E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
О антиалгину - поново
LSI:
Можда ће се они с дужим стажом на форуму сетити да сам пре пар година писао о новом премазу који би требало да има функцију антиалгина али би радио на другом принципу. (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,3767.msg94561.html#msg94561 , http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,3767.msg83347.html#msg83347, http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,3767.msg77339.html#msg77339).
Покушао сам да то уведем у производњу у Србији али наши највећи произвођачи боја нису имали слуха. И поред сјајних резултата у лабораторији њихови стручњаци за маркетинг проценили су да такав производ не би имао велико тржиште у Србији! Изгледа да им никако није пало на памет да би такав производ могли понудити у иностранству...
Тек, како било, наиђем вечерас на занимљив текст о производу који је управо то (истина овај производ је на бази тефлона али принцип је исти као и код оног производа о ком сам писао) – антиалгин заснован на другачијем принципу. Дакле, сада се може купити – не знам да ли га неко увози али у Немачкој га има.
Ево пар реченица из текста који сам нашао:
Високо ефикасан веома танак заштитни филм на бази тефлона (ПТФЕ) за заштиту од обрастања корита алгама и шкољкама. Танкослојни анит-фаулинг филм не делује отпуштањем активне компоненте у воду, већ захваљујући екстремно глаткој површи која не дозвољава организмима да се лако и чврсто приљубе на њу.
Захваљујући тефлону површина постаје екстремно глатка. У самом премазу има и бакра који појачава заштитни ефекат. Глатка површина има веома низак отпор у води при кретању што доприноси томе да се пловило креће брже уз мању потрошњу горива.
Показало се да су изванредни резултати остварени у водама Северног мора и Балтика, као и на унутрашњим водама. Премаз није намењен пловилима од алуминијума. Челична корита треба пре наношења припремити двокомпонентним прајмером (дебљина слоја мин. 350 микрона).
Премаз се испоручује у стању спремном за употребу и у себи садржи око 30% праха бакра. Брзо се суши и пловило је могуће спустити у воду након 5-6 сати од наношења премаза. Мoже се директно наносити на претходни слој без наношења прајмера. У себи не садржи хлорофлуороводонике. Испоручује се у бојама: бакра, црвеној и црној. Тек након извесног времена од спуштања у воду боја поприма свој коначни изглед.
Покривност премаза је 11 м2 по литри ако је дебљина сувог филма 10 микрона. Суши се за око 20 минута (на 20оЦ).
Назив производа је СИТЕК Антифаулинг ГТИ 30 (SEATEC Аntifouling GTI 30), a цена је 28,95 евра за 750 мл или 89,95 за 2500 мл – наравно, у Немачкој ако поручите преко интернета код фирме СВБ (SVB). Код нас га још нема али никад се не зна...
Ljuba:
Ovo je extra, za sledeću sezonu možda tako i uradim. Još samo da vidimo da li će se pojaviti uvoznik a i naručiti preko SVB nije strašno.
zankiki:
Ja se bogami ne bih vežbao na mom plovilu... Da čujem prvo da je to stavilo par ljudi koje znam, i da je ok, pa onda. Nije mali posao vaditi brod iz vode, mazati... A onda na se na pola sezone sve oljuspa, a alge se vuku za brodom.
Ja sam prošle godine prvi put mazao Marlin, po preporuci Saleta - Buse, i za sada radi odlično. Do tada sam probavao neke jeftinije varijante koje se baš i nisu pokazale.
LSI:
Занкики, разумем забринутост али мислим да јој нема места.
Док сам радио на том новом материјалу имао сам прилике да сазнам мало више о компонентама и особинама.
Та врста премаза није првенствено развијана за потребе наутике и бродоградње. Напротив, развијана је за потребе антикоризионе заштите, за премазе којима се штите мостовске конструкције.
Стандарди у тој области су изузетно строги и, поред осталог, захтевају изузетну адхезију на металну површину, тј. нанет премаз не сме да се одвоји од метала у веома дугом временском периоду, чак ни ако је изложен веома агресивним супстанцама (знате да у воду изливају свакакве корозивне и друге опасне материје, раствараче и др.).
Дакле, овакви премази, ако се нанесу како треба, на припремљену површину, третирану одговарајућим прајмером, дуго ће се задржати.
Велика је ствар што се ти премази раде у мање слојева него класични антикорозивни премази, што се брже суше и што се на њих стварно скоро ништа не лепи, а и ако се залепи, врло лако се одбвоји (сетите се, писам раније, да се шкољке и алге одвајају при брзини пловила од нешто изнад 13 км/сат), а још лакше ако се корито испрска компресором за прање аутомобила.
На крају, само да се и сам мало оградим, ја сам радио с премазом заснованим на супстанци мало другачије природе - ово о чему сам сад писао на бази је тефлона. Али како имам и нека знања у вези с тефлоном, немам разлога да не верујем у делотворност.
Док сам синоћ читао, учинило ми се да цена баш и није мала али то је ваљда тако јер се ради о новом, изузетном производу.
Ипак, треба добро прочитати упутство (ја сам само набацио оно што сам прочитао у огласу) и видети колико слојева и које дебљине треба нанети, па онда израчунати стварно потребну количину и видети колико то кошта на крају.
Но, мене тај део није интересовао. Мени је важно да тај концепт почиње да живи. А цена ће временом бити приступачнија чак и нама.
zankiki:
Ostaje pitanje kako bi se to ponašalo kod nas koji stalno pristajemo na raznorazne peskove i slične obale, pošto vidim da se protiv algi bori izuzetnom glatkoćom, a kad se par puta dno ošmirgla po pesku...
Lepo je kad se pojavi nešto novo, a ako valja zaživeće samo od sebe, pa će to pratiti i pad cene...
Kao što rekoh, sigurno ne bih bio prvi! dodo
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju