E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Renovacija brodske prikolice - 1 deo
Srecko Sojic:
e sad, dok ne dodje nastavak renovacije, u tehnickom smislu, malo teorije i saznanja koji mozda mogu koristiti nekome, pogotovo ovima sto petljaju sa samogradnjom ili uvozom.
spomenuo sam da ovu priklicu nije bilo moguce registrovati jer nije imala odvojen sistem kocenja u slucaju nuzde. prikolica je samonalijetajuca i radi na principu hidraulickog pritiska. u sapi za kacanje ima cilindar i rezervoar sa uljem koji je crijevima povezan sa kocionim sistemom na sva cetiri tocka. u skoro svim slucajevima obicnih auto prikolica koje mi koristimo taj sistem je mehanicki, odnosno putem sajli.
i ovaj sistem ima kocnicu za slucaj nuzde. to je ona sajla koja se kaci za okce pored kuke ili na samu kuku. u slucaju da se prikolica otkaci ta sajla povlaci ruciccu i blokira sva 4 tocka. to je iskljucivo da prikolica ne bi isla dalje nekontrolisano i ugrozila ostale ucesnike u saobracaju. medjutim, kod ovog hidraulickog sistema ta kocnica za nuzdu koristi isti cilindar i crijeva. iz tog razloga EU ne prihvata to rjesenje i zahtijeva da kocnica za nuzdu bude mehanicka, odnosno preko sajle.
ljudi moji ja sam danima kopao po internetu, americkim stranicama i forumima da nadjem informacije vezane za to. i nasao! pronasao sam "klijesta" gdje je glavni sistem kocenja pomocu hidraulicnog cilindra i crijeva, a kocnica u slucaju nuzde je na sajlu i montira se odvojeno.
u tom traganju sam takodje saznao da postoje "klijesta" koja su sa "free backing" sistemom to jest da moze nesmetano da se ide u rikverc dok kod drugog sistema mora da se otkaci sistem kocenja kada se zeli ici u rikverc.
eto to je to sto se tehnickog dijela tice.
meni ostaje sada da razmontiram ovaj stari sistem i da namontiram novi kako bih imao potpuno funkcionalnu prikolicu
neptun:
Prikolica je odlicna i to ce sigurno da radi dobro.al glavna stvar su tockovi lezajevi i taj kocioni sistem.dobosi.to sve mora da bude u savrsenom stanju.ako se brod vuce na more i prikolica potapa u slanu vodu,sa tim se ne treba igrati.ja sam ove godine sve skinuo ispeskario ofarbao farbom za tu namenu.otpornom na temperaturu.lezajeve skf ...i sad necu da kontrolisem samo naredne sezone.poslebcu opet da sve poskidam i proverim.
Zamerku imam na kutije koje nose valjke na kojima lezi kobilica.tu obicno ne idu kutije.velika je sansa da se brod tu osteti ako se na rampi navlaci a prikolicu.rampe su cesto lose i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar.vec kad izvuces brod malo ga pomeris levo desno.zaljulja se brod rucno i dok je jos mokar i ljigav lepo se moze pomeri levo desno po malo.
Kapetan:
--- Citat: neptun 27, 09, 2016, 21:07:36 posle podne ---... i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar...
--- Kraj citata ---
moje iskustvo govori da se brod izvlaci do 11 sati pre podne i posle 19 popodne ...
u 95% slucajeva tada nema ni daska vetra (Voloski zaliv)...
Srecko Sojic:
neptune, kad vec pomenu lezajeve i kontrolisanje....povezemo mi camac i prikolicu iz holandije, telad ona bosanska neinformisana, amaterska.....
stali smo mi nakon sat vremena da pregledamo tovar ali smo gledali zatezne trake i ceradu umjesto tockova na prikolici. sve super.
stanemo opet nakon sat-dva, sve u redu ne mrda camac
u neka doba stanemo u sred noci u njemackoj da odmorimo. smrdi gumaaaa eek
osovina se usijala na jednom tocku, vide se kapljice istopljenig metala od kuglica iz lezaja
sreca sutra dan navatamo nekog svabu koji ima servis za odrzavanje poljoprivrednih masina i uradi nam lezaj ponovo za 100eur. za sat smo bili ponovo na putu i stigli do kuce bezbijedno.
poooosle sam ja rovio po youtube i gledao sta i kako se to radi.
evo i slike kako je izgledala havarija. da nismo tada stali i vidjeli sta se desava vjerovatno bi u jednom momentu doslo do vece havarije pa cak i nesrece.
zato pozdravljam komentar i savjet svima koji imaju prikolice da redovno kontrolisu komplet sistem ali i da imaju rezervi set lezaja i alat jer nije tesko promijeniti cak ni na sred puta.
neptun:
E pa da ja sam to video kad se drugima desilo pa pazim...a sto se tice onih kutija sa valjcima.to bi bilo pametno da nekako zastitite.ako spustate brod na rampi videcete sta je problem
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju