E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Renovacija brodske prikolice - 1 deo
Srecko Sojic:
dragi moji forumasi doslo je vrijeme da i ja podijelim neka konkretna iskustva umjesto sto samo postavljam kojekakva pitanja
nadam se da ce ovo bar nekome biti od koristi
prije par godina kupio sam ovu brodsku prikolicu u holandiji. radi se o americkoj dvoosovinskoj prikolici koja ima hidraulicki sistem kocenja i nosivost 3200kg (2x1800kg). zbog toga sto pomenuti sistem kocenja nije imao kocinicu za slucaj nuzde (emergency break) niti mogucnost montiranja iste, prethodni vlasnik u holandiji je skinuo hidraulicni cilindar i fiksirao sistem zakacivanja te je stavio kocioni sistem van upotrebe. kao takvu po zakonu je mogao da koristi prikolicu kao laku auto prikolicu do 750kg koja ne mora da ima kocnicu niti podlijeze registraciji (treca tablica). to je u normalnim zemljama tako. medjutim, posto je sama prikolica oko 400kg nije mu preostalo mnogo tovarnog kapaciteta tako da je prodao.
kao sto se vidi na fotografijama, ova prikolica nije imala valjke nego daske zato sto je na njoj bio gliser. inace prikolica je 8m duga i 2.5m siroka sa periskopskom signalizacijom koja moze da se izvuce jos 2m tako da na nju moze da stane plovilo od 9m duzine i 2m sirine.
prvi dio renovacije odnosi se na montazu valjaka i vitla, a revizija kocionog sistema je planirana za kasnije.
ovo su slike izvornog stanja prikolice
Srecko Sojic:
e pa da nastavimo...
valjke sam kupio na e-bay u austriji a inox kod nas
vitlo sam kupio u holandiji
nemoj te ni da probate busiti inox amaterskim alatom psoto je jako tvrd.
ja sam sve izrezao i odnio u firmu koja se bavi proizvodnjom metalnoh ograda. oni su mi to usluzno izbusili
ovo je materijal spreman za obradu
Srecko Sojic:
prije pocetka moram da vam predstavim ekipu
ovo su dvojica eksperata za bravariju iako izgledaju kao lolek i bolek iz crtanog filma ili jos bolje kao ona dvojica majstora iz crtanog "a je to"
jedan je zaradio penziju nakon 40 godina provedenih u brodogradnji u holandiji kao varilac, a drugi je svoju stekao u italiji u firmi graus koja se bavi montazom magneta. mozete samo da zamislite kako to izgleda kada dodje do razmimoilazenja u misljenju kako treba raditi tamburanje
i naravno ja kao glavni segrt i mali od palube....
Srecko Sojic:
prvo se pristupilo demontazi...ili bolje receno demoliranju postojecih nosaca i dijelova prikolice koji su u losem stanju
Srecko Sojic:
sledeca stavka je bilo mjerenje i montaza valjaka po kojima ide kobilica
letvu smo koristili da iznivelisemo poziciju valjaka da budu u ravni
kasnije smo popustili sarafe i namjestili sve tako da prati kobilicu koja nije ravna kao letva
samim popustanjem srednjih valjaka brod je "legao" na svoje mjesto i opterecenje je bilo ravnomjerno rasporedjeno
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju