kategoriji do 20ft ima 4 modela sa slozenom i 17 modela sa prostom geometrijom trupa. Camci sa slozenom geometrijom trupa imaju bolje plovne karakteristike, tezi su za izradu i skuplji.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #26 poslato: 17, 02, 2017, 16:45:33 posle podne »
Za razliku od Bowdidge Marine Designs firma www.bateau.com izradjuje dosta jeftinije planove za samogradnju. U kvalitet planova ne treba sumnjati a cene vecine modela su manje od 100$.
Postoji veliki izbor planova u vise kategorija. U ktegoriji 17' - 20' izabrao sam sledece modele:

Fast Skif 17

Duzina    5,20m
Sirina      2,13m
Nosivost  656kg
Motor      25-50hp

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #27 poslato: 17, 02, 2017, 17:10:48 posle podne »
Slika 2 i 3

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #28 poslato: 17, 02, 2017, 17:16:44 posle podne »
Model:

Outboard Skif 17

Duzina 5,16m
Sirina 1,98m
Nosivost 659 kg
Motor 30-75hp

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #29 poslato: 17, 02, 2017, 17:18:23 posle podne »
Slika 3 i 4