Autor Tema: Sa 2t na 4t  (Pročitano 6069 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Sa 2t na 4t
« poslato: 12, 04, 2015, 10:21:54 pre podne »
Pitanje za iskusnije kolege.
U procesu sam trazenja 4t motora 15 ili 20 ks. Interesuje me koliko cu dobiti na brzini ako mog johnsona 10ks zamenim za neku hondu yamahu 4t 15ks.
Znaci naslusao sam se prica od dobijas max. 10% na brzini do izgubices na brzini.
Da pojasnim ja sam brzinom koju postizem sa johnsonom zadovoljan ali ga vozim skoro na punom gasu. Zelim da vozim na 2/3 gasa i manje a da postizem brzinu 25-30kmh
Voleo bi da cujem iskustva ako je neko na istom plovilu presao sa 2t na malo jaci 4t.

E da, ako neko zna da se negde prodaje dobra honda - yamaha 15-20ks nek javi, posto je na oglasima po internetu show program  no125

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #1 poslato: 12, 04, 2015, 19:50:55 posle podne »
Pitanje za iskusnije kolege.
U procesu sam trazenja 4t motora 15 ili 20 ks. Interesuje me koliko cu dobiti na brzini ako mog johnsona 10ks zamenim za neku hondu yamahu 4t 15ks.
Znaci naslusao sam se prica od dobijas max. 10% na brzini do izgubices na brzini.
Da pojasnim ja sam brzinom koju postizem sa johnsonom zadovoljan ali ga vozim skoro na punom gasu. Zelim da vozim na 2/3 gasa i manje a da postizem brzinu 25-30kmh
Voleo bi da cujem iskustva ako je neko na istom plovilu presao sa 2t na malo jaci 4t.

E da, ako neko zna da se negde prodaje dobra honda - yamaha 15-20ks nek javi, posto je na oglasima po internetu show program  no125

Када сам јутрос видео питање баш ме је заинтересовало да видим и коментаре али изгледа да су они који нешто знају баш заузети. Могу ли ја, док се они не јаве, да питам нешто?

Зашто мислите да би промена са 2Т на 4Т могла да има неког значаја?

Рекао бих да се ради о разлици о конструкцији и начину рада мотора.
На евентуалну промену брзине утицаја би требало да има већа снага и неки други параметри.
Само под условом  да је разлика само у снази, могли бисмо очекивати неко повећање брзине. На степен искоришћења, тј. повећање брзине би требало да утичу карактеристике елисе (брза, спора, пречник, ход...).

То ваљда и јесте разлог зашто су искуства различита после промене мотора. Или се ја варам?

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #2 poslato: 12, 04, 2015, 20:09:35 posle podne »
Зашто мислите да би промена са 2Т на 4Т могла да има неког значаја?
Pa mislim da sam bio jasan u pitanju.
Promena sa 2t na 4t je zbog manje potrosnje, tiseg rada, povecanja brzine (zato trazim 15ks a mozda i 20 - sada imam 10)....
Podrazumeva se da cu uzeti motor sa kratkom nogom brzom elisom...
"Izguglao" sam dosta odgovora - najveca razlika je u samom startu - 2t je brzi dok je krajnja brzina manja veoma malo i to zbog same tezine motora.

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #3 poslato: 12, 04, 2015, 21:40:17 posle podne »
Motori imaju nesto razlike u okretnom momentu ali to je zanemarivo ako uzmkes u obzir idzbor elise...motor ima 10 ili 20 ks...bez obzira na broj taktova tokom rada....s 4t motorom ces imati ugodniju voznju, ugladjeniji rad i manju potrosnju....ako ti je ovo tajmen u avataru...onda i 15 je dobro a dvadeset odlicno...

Van mreže tamiski pirat

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 81
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • tamiski pirat 3
  • Brod tip: criss craft
  • Marina: opovo
  • Veličina: 6 m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #4 poslato: 12, 04, 2015, 22:13:55 posle podne »
apsolutno se slazem sa kolegom maverikom .....

mada iskreno ja sam presao sa 2t 10ks  na 4t 9.9ks i mogu vam reci da mi je dvotakti bio jaci .... naravno i bucniji i trosio vise i dimio iiiiiiiiii.......

u sustini tajmen sa 20 konja je fulllll  ok
teraju me da radim , a ja rodjen da pecam

Van mreže mića p.

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 37
  • www.mojaladja.com
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #5 poslato: 12, 04, 2015, 23:46:37 posle podne »
Slažem se sa svim prethodnim komentarima na ovu temu  thumbup

Ono što bih ja dodao, a imao sam i 2t i 4t motore, jeste da je pored brzine, izuzetno važno i u kakvom je stanju taj 4t motor.
Da podsetim, 4t motori su zbog same svoje konstrukcije, dosta složenije mašine od 2t motora, tiše rade, malo manje troše, ali ne može se reći i da su pouzdanije na vodi, naravno ovo važi za polovne, a većina nas poseduje upravo mašine stare 10-20 godina, pa i starije.  m4

Za četvorotaktnu mašinu Honda 15 ks je pravi izbor, ali i tu sam, naravno pored mnogih izuzetno dobrih i pouzdanih, viđao i raznorazne krševe.

Problem je danas uglavnom što kada se manje iskusni nautičari dohvate 4t motora, zaborave na njegovo održavanje i tretman uopšte (zamena ulja i filtera, filtera goriva, impelera, membrana, klinastog remena, štelovanje ventila, pa i sam transportni položaj motora koji je jasno definisan) i samo pun gas.
Tako ako se dobar 4t motor, samo za jednu sezonu nađe u rukama nekog dunstera  taz, njegova karijera je u mnogome skraćena.
Sve ovo je redje kada su u pitanju 2t mašine, prosto zbog toga što su jednostavnije, a kako narodna poslovica kaže, savršenstvo je u jednostavnosti, pa je ujedno i mnogo manja mogućnost da naletite na neki dobro ulickan krš. harm


 

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #6 poslato: 13, 04, 2015, 14:13:24 posle podne »
Hvala ljudi na savetima - pokalpaju se sa mojim razmisljanjima.
Znam kakve sve probleme moze doneti los motor. Primer iz kupujem prodajem: honda 15ks izgleda mnooogo lepo na oko. Ne budem lenj pa malo proguglam, raspitam se... i saznam da je vlasnik alas.
Ne zurim nigde voza mene moj džoni super.  jh
Kad i ako naleti nesto dobro / povoljno - motor na camac, majstora u camac a ja cu sednem negde na kafu i cekam presudu.  yg

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #7 poslato: 13, 04, 2015, 14:44:28 posle podne »
Problem novijih modela yamahe i honde je u tome sto i motor koji odradi 1000 sati rada izgleda porilično nov ako se uredno odrzvao...pa je tu uvijek tesko reci nesto pametno...mali motori koji tebe zanimaju nemaju cpu pa se to ne moze ni iskontrolirati....ja uvijek i svakom kazem...kupi polovan samo ako poznajes covjeka od koga kupujes i znas di ga je i koliko vozio....isplati se dati 100-200 eura vise za takvu robu...Nakupci i trgovci iz kojekavih okolnih zemalja su uvijek riskantni...kod nas u slavoniji je problem motora koji stizu s mora...star tri godine i ima 2000 radnih sati na malom gasu tokom panulanja...i dobijes na oko nov motor s milijardu i jednim problemom

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #8 poslato: 13, 04, 2015, 15:25:35 posle podne »
Tacno tako! Cekam preporuku od nekog koga znam. I ovaj sam uzeo zato sto je ceo radni vek bio kod vikend pecarosa na plasticnim camcima.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #9 poslato: 13, 04, 2015, 19:19:29 posle podne »
sve je to rekla kazala, bez testa....

1 Camac
Evinrude 50 konja, neki elan kabinas (Sale Nb) u posadi dvoje, ukupna tezina camca oko 900 kg
2 Camac
Honda 45, predator gliser bez kabine u posadi dvoje, ukupna tezina oko 400 kg

Trkali se u jednom camcu sale nb i Marina, a u drugom Zoki i ja .... odrao nas Sale iako je imao pola tone vise u kilazi i samo 5 konja vise od nas, ne da nas je odrao nego je ono bilo tuzno ... i to nije slucaj samo kod nas... ne znam zasto, ne razumem se u motore ali 2t motori iste snage kao 4t su dosta jaci ... ok kw je kw , sve je to meni jasno... ali ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #10 poslato: 13, 04, 2015, 19:26:22 posle podne »
Капетане, лако је Салету НБ кад он зна са моторима.
Он кад да гас, мотор уме да иде и брже од чамца! Чак и без чамца! Као оно у Тиквари...

Поздрав Салету и Марини ако нас прате!

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #11 poslato: 13, 04, 2015, 19:33:16 posle podne »
Tacno tako! Cekam preporuku od nekog koga znam. I ovaj sam uzeo zato sto je ceo radni vek bio kod vikend pecarosa na plasticnim camcima.
Imam Hondu 20,kratka osovina sa poteznicom i rucicom-2006 godina.
Vici ako te zanima.

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #12 poslato: 13, 04, 2015, 20:21:57 posle podne »
Gorance imas PP  thumbup

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #13 poslato: 13, 04, 2015, 20:24:57 posle podne »
Dvotaktni motor prilikom svakog obrtaja kolenastog vratila ima jedno sagorevanje i ekspanziju (radni takt), za razliku od četvorotaktnog koji ima jedan radni takt svaka dva obrtaja kolenasto vratila. Time teoretski dvotaktni motor ima duplo veći radni učinak od četvorotaktnog motora.      Razlika je velika u snazi startnosti  potrosnji odrzavanju tezini dvotaktol cena  samog motora prednosti i mane koliko para toliko muzike  ffff     

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Sa 2t na 4t
« Odgovor #14 poslato: 13, 04, 2015, 23:06:35 posle podne »
pročitao sam dosta toga ali jedino meni mjerdavno je da sam na istom čamcu isprobao 4t i 2t yamahu 15 ks...s istom elisom...tj istim korakom krajnja brzina je bila ista...nisam bas mogao izmjeriti sami start...ili da li za istu sekundu postizu krajnju brzinu....A podatak ovo plovilo s ovoliko konja je brze od onog s onoliko ks....je onako vise manje tesko uporediva stvar....koliko su čamci prljavi koliko su motori dobro trimovani koliko je kojem plovilu i motoru adekvatna elisa za odredjeno opterecenje.....Meni sharkic s 25 ks 4t ide 48 km na sat....devet puta sam mijenjao elisu....
Ovo pišem samo zato da sad na kraju ne bi ispalo da je bolje imati mali .urac i cvajtak umjesto 4t  stri