Ово је случај који треба посматрати из два угла.
Први је купопродајни однос продавца и купца.
Продавац продаје, а купац купује, пловило у виђеном и затеченом стању.
То с капетанијом нема везе.
Други је усаглашеност са прописима који регулишу област поседовања и употребе пловила. У овом делу пита се капетанија.
И у том делу, по правилу искрсну неки проблеми. Да ли је пловило надограђивано, продужавано, да ли је вађен мотор...?
Пре свега, пловило коме је регистрација истекла пре више година подлеже обавези одјављивања од стране продавца и претходног техничког прегледа ради поновног "првог" уписа у уписник.
Уроше, ја увек купцима саветујем да с продавцем договоре цену пловила и да продавцима надокнаде трошкове "сређивања администрације".
Зашто уживање у куповини новог (макар било и половно) пловила да почне главобољама због тога што претходни власник није поштовао прописе?
Нека продавац реши с капетанијом проблеме око поновне регистрације, па онда нека регистровано пловило одјави и омогући пренос на купца.
Вама, као купцу, требало би да је све једно да ли ћете пловило платити мање при куповини а имати накнадне трошкове при регистрацији или ћете продавцу платити нешто више али без административних перипетија накнадно.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk