E, ovako treba... > Nautička industrija
MOCAN sistem za bezbednost plovila
captjerry:
:-) e to je jedina mana sistema
captjerry:
Ne znam da li si video ali imaš u uglu da menjaš mape...
captjerry:
Stigao je novi senzor!
Detektor obalnog napajanja (shore power) koji preko sistema Barba obavestava Vas i npr nadlezne u marini da je brod izgubio napajanje sa obale. Veoma korisna funkcija ukoliko ostavljate brod u marini, ocekujuci da zateknete pune akumulatore kad se vratite, sto cesto nije slucaj jer je neko "pozajmio" vas kabl. Posebno je interesantno ukoliko struju dodatno placate po danu. U logu sistema uvek mozete naci podatke kada je tacno brod "skinut" sa napajanja i koliko je dugo bio na njemu.
captjerry:
Hteo bih da Vas upoznam sa pojedinim detektorima i delovima naseg sistema Barba.
Jedan od najtrazenijih i najzanimljivijih jeste detektor PRODORA VODE.
Sastoji se od samog detektora u kucistu sa indikacijom i sonde koja moze biti do 5 metara udaljena od samog senzora. Detektovanje vode je elektronskim putem, ne poseduje plovke i druge mehanicke elemente koji mogu da se zaglave i to uvek, po nepisanom pravilu, kad su Vam najpotrebniji. Sonda se postavlja (zavisno od tipa plovila i oblika korita) uglavnom na oko 15 cm visine od najnize tacke u kaljuzi, bilo centralnoj, bilo masinskoj. Informacija sa senzora se prosledjuje do glavne jedinice sistema, gde se obradjuje i u sifrovanom obliku salje nasem serveru putem GPRS-a odakle se dalje desifrovana dostavlja Vama na email, mobilnu notifikaciju i drugo.
Ukoliko masinski prostor ima odvojenu kaljuzu, obicno pregradom oko 30-tak cm visine, kombinacijom dva nezavisna detektora na dva posebna ulaza sistema dobijate ne samo informaciju da li u jednoj od kaljuza postoji voda, sto cesto moze da se desi usled ljudskog faktora dok ste na brodu, vec dobijate upozorenje od strane sistema o ozbiljnom prodoru vode ukoliko su oba senzora aktivirana u isto vreme.
Detektor poseduje kontrolu linije, sto znaci da ukoliko iz bilo kog razloga dodje do prekida komunikacije izmedju sistema i detektora, aktivirace se alarm kao da se stvarno radi o aktivaciji datog detektora.
captjerry:
Drugi detektor sistema Barba, po potraznji, je detektor POZARA.
Sastoji se iz prakticno dva odvojena senzora u jednom, opticki senzor koji reaguje na dim (prva faza pozara) i termo-maksimalnog ( na 58 stepeni celzijusa). Sam detektor ima mogucnost podesavanja aktivacije, jednog, drugog ili oba senzora u isto vreme. Dobijeni signal sa detektora se obradjuje u centralnoj jedinici i sifrovano, preko naseg servera se dostavlja Vama u vidu email-a, informacije u aplikaciji i sl... Takodje, informacija o stanju senzora je dostupna lokalno, na tabli sa indikacijom. Aktiviranjem senzora, sistem ce, osim informacije o samom senzoru, lokacije gde se brod trenutno nalazi koja Vam je dostupna i preko Google Maps i u aplikaciji, proslediti i informacije o brzini kretanja plovila, aktivirati sirenu na brodu cime ce upozoriti posadu i druge u marini.
Detektor poseduje kontrolu linije, sto znaci da ukoliko iz bilo kog razloga dodje do prekida komunikacije izmedju sistema i detektora, aktivirace se alarm kao da se stvarno radi o aktivaciji datog detektora.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju