E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Vinterizacija brodskog motora

<< < (2/4) > >>

oblak:

--- Citat: broker975fx  14, 11, 2016, 13:07:23 posle podne ---Ja ne sipam antifriz vec cistu vodu, imam dva mesta gde se ona ispusta, jedna slavina na bloku i jedan cep na izme izmenjivacu. Impeler u klasicnom smislu nemam, na pumpi imam jos dva ventila za ispustanje vode koja je u njoj. To tako funkcionise godinama, pored toga nikakva druga pripreme motora ne postoji.

--- Kraj citata ---

To je sjajno kad postoje ispusti i kad su pouzdani u smislu da sva voda izlazi i ne ostaje u nekim delovima bloka ili glave ili cak auspuha. Ja imam Lombardini 1204 turbo motor koji je prilicno komplikovan al i pored tih ispusta licno primenjujem ovaj sistem sa ispiranjem antifrizom radi 100 % sigurnosti. Nemam poverenja da ce izaci sva voda sa svih mesta...

zankiki:
Ja to radim, ali pošto volim da plovim zimi, tek kada najave -10 ili veće minuse.
Do tada mi motorni prostor ne mrzne, pošto je dobro upakovan u kobilici, sa 3 strane voda.

A i tada ne vadim impeler, pošto takvi minusi ne traju dugo... Čim prodju opet putim vodu i plovidba se nastavlja...

marke:
Najbolji nacin je da se prvih hladnih dana motor upali i odplovi do Kariba ili neke druge tropske destinacije i tamo saceka da zima prodje.

Samo ako ovo nije moguce primenjuju se manje sigurni metodi sa antifrizom i ispustanjem vode.

 114 stri ok

Misha D:
ako je plovilo u vodi, kod niskih temperatura najrizičniji su ventili sa glavni usis vode (kod brodskih motora), ventil za usis vode u wc šolju i ventil za usis vode radi hlađenja kopče (ako se za to ne koristi vodu iz samog motora) i ventil za usis rečne vode za pranje plovila.
Za višednevne temperature do -10, ukoliko postoji prikljucak u marini na 220V, pomaže u njihovoj blizini upaljena po jedna ili dve sijalice od 100w u keramičkom grlu, za niže temperature tih nekoliko dana najsigurnije je upaliti Vebasto.

oblak:

--- Citat: Misha D  19, 12, 2018, 17:36:22 posle podne ---ako je plovilo u vodi, kod niskih temperatura najrizičniji su ventili sa glavni usis vode (kod brodskih motora), ventil za usis vode u wc šolju i ventil za usis vode radi hlađenja kopče (ako se za to ne koristi vodu iz samog motora) i ventil za usis rečne vode za pranje plovila.
Za višednevne temperature do -10, ukoliko postoji prikljucak u marini na 220V, pomaže u njihovoj blizini upaljena po jedna ili dve sijalice od 100w u keramičkom grlu, za niže temperature tih nekoliko dana najsigurnije je upaliti Vebasto.

--- Kraj citata ---

Uvek po dve sijalice..ja sam tako. Jedna crkne u toku noci i ode ventil.Ja sam ipak zagovornik ulivanja antifriza u kuglicu ventila. Nije mnogo posla a sigurnost 100 postotna

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju